Spolupráce

Jak se udržet v zimě fit

I v zimním období je potřeba se udržovat v kondici a nepřestat sportovat. Všichni víme, že ve zdravém těle je zdravý duch a zima neznamená, že se vzdáme pohybu. I v zimním období můžeme provozovat celou řadu sportovních činností. Velmi účinná je chůze. Pokud jsou příznivé podmínky, můžeme jít lyžovat či bruslit do přírody, neboť není nad pohyb na čerstvém vzduchu. Také můžeme zavítat do posilovny, kde se nabízí celá řada Fitness – pomocníků na cvičení. Pokud si nějakého fitness pomocníka chcete pořídit domů, s jeho výběrem vám pomůže cenový radar.

Pohyb je lék na duši i tělo

Cvičení má pozitivní vliv nejen na naši fyzickou, ale i psychickou stránku, podporuje dobrou náladu neboť se do těla uvolňují endorfíny. Jakákoli sportovní aktivita pomáhá eliminovat stres. Díky pravidelnému pohybu a cvičení můžeme předcházet výskytu civilizačních a chronických chorob. Sport omezuje výskyt onemocnění kardiovaskulární soustavy, funguje také jako účinná prevence proti osteoporóze a vysokému krevnímu tlaku.

Tipy pro vás

Pokud stále ještě váháte nad tím, jaké sportovní aktivity zařadit pro zimní období, podívejte se na tyto tipy.

Návštěva posilovny

Pokud nechcete provozovat venkovní aktivity, zavítejte do posilovny. Můžete si zde vybrat z celé řady strojů a cvičebních pomůcek. Nevyjdete ze cviku, podpoříte svoje zdraví a možná zde narazíte na někoho, kdo je na tom podobně, jako vy. Kromě toho můžete využít služby a rady fitness trenéra, který vám bude nápomocen s výběrem vhodných typů cvičení i cvičebních pomůcek.

Fitness cvičení není pouze posilování s činkami, využívají se i další pomůcky, stroje nebo trenažéry.

Patří mezi ně overbally, rotpedy, trampolíny, steppery, běžecké pásy a další. Velký výběr naleznete na portálu cenovyradar.cz.

Posilovna je ideální pro ty, kdo nemají pevnou vůli. V posilovně se donutí cvičit, doma si vždycky naleznete nějakou výmluvu, proč to nyní nejde.

https://cenovyradar.cz/product_category/fitness

Vyrazte do bazénu

Plavání je pohybová aktivita, která nezatěžuje naše klouby a vazy, posiluje všechny hlavní svalové skupiny, protahuje a pozitivně ovlivňuje naši psychiku i srdce. Je to aktivita velmi variabilní a je vhodná jak pro všechny věkové kategorie, tak i pro lidi s handicapem. Nenásilným způsobem podporuje hybnost našich kloubů. Pokud budete plavat pravidelně, posílíte srdeční sval a zvětšíte si vitální kapacitu plic.

Vydejte se na procházku

Pokud nepatříte mezi velké zimní sportovní nadšence, ale chcete si svoji fyzičku udržet, vhodně se oblékněte a vydejte se na procházku do přírody. Pohyb na čerstvém vzduchu vám pomůže vyčistit si hlavu. Kromě toho je to přirozený druh pohybu, ke kterému nepotřebujete žádné speciální vlohy a dovednosti a ani žádné pomůcky. Rychlá chůze pomáhá snižovat vysoký krevní tlak, snižuje riziko výskytu srdečních chorob, podporuje snižování množství podkožního tuku, jež způsobuje nadváhu a obezitu.

Zdravé stravování

Pohyb a cvičení bez zdravé stravy nepřináší velký efekt. Jídlo dodává tělu potřebnou energii, vitamíny, minerály a další látky. Pokud budete tělu dodávat kvalitní suroviny a vyvážený podíl zdravých tuků a kvalitních bílkovin, nastartujete metabolismus na plné obrátky. Nežádoucí tuk začne ubývat a vy se budete cítit lépe.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Podobné články

Back to top button