Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

Cítíte se nafouklí? Zde jsou důvody, proč tomu tak může být!

Cítíte se nafouklí, přejedení? Tímto problémem dnes trpí spousta jedinců, je to jeden z nejčastějších problémů. Problémy se žaludkem se objevují velmi často. Může se objevit bolest, překyselení nebo právě nadýmání. Je to nepříjemné a chcete se toho co možná nejrychleji zbavit. V některých případech může jít o velmi vážné problémy, které hrozí až vážnými zdravotními následky.

Nejčastější příčiny nadýmání:

  • Rezistence na inzulín
  • Paraziti v tenkém střevě
  • Potravinová intolerance
  • Nepravidelná strava
  • Nadměrný růst bakterií v tenkém střevě
  • Citlivost na lepek
  • Nedostatek trávicích enzymů
  • Špatná kombinace potravin

V následujícím článku přinášíme možnosti, jak některé z výše uvedených příčin léčit. Zbavíte se tak nadýmání a bude se vám rozhodně lépe žít. Přiblížíme si, co vlastně takový příznak znamená, co se v těle odehrává.

Potravinová intolerance

Jde o takzvanou reakci na potraviny. Nejde o alergickou reakci, přichází obvykle později (alergie se projevuje ihned). Potravinová intolerance vede k imunitnímu stresu a zánětu, dráždí střevní trakt a způsobuje nadýmání. Mezi nejčastější potraviny, které potravinovou intoleranci způsobují, je mléko, vejce, ovoce (ananas, banán, citrus), ořechy (mandle, arašídy), pšenice, kukuřice, lepek a jiné. Potravinová intolerance bývá častější u lidí, kteří trpí alergiemi, ekzémy, astmatem nebo se v rodině objevuje anamnéza autoimunitního onemocnění. Může se pojit s dalšími nemocemi kůže, zažívacími poruchami nebo tím, že jste neustále unavení a bez energie. Jakmile zjistíte, co způsobuje nesnášenlivost jídla, bude trvat 4 až 6 týdnů, než se nadýmání odstraní.

Odolnost vůči inzulínu

K těm nejznámějším příznakům inzulínové rezistence patří zvýšená chuť k jídlu nebo přírůstek hmotnosti (obvykle rychle v období 2 – 3 let), intenzivní chuť na sladkosti a sacharidy, pocity únavy nebo nafouknutí po jídle. Inzulín je hormon, který se uvolňuje v pankreatu kvůli přítomnosti glukózy v krvi. Inzulínová rezistence je stav, při kterém se buňky těla stanou odolnými vůči působení inzulínu. Pankreas se snaží vytvořit víc inzulínu, dokud nedokáže produkovat dostatek inzulínu, který tělo potřebuje. Vlivem toho se může vyvinout diabetes typu 2. Při změně stravy a pravidelném pohybu můžete tento stav kontrolovat. Vyhněte se potravinám, které jsou bohaté na cukr a sacharidy. Konzumujte víc zeleniny, vlákniny, bílkovin a zdravých tuků. Doporučuje se také pravidelný pohyb.

Nepravidelná strava

Další velmi častou příčinou nadýmání je nepravidelná strava. Objevuje se u vás také problémy se stravou? Ráno nesnídáte, protože nemůžete nebo nestíháte, dopoledne občas v práci něco zobnete, oběd rychle zhltnete a několik hodin pak do večera nejíte. A večer, až přijdete domů, tak sníte vše, co v lednici najdete. Nemůžete se pak divit, že vás trápí nadýmání a problémy s trávením. Pro tělo je tato nepravidelná a nevyvážená strava šok. Musíte začít pravidelně jíst a myslet na to, co jíte. Nejlepší jen snídat do hodiny po probuzení, nastavte si přesný čas, který budete dodržovat. Následně si dejte svačinku v podobě ovoce, oběd, ve kterém nebude chybět zelenina, lehčí svačina a večeře, která rovněž obsahuje zeleninu.

Nedostatek trávicích enzymů

Nedostatek trávicích enzymů může způsobit nadýmání. Enzymy se produkují ve slinivce a pomáhají při rozpadu bílkovin, sacharidů, tuků a laktózy. Nedostatek se objevuje ve chvíli, kdy pankreas nevytváří dostatek enzymů, které tělo potřebuje. Může způsobit nadměrnou bolest, poruchy trávení a nepravidelné pohyby střev. Existuje mnoho důvodů, proč se v těle objevuje nedostatek enzymů, například chronický stres, nadměrný růst bakterií a kvasinek, nízká kyselost žaludku, stárnutí, intolerance na gluten, intolerance laktózy a podobně. Trpíte-li intolerancí na laktózu, pak se vyhněte mléčným výrobkům. Nejdůležitější je odhalit příčinu a následně tento problém řešit.

Citlivost na lepek

Citlivost na lepek a celiakie je onemocnění, které se objevuje u spousty lidí. Je to především kvůli velkým změnám pšenice za posledních padesát let a také se zvýšila spotřeba obilných produktů. Mnoho lidí s citlivostí na lepek si stěžuje na plynatost, zácpu, průjem nebo právě nadýmání. Máte-li podezření, že můžete mít problémy s lepkem, pak jděte k lékaři na krevní testy. Následně, pokud se podezření potvrdí, zahájíte pětitýdenní dietu. Ve stravě se nebude objevovat vůbec lepek. Můžete vyzkoušet alternativy jako quinoa, rýže, proso, sladké brambory a podobně.

Špatná kombinace potravin

Spousta lidí neví, že špatnou kombinací potravin si můžete také způsobit nadýmání. Když budete konzumovat špatnou kombinaci, pak se zpomaluje trávicí proces a to může způsobovat nadýmání. Prvním pravidlem je, že ovoce se jí vždycky samo, nekombinuje se s dalšími potravinami, zejména bílkovinami. Například si nikdy po jídle (když konzumujete rybu) nedávejte meloun nebo ovocný salát.

Paraziti či nadměrný růst bakterií v tenkém střevě

Spousta lidí má v těle patogenní bakterie nebo dokonce i parazity v trávicím traktu. Většinou se tak děje u lidí, kteří cestují, ale objevit se mohou i u těch, kteří jí v místech, která nejsou příliš hygienická. Trávicí nerovnováha obvykle způsobuje průjem, únavu a úbytek hmotnosti. Provést se mohou testy, které zjistí, co se ve střevech děje.

Řešení pro nadýmání

Nadýmání musíte také řešit. Mnoho lidí navštíví lékárnu, kde si pořídí léky. Vyzkoušejte však raději pomoc z přírody. Přinášíme přírodní lék, který může v nadýmání pomoci.

Ingredience:

  • 1 citron
  • 1 okurka
  • 1 čajová lžička šťávy z aloe vera
  • 1 polévková lžíce strouhaného zázvoru
  • Petrželka nebo koriandr
  • ½ sklenice vody

Postup:

Do mixéru dejte všechny ingredience a mixujte. Následně nápoj můžete pít! Uvidíte, že se vám uleví!

Zdroj

error: Content is protected !!
loading...
loading...