Tiskové zprávy

Buďte zdraví a fit díky minerálům

Profilový obrázek
Napsáno redakce

Cítíte se přes den často unavení a vyčerpaní? Hledáte spolehlivou cestu, jak povzbudit svůj metabolizmus?

Cítíte se přes den často unavení a vyčerpaní? Hledáte spolehlivou cestu, jak povzbudit svůj metabolizmus? Potřebujete dostat pod kontrolu vysoký krevní tlak? Pravděpodobně byste měli zvýšit příjem minerálů a stopových prvků. Několik nových studií potvrdilo, že právě minerály mohou výrazně ovlivnit fungování orgánů a zlepšit tak celkové zdraví. Asistují totiž u mnoha životně důležitých procesů v těle a podporují normální růst a vývoj. Podle vědců může dostatečný příjem minerálů kromě jiného posílit imunitní systém a předcházet předčasnému stárnutí.

Tyto anorganické chemické prvky vznikají v půdě, odkud je absorbují rostliny, které se pak stávají potravou pro člověka. Existují dva druhy minerálů: Makrominerály, které potřebujeme v celkem vysokých dávkách, jsou např. vápník, fosfor, magnézium, potázium, sodík a draslík. Tělo potřebuje i další druh – stopové prvky – a to v menších množstvích: železo, zinek, mangan, měď, selen atd. 

Jak mohou některé minerály pozitivně ovlivnit naše zdraví?

Vápník (Kalcium)

Představuje základní stavební složku našeho těla, chrání nás před osteoporózou, řídnutím kostí, rozkladem zubů. Posiluje cévy, preventivně působí proti hypertenzi, podporuje také normální fungování nervového systému a svalů. Ovlivňuje růst kostí a zubů u dětí, u dospělých potlačuje artritidu a nespavost, oddaluje nástup menopauzy.    

Fosfor

Je považován za dobrého spojence proti ochabnutí svalů. Experti na výživu ho předepisují jako prevenci proti nemocem kostry a svalů. Pomáhá při bolesti svalů po těžkém tréningu, posiluje mozkové funkce a optimalizuje látkovou výměnu.

Hořčík (Magnézium)

Další minerál, který může být prospěšný kostem, výrazně pomáhá k udržení jejich dobré struktury. Asistuje při metabolických činnostech, reguluje hladinu cukru a zmírňuje zánět. Často se používá jako klíčový prvek ke zmírnění úzkostí a tím pomáhá pozitivně ovlivnit depresi a nespavost.

Potazium

Podle nejnovějších studií je tento minerál nezbytný pro optimální fungování cév. Zabezpečuje dobrý krevní oběh a okysličování důležitých orgánů v těle. Posiluje také srdeční činnost a předchází kardiovaskulárním onemocněním.

Draslík (Kalium)

Je důležitým elektrolytem – pomáhá regulovat hladinu vody v těle, podílí se na přenosu nervových signálů a reguluje svalové kontrakce. Pomáhá snižovat krevní tlak, funguje jako prevence před osteoporózou i ledvinovými kameny.

Sodík (neboli sůl)

Účinně předchází infarktu a velmi efektivně zadržuje v těle dostatek vody. Zlepšuje také mozkové funkce a ovlivňuje přenášení nervových signálů, pomáhá předcházet projevům stárnutí.

Železo

Je úzce propojené s krví, nezbytné při produkci hemoglobinu. Bez dostatečného přísunu železa hrozí únava, anemie, poruchy vnímání a trávení. 

Zinek

Zinek nejen stimuluje ale i reguluje více než deset enzymatických funkcí v těle. Bez něj se mohou objevit mnohé zdravotní problémy jako cukrovka nebo pomalé hojení ran. Je důležitým antioxidantem, který pomáhá předcházet oxidativnímu procesu a poškozování buněk. Zabezpečuje dobrý stav a jemnou strukturu vlasů, nehtů a kůže.

Působením stresu se hladiny minerálů v těle snižují a ani půda, ve které roste naše potrava, jich už neobsahuje v dostatečném množství. Má tedy význam zabezpečit jejich přísun i formou výživových doplňků. Tělo je potřebuje na buněčné úrovni, pomáhají mu maximalizovat sílu a vitalitu, díky kterým se ubrání nemocem.  Tělo je především tvořeno vodou, proto je důležitý nezapomínat na pitný režim.

O autorovi

Profilový obrázek

redakce