Jídlo a stravováníNávod

Tuk na břiše představuje nebezpečí. Takto se jej zvládnete zbavit i vy

Hubnutí je většinou komplexní, ale řada lidí začíná s dietou právě kvůli tomu, že je trápí určitá problematická oblast. Ženy si často stěžují na širší boky, ale stále více lidí (mužů i žen) trpí na usazování tuků v oblasti břicha. Často dokonce může potrápit i relativně štíhlé lidi. Čím je navíc člověk starší, tím větší je námaha se nepříjemné pneumatiky zbavit. Přitom tuk na břiše je nejrizikovější. Může značit i to, že v dutině břišní je příliš mnoho tuku, který obaluje důležité orgány a může způsobovat problémy.

Tuku na břiše je tedy důležité se zbavit. A nemusí to být zas tak složité, často stačí dodržovat jen několik základních pravidel a udělat drobné změny ve svém životním stylu.

Sladké limonády

I když všichni víme, že to není dobré, sladkých limonád s bublinkami se tak nějak nedokážeme zbavit. I když je nepijeme denně, přesto škodí i při nepravidelné konzumaci. Tyto nápoje sice nejsou většinou plné cukru, ale plné umělých sladidel, a uměla sladidla paradoxně zvyšuje chuť na sladké. Lepší je pít obyčejnou vodu nebo neslazený čaj. V hubnutí pomůže zejména čaj zelený. Zažívání pak mohou srovnat i další typy bylinkových čajů jako je například čaj mátový.

Správné tuky

Při hubnutí není cílem vyloučit ze stravy všechny tuky, naopak. Jen je nutné volit správné tuky. Najdete je třeba v ořeších nebo tučných mořských rybách. Zatímco tabu by měly být nasycené tuky, potřebujete tuky nenasycené. Vhodné tuky aktivují geny, které snižují ukládání tuků a zlepšují metabolismus inzulinu. Dopřejte si tedy denně pár ořechů, ale hlídejte si množství, rozhodně není dobré sníst celý pytlík na posezení.

Důležité je také to, jaký olej používáte při přípravě pokrmů. Často je doporučován aktuálně velmi populární kokosový olej, ale v podstatě vám dobrou službu udělá i jakýkoliv jiný rostlinný olej v rozumném množství. Na teplou kuchyni je vhodný třeba řepkový, na studenou kvalitní olivový olej. Živočišným tukům se spíše vyhněte.

Při sportu zpomalte

Cvičení je naprosto nezbytné. Nebudete-li se hýbat, nebudete hubnout. Dejte si ale pozor na typ sportu, který praktikujete. Vysokofrekvenční cvičení, jako je například běh, spaluje spíše sacharidy, ale k hluboce usazeným tukům se dostanete spíš tak, že budete cvičit delší dobu v pomalejším tempu. Ideální je tedy rychlá chůze v horách, cyklistika, kombinace kardio tréninku s posilováním atd.

Vhodné sacharidy

Lidé se bojí sacharidů obecně, ale ne všechny jsou takovou hrozbou. Sacharidy najdeme například v celozrnných výrobcích, které by měly rozhodně zůstat součástí naší stravy i během redukční diety. Lidé, kteří jedí tři nebo více porcí celozrnných výrobků denně (oves, quinoa, hnědá rýže, pšenice), měli o deset procent méně břišního tuku než lidé, kteří jedli stejné množství kalorií z rafinovaných sacharidů (bílý chléb, rýže, těstoviny). Takže se zaměřte na konzumaci kvalitních sacharidů, ale naopak se vyhněte prázdným kaloriím v bílém a sladkém pečivu.

Jen tři jídla denně

Dlouhou dobu se tvrdilo, že ideální je jíst tři velká jídla denně a doplnit je dvěma svačinami. Jenže postupně začínají výživoví poradci obracet. Po provedených výzkumech a studiích se ukazuje, že je možná lepší jíst jen tři plnohodnotná jídla denně a svačiny zcela vynechat. Spousta lidí si totiž při konzumaci více než tří jídel denně nedokáží pohlídat kalorický příjem a jedí více, než by měli. V důsledku toho pak přibírají na váze a nechápou proč. Zkuste se tedy spíše zaměřit na konzumaci tří kvalitních jídel, které si dopředu naplánujete a připravíte. Pokud budou nutričně vyvážená, hlad byste mít neměli.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button