Detoxikace Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

Trápí vás cukrovka? Vyzkoušejte tyto potraviny. Pomohou snížit hladinu cukru

Jana H.
Napsáno Jana H.

Cukrovkou trpí v dnešní době stále více a více lidí. Jedná se o jednu z tzv. civilizačních chorob, které vznikají v důsledku nevhodného životního stylu. Vznik cukrovky ovlivňuje samozřejmě značné množství faktorů, mezi nimi třeba i genetika, ale životní styl hraje neméně důležitou roli. Strava bohatá na cukry, nedostatek pohybu a jiné nemoci přímo vedou k rozvoji tohoto onemocnění.

Nejen že pacientům značně znepříjemňuje život a omezuje je v každodenních činnostech, ale také přispívá ke zhoršování jiných funkcí a procesů v těle. Trpíte-li tedy cukrovkou, měli byste skutečně usilovat o dobrou životosprávu, které vám zaručí, že se váš stav nebude zhoršovat. Ve své stravě byste měli mít zejména potraviny, které hladinu cukru v krvi přirozeně snižují. My vám dnes poradíme, které to jsou.

Listová zelenina

Zelenina je zdravá obecně, ale ta listová je přeci jen ještě o něco lepší než jakákoliv jiná. Její konzumace se doporučuje při řadě zdravotních potíží a u cukrovky to platí dvojnásob. Listová zelenina je plná hodnotných živin, které pomáhají udržet na uzdě hladinu cukru v krvi. Kromě cukrovky pomůže i při léčbě chudokrevnosti, zlepšuje stav pleti, pomáhá při kardiovaskulárních onemocněních a zlepšuje váš zrak.

Vláknina

Vláknina hraje velkou roli při zažívání. Výrazně zlepšuje celý proces a také vám pomáhá navodit větší pocit sytosti, což se hodí i tehdy, když se snažíte zhubnout. Eliminuje také chuť na sladké a pomáhá vám se ovládnout a nesáhnou po kdejaké sladkosti. Pomáhá také vstřebávat krevní cukr a podporovat přirozenou produkci inzulinu. Dopřejte si tedy hodně celozrnných produktů, brokolici, mrkev, bobulovité plody, sezamová semínka a mnoho dalších chutných potravin.

Kurkuma

Kurkuma je právem považována za téměř magickou bylinku. Používá se v alternativní medicíně k léčbě celé řady neduhů včetně cukrovky. Zabraňuje rozvoji zánětu v těle, snižuje bolest i zažívací problémy. Kurkuma především zlepšuje zdraví ledvin u pacientů s cukrovkou. Obsahuje enzym, který pomáhá ledvinám správně pracovat a ulevit jim od nepřiměřené zátěže. Použijte kurkumu jako koření do celé řady pokrmů nebo si udělejte kurkumové mléko.

Vejce

Ačkoliv mají vejce špatnou pověst kvůli obsahu cholesterolu, ve skutečnosti jsou pro nás velice zdravé. A pokud netrpíte vysokým cholesterolem můžete si je bez obav dopřát třeba na každou snídani. Diabetici by měli konzumovat velké množství bílkovin, s čímž jim vejce mohou velmi pomoci. Namísto smažených vajec si ale raději dopřejte ta vařená nebo upravovaná na minimu tuku.

Skořice

Skořice je nejen chutná, ale i bohatá na antioxidanty, které pomáhají tělu zbavovat se toxické zátěže.Má skvělou chuť, která se hodí do celé řady receptů. Snižuje hladinu cukru v krvi a pomáhá přirozené produkci inzulínu.

Jablečný ocet

Mnoho vědeckých studií potvrdilo, že jablečný ocet má na hladinu cukru v krvi velice příznivý vliv. Už jen jedna lžíce denně vám pomůže s cukrovkou účinně bojovat a zlepšit šanci na uzdravení nebo alespoň upravení vašeho zdravotního stavu.

Fazole

Fazole i další luštěniny jsou vzácným zdrojem přírodních bílkovin. Zvlášť pokud nejíte maso, měly by luštěniny zcela nahradit jeho místo ve vaší stravě. Jinak můžete mít problémy s nedostatkem bílkovin. Při cukrovce je dostatek bílkovin ve stravě naprosto nezbytný, takže nezapomeňte luštěniny pravidelně konzumovat.

Na co si dát pozor

Pokud máte cukrovku, měla by pro vás být některá jídla naprosté tabu. A to zcela, bez výjimek. Zapomeňte na mastná a tučná jídla. Vyhněte se jakýmkoliv dezertům, dortům, muffinům, bonbonům. Bílé pečivo zcela nahraďte tmavými celozrnnými výrobky. Vaše zdraví by mělo být na prvním místě a nikdy by nemělo trpět kvůli vaší nestřídmosti.

O autorovi

Jana H.

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.