Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

9 potravin, které pomáhají proti depresi lépe, než léky!

Deprese je nepříjemný stav, který člověka v životě omezují. Může jít až o život ohrožující onemocnění, které ovlivňuje miliony lidí a přináší velkou zátěž a to nejen pro ty, kteří jsou touto nemocí postiženi, ale také ti, kteří jsou v jejich prostředí. Deprese je vždycky vážné onemocnění, které je nutno brát vždycky vážně.

Léčba antidepresivy

Obvykle se deprese léčí pomocí antidepresiv, tedy léků na předpis. Tyto léky působí zvyšováním hladin chemických látek v mozku. Avšak antidepresiva na předpis obvykle pracují pro váš prospěch. Nicméně mají významně vysokou míru recidivy a nemluvě o závažných vedlejších účincích, které mohou způsobovat. Naštěstí však existuje mnoho přírodních a účinných způsobů, které pomohou v léčbě deprese, u nichž bylo vědecky prokázáno, že fungují ještě lépe, než antidepresiva.

Přinášíme vám devět skvělých jídel a nápojů, které by všichni, kteří depresemi trpí, měli konzumovat a pravidelně zařazovat do svého jídelníčku.

Zelený čaj

K boji proti depresi se zelený čaj využívá již po tisíce let. Podle výzkumu polyfenoly v zeleném čaji zvyšují zásobu dopaminu v mozku. Jde o „šťastný“ neurotransmiter. Tyto polyfenoly také zvyšují citlivost na inzulin. Udržuje stálou dodávku glukózy do mozku. Podle jedné studie se přínos zeleného čaje hromadí.

Mandle

100 gramů mandlí obsahuje 268 mg hořčíku a podle odborníků právě hořčík působí zázraky pro léčbu deprese. Studie také zjistila, že doplnění hladiny hořčíku (nízkou hladinou trpí mnoho Američanů) je možno zvrátit depresi, migrény a podrážděnost. Ženy a muži ve věku 19 – 30 let potřebují 310 mg až 400 mg hořčíku. Muži nad 31 let by měli přijímat 420 mg hořčíku a ženy potřebují 320 mg. Hrst mandlí konzumujte denně a uvidíte, že jste na dobré cestě.

Losos

Omega 3-mastné kyseliny zjemňují buněčné membrány a ty usnadňují cestu serotoninu do mozku. Pozitivní účinky antidepresiv se zvyšují s konzumací omega 3 mastných kyselin. Na druhé straně mají vedlejší účinky tendenci klesat. Celý ryba lososa má jeden gram omega-3.

Avokádo

Avokádo je energetická potravina, protože obsahuje zdravý tuk, který potřebuje váš mozek k bezproblémovému chodu. Tři čtvrtiny kalorií avokáda pocházejí z tuku, většinou monosaturovaného tuku ve formě kyseliny olejové. Průměrně avokádo obsahuje 4 gramy bílkovin. Dále jsou naplněné vitamínem K, různými druhy vitamínu B (B-9, B-6 a B-5), vitamínem C a vitamínem E-12. Avokádo má také nízký obsah cukru a vysoký obsah vlákniny, přibližně 11 gramů.

Hořká čokoláda

Chcete-li lék proti depresi, potřebujete hořkou čokoládu. Výzkumníci zjistili, že kakao v hořké čokoládě zvyšuje hladinu serotoninu a dopaminu v mozku. Také snižuje hladinu kortizolu. 40 gramů tmavé čokolády stačí, abyste dosáhli tohoto efektu.

Banány

Banány obsahují tryptofan, živinu, kterou váš mozek přemění na 5-HTP. Postupně se tak přeměňuje na pozitivní neurotransmitery jako melatonin a serotonin. Banány také obsahují hořčík a draslík. Během dne konzumujte několik banánů a uvidíte, že vám pomůže.

Borůvky

Borůvky jsou nejvyšší antioxidační potraviny, které jsou k dispozici. Studie, kterou publikoval časopis Journal of Nutritional and Environmental Medicine uvádí, že pacienti byli po dvou letech léčeni antioxidanty nebo placebem. Po dvou letech, pacienti, kteří konzumovali antioxidanty, měli nižší skóre depresí. Antioxidanty pomáhají také DNA, fixují buňky, brání v rakovině a jiným nemocem.

Špenát

Špenát v zelených listech obsahuje kyselinu listovou, která je skvělá. Právě nedostatek kyseliny listové často může za deprese. Kyselina listová zvyšuje hladinu příznivých látek, serotoninu a dopaminu v mozku. Používá se také často pro zvýšení účinnosti antidepresiv. Špenát má také vysoký obsah hořčíku.

Chřest

Vysoký obsah kyseliny listové má také chřest. Je bohatý na vitamíny B, které podporují a zvyšují duševní zdraví. Pomáhají tělu konvertovat tryptofan, který vaše tělo mění v serotonin.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...