Péče o tělo Přírodní léčba Zdravé tipy

Namočte 4 mandle ve vodě přes noc a ráno konzumujte!

Mandle jsou nabité esenciálními minerály a vitamíny jako například vitamín E, hořčík, zinek, vápník, omega-3 mastné kyseliny. Inhibitor enzymu v pokožce najdete v suchých mandlích a uvolňuje se, když jsou mandle namočené ve vodě. Proto i vy můžete konzumovat namočené mandle a uvidíte, jak skvělé příznivé účinky na vaše zdraví mají. Konzumujte předem namočené mandle a trávení bude snazší, činí totiž živiny dostupné pro trávení. Většina ořechů a semen je snadněji stravitelná a má lepší výživovou hodnotu, když je přes noc namočená ve vodě. Jaké zdravotní přínosy má konzumace namočených mandlí?

Zdravé srdce

Mononenasycené tuky a draslík najdete v mandlích a ty jsou nezbytné pro zdraví lidského srdce. Vitamín E je účinný antioxidant a také snižuje riziko onemocnění srdce. Přítomnost hořčíku v mandlích může pomoci vyhnout se infarktu. To navíc pomáhá snižovat přítomnost a vliv C-reaktivních proteinů, které způsobují záněty. Také mandle jsou bohatým zdrojem kyseliny listové, což přispívá ke snížení hladiny homocysteinu, což způsobuje tvorbu mastných plaků v tepnách.

Zvyšují energii

Přítomnost manganu, mědi a riboflavinu v mandlích pomáhá při výrobě energie a k rychlejšímu metabolismu. Jste-li na cestách, pak sebou mějte hrst mandlí. Může vám to pomoci zvýšit energii a navíc do těla nedostanete kalorie ani tuk.

Snižuje hladinu cholesterolu

Mandle jsou jedny z nejlepších potravin, které snižují hladinu cholesterolu. Je to způsobeno přítomností vitamínu E a vápníku. Aby se dosáhlo 10% snížení LDL cholesterolu (špatného cholesterolu) je potřeba konzumovat okolo 73 gramů mandlí za den. To je asi půlka šálku mandlí.

Regulace krevního tlaku

V mandlích je přítomno kalium, které pomáhá regulovat krevní tlak. Nízký obsah sodíku pomáhá řídit kolísavý krevní tlak. Lidé, kteří konzumují ořechy, jako mandle mají nižší riziko přibírání na váze, než ti, kteří se vyhýbají konzumaci ořechu. Uvedla to studie z roku 2007, která byla zveřejněná v publikaci Obesity. V jedné unci mandlí najdete 163 kalorií.

Zdraví kostí

Zdraví kostí prospěje množství minerálů a vitamínů. Fosfor posiluje nejen kosti a zuby, ale také zabraňuje zdravotním stavům jako osteoporóza. Jedna unce mandlí obsahuje 80 miligramů vápníku, ale také obsahuje téměř 80 miligramů hořčíku, což rovněž pomáhá silným kostem. Průměrný dospělý člověk potřebuje přibližně 300 až 400 miligramů denně.

Kontroluje hladinu cukru v krvi

Mandle pomáhají zpomalovat rychlost uvolňování cukru do krevního řečiště. Vedle řízení cukru v krvi a prevence rezistence na inzulín mají mandle schopnost snížit jiné běžné riziko diabetu, včetně nezdravé tělesné hmotnosti, zánětu a vysokého obsahu oxidativního stresu.

Zdraví mozku

Zinek je antioxidant, který bojuje proti volným radikálům ve vašem krevním řečišti. Tyto volné radikály jsou zodpovědné za napadání a rozbíjení mozkových buněk. Kromě toho jsou mandle naloženy živinami jako vitamín B6, který podporuje zdraví mozku a vitamín E, který zpomaluje stárnutí mozkových buněk. To ovlivňuje paměť.

Prevence rakoviny

Mandle zlepšují pohyb jídla přes tlusté střevo, čímž zabraňují vzniku a následnému rozšíření rakoviny tlustého střeva. Národní rakovinné centrum provedlo rozsáhlý výzkum vztahu mezi stravou s vysokým obsahem vlákniny a sníženým rizikem rakoviny tlustého střeva.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...