Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

Ovoce, které můžete konzumovat u keto diety

Ketonová dieta, zkráceně keto dieta je styl stravování, které si oblíbila spousta lidí, dokonce i mnohé celebrity. Zajistí údajně rychlou ztrátu tuku, měla by být posvěcená lékaři a také koncipována tak, aby ti, kdo jí dodržují, výrazně netrpěli hladem. Vypadá to lákavě, nemyslíte? V takovém případě chcete jistě vědět, zda dieta bude fungovat i u vás, co všechno je potřeba podstoupit. Pokud slibuje úbytek kilogramů a nebudete hladovět, pak je to ideální!

ovoce

Ketonová dieta

Je založená na ketóze, což je přirozený stav těla. Když není v těle dostatek krevního cukru, tělo si vybírá potřebné zásoby energie z tukových zásob. V játrech se začnou produkovat z mastných kyselin takzvané ketony. Ty jsou následně zdrojem energie. Tělo se dostává do ketózy ve chvíli, kdy se v těle sníží podíl sacharidů na minimum. Maximálně tedy zkonzumujete padesát gramů sacharidů, lepší je však dvacet gramů.

Sacharidy, které v těle chybí, doplníte bílkovinami a zdravými tuky. Tělo by se mělo do stavu ketózy dostat po dvou až třech dnech. Při keto dietě se konzumuje maso, ryby, vejce, sýry, zelenina, mořské plody. Naopak se zakazuje mléko, bílá rýže, brambory, bílá mouka, těstoviny, cukr, pečivo a některé ovoce. A právě ovoce je tím, čím se v následujícím článku budeme zabývat.

Ovoce a keto dieta

Při keto dietě je povoleno ovoce, ovšem je nutno myslet na to, jaké ovoce konzumovat. Některé ovoce obsahuje vyšší množství sacharidů, což je při keto dietě klíčové. Například jeden šálek borůvek obsahuje asi 18 gramů čistých sacharidů, což je prakticky celodenní hodnota sacharidů. A co dál? Vsaďte raději na jiné ovoce, které při této dietě pomůže. Jaké?

Avokádo

Avokádo obsahuje asi patnáct gramů zdravého tuků, má méně než dva gramy čistých sacharidů. Obsahuje také další skvělé látky pro lidské tělo a zdraví. Dopřejte si jej a můžete z něho připravit spoustu skvělých dobrot!

Olivy

Další plody, o kterých jste si nemysleli, že je ovoce. Deset malých oliv má asi tři gramy tuku, 1,5 gramu čistých sacharidů. Jsou při keto dietě opravdu vhodné.

Kokosový ořech

Půlka šálku drceného kokosu (vnitřní část kokosového ořechu) obsahuje asi 13 gramů tuku a 2,5 gramů čistých sacharidů. Ujistěte se, že kupujete neslazené kousky – ideálně kupte celý ořech a vnitřní část získejte sami.

Ostružiny

Mají skvělé množství vlákniny – skoro dva gramy na čtvrt šálku. Tato porce ostružin obsahuje 1,5 gramů čistých sacharidů, takže je můžete přidat ke snídani, do jogurtu nebo si je dát k dopolední svačině.

Maliny

Čtvrt šálku malin obsahuje zhruba 1,5 gramů čistých sacharidů. Připravte si je ke svačině nebo je můžete smíchat se smetanou a přidat pár kousků nahoru, jako skvělý a přitom keto dezert, který si zamilujete.

Jahody

Čtvrt šálku jahod obsahuje zhruba dva gramy čistých sacharidů. Opět skvěle padne ke snídani, kdy si je můžete přidat do jogurtu nebo například můžete vyzkoušet ke svačině.

Citrony

Asi nebudete přímo konzumovat citrony, protože jsou kyselé a nejsou úplně chutné. Ovšem když je dáte do čisté vody nebo si uděláte čaj, pak je jistě využijete. Šťáva z citronu má méně než půl gramu čistých sacharidů. To je zanedbatelné množství, takže si citron přidejte do svého jídelníčku. Má spoustu přínosů pro lidské zdraví, takže získáte spoustu věcí navíc!

TIP NAVÍC: Rajčata

Půlka šálku cherry rajčátek obsahují asi dva gramy čistých sacharidů. Jsou tedy perfektním doplňkem ke keto dietě. Můžete jimi doplnit maso, ryby nebo mořské plody.

Zdroj

error: Content is protected !!