Jídlo a stravování Přírodní léčba Zdravé tipy

Víte, že namočením mandlí získáte spoustu vitamínů a živin, než pokud je budete konzumovat syrové? Podívejte se proč

Profilový obrázek
Napsáno redakce

Přidání namočených mandlí do svého denního nebo týdenního režimu vám pomůže přijmout všechny živiny a účinné složky těchto populárních ořechů.

Co jsou namočené mandle?

Namočené mandle jsou prostě mandlemi, které byly namočené přes noc, spíše než konzumované v syrové formě. Tím, že namáčíte mandle, můžete snížit množství taninů a kyselin přítomných ve slupce mandle, které mohou potlačit příjem těla živinami. V podstatě namáčení těchto ořechů ve vodě, je pro tělo vhodnější, než dostupné bio mandle. Mandle jsou dost zdravé samy o sobě, ale namočením těchto ořechů budete schopni absorbovat z nich více vitaminů a minerálů, stejně jako stimulovat enzymovou aktivitu v těle, která může zlepšit trávení. Konečně jsou také příjemnější, pokud jde o texturu, a mohou být použity v různých kulinářských přípravcích.

Namočená výživa mandlí

Tento druh mandlí má mnoho stejných živin jako syrové mandle spolu s vyššími úrovněmi klíčových vitamínů B a enzymů, jako je lipáza. Mandle jsou také dobrým zdrojem draslíku, dietní vlákniny, bílkovin a zdravých tuků, včetně mononenasycených a polynenasycených tuků, a nízké hladiny nasycených tuků. Vápník a železo se nacházejí také v mandlích, kromě silných antioxidantů, které mohou zlepšit celkové zdraví.

Jak namočit mandle?

Pokud chcete přejít od syrových mandlí k namočeným mandlím, budete muset myslet dopředu – alespoň o jeden den.

Nejobvyklejší a nejpravděpodobnější metodou je jednoduše přidat 2 šálky mandlí do misky a zalít je teplou vodou. Po 12 hodinách můžete slít vodu a přidat 2 čajové lžičky soli. Potom znovu naplňte misku teplou vodou a nechte je luhovat po dobu 12 hodin. Na konci tohoto 24hodinového období můžete snadno oddělit hnědou slupku mandlí, pokud ještě není oddělena. Tyto namočené mandle mohou být uchovávány až týden bez ztráty jejich nutriční účinnosti.

Výhody namočených mandlí

Vzhledem k přítomnosti výrazně více vitamínu E, dietních vláken a kyseliny listové v namočených mandlích má příznivé účinky na trávení, cukrovku, vzhled pokožky a chronické nemoci.

Kůže a vlasy

Tím, že je výrazně více vitamínu E v namočených mandlích než v tradičních syrových mandlích, tak vitamín působí jako antioxidant ke snížení zánětu a poškození jak vašich vlasů, tak kůže.

Těhotenství

Při vyšších úrovních kyseliny listové než v syrových mandlích pomáhají namočené mandle předcházet poruchám neurální trubice, což je způsobeno nedostatkem folátu.

Trávení

S dobrým množstvím vlákniny, namočené mandle mohou pomoci regulovat peristaltický pohyb a snižovat příznaky zácpy, poruchy trávení, nadýmání a křečí.

Ztráta váhy

Nejen, že vláknina obsažená v namočených mandlích pomáhá při trávení, ale také může zabránit pocitům hladu, což je ideální pro lidi, kteří se snaží snížit spotřebu kalorií a zhubnout.

Chronická onemocnění

Mandle jsou vynikajícím zdrojem antioxidantů, které mohou neutralizovat volné radikály a snížit riziko chronických onemocnění, včetně rakoviny, onemocnění srdce a revmatoidní artritidy.

Zdraví srdce

Tyto namočené mandle mají vysoké hladiny mononenasycených a polynenasycených tuků, které pomáhají vyvážit cholesterol a zabraňují infarktu, mrtvici a ateroskleróze.

O autorovi

Profilový obrázek

redakce