Jídlo a stravováníPéče o těloZdravé tipy

Studie: Brokolice může ochránit DNA a zastavit růst rakoviny

Brokolice je poměrně známá a hojně využívaná zelenina. Výborná je například zapečená se sýrem a bramborami, smažená, v nejrůznějších těstovinách či jako skvělá brokolicová polévka. Výborný je také brokolicový koláč. Kromě toho, že je brokolice chutná, má mnoho pozitivních účinků na lidské tělo. Brokolice je výborná na zánět střev, pomáhá proti vysokému krevnímu tlaku, artritidě, cukrovce, zpomaluje stárnutí, je dobrá na srdce, nemoci chrupavky a mnoho dalšího. Je rovněž výborná v prevenci rakoviny. V tomto článku se dozvíte více o tom, jak tato košťálová zelenina dokáže bojovat s rakovinou.

Sulforaphan snižuje riziko rakoviny

qaefBrokolice, spolu s růžičkovou kapustou a zelím, mají něco společného. Jsou bohaté na sulforafan. Nejnovější studie ukázaly, že sulforafan snižuje riziko rakoviny a to dosti neočekávaným způsobem. Autoři studie hledají nejrůznější data o sulforafanu a podařilo se jim zjistit, že tato chemická látka může napravit důležité geny, které mohou způsobovat rakovinu, nechá-li je nepoškozené. Autoři studie uvádějí, že funkce sulforafanu se částečně zaměřuje na určité seskupení enzymů HDAC, které jsou v regulaci exprese genů a replikaci DNA velmi důležité.

Sulforafan tak modeluje expresi genu, kdy pěstuje třídu pomocných proteinů, které známe jako mikroRNA. Jde o malé kousky genetické informace a je možno je najít uvnitř buňky. A právě uvnitř buňky vzájemně působí (interagují) s většími kousky genetické informace k nárazu, jak se projevují geny. Jsou-li proteiny mikroRNA poškozeny, spustí se geny, které umožňují nádorům, aby se objevily a začaly růst. (MikroRNA regulují expresi asi u 30% genů savců, jsou tedy velmi důležité)

Skvělý přínos pro vaše zdraví

Brokolice je opravdu skvělým přínosem pro vaše zdraví a to nejen díky možné opravěDNA a zastavení růstu rakoviny, ale díky mnoha dalším věcem. Jak už jsme výše uvedli, brokolice je opravdovým pokladem pro lidské zdraví, kombinujte jí spolu s další košťálovou zeleninou a uvidíte ty výsledky. Doporučujeme přípravu v páře, tak se v ní totiž uchovává nejvíce vitamínů a důležitých látek!

Zdroj

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky