Spolupráce

Tipy pro aktivní sportovce: Co pomůže k lepší regeneraci a snížení bolesti?

Každý aktivní sportovec moc dobře zná nepříjemné pocity únavy i menší a větší zranění. Všechno v tomhle případě potřebuje hlavně dostatek času. Jenže ten se dá buď zásadně zkrátit, nebo dokonce eliminovat, pokud se pokusíte o kvalitnější regeneraci. Jak na ní? To vám povíme!

Cítíte extrémní bolesti končetin? Pomůže ledová koupel!

Především profesionální cyklisté s tím mají běžně problémy. Jenže se s tím lze setkat i u jiných druhů sportů jako je skateboarding nebo vzpírání. Extrémně silná bolest spodních končetin je přitom daná překyselením svalstva kvůli vysoké produkci kyseliny mléčné.

Časem dokáže tělo kyselinu mléčnou přirozeně odbourat, ale dá se to výrazně urychlit pomocí ledové koupele. Koupel nemusí trvat dlouho a stačí i desítky vteřin ke kvalitnímu účinku. Nutné je ale vstupovat do vody opatrně a postupně, jinak by mohlo dojít velice rychle k teplotnímu šoku. Význam je především v tom, že se zvyšuje prokrvování a s tím se i zvyšuje objem dodaných látek a vyplacených kyselin ze svalstva.

Nebojte se přírodní i umělé léčby kloubů

Bolesti kloubů jsou pak velice časté a jsou většinou dlouhodobé. Nemusí přitom jít nijak o vážná zranění. Mnohdy jste mohli například slyšet pořekadlo, že natažený sval bolí víc jak sval utržený. Možná se budete divit, ale je to pravda!  

Při porušení svalstva většinou dochází hlavně k nepříjemnému poškození nervových zakončení a ta většinou míří právě kolem kloubů a šlach. Ty mají zároveň menší regenerační schopnost než svalstvo a je proto vhodné jejich regeneraci urychlit dalšími prostředky. Na trhu můžete najít celou řadu medikamentů nebo přírodních léků, které slouží právě k podpoře regenerace a odbourávání bolestí. Pokud ale v místě bolesti vznikne velká podlitina, je lepší jít na preventivní kontrolu.

Zdroj náhledových obrázků: ambassadors.eu

Štítky

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button