Spolupráce

Efektivní a zdravé hubnutí díky nízkosacharidové dietě

Pár kilogramů navíc trápí většinu z nás. Co ale dělat, když se nám nedaří přebytečná kila zhubnout? Můžeme zapojit veškerou pevnou vůli a snažit se redukovat svoji hmotnost vlastními silami – omezit příjem potravy a více se pohybovat. Když ani tento postup nevychází, můžeme si zvolit některou z mnoha dostupných diet. Jak ale vybrat dietu, která bude skutečně fungovat, a při jejím dodržování si nebudeme ničit zdraví? Jednou ze zaručených a vyzkoušených diet je nízkosacharidová dieta. 

Jak nízkosacharidová dieta funguje?

Principem nízkosacharidové je radikální snížení příjmu sacharidů. Denní příjem sacharidů by se měl pohybovat v rozmezí 50 až 150 gramů, potom tělo začne rychleji a účinněji spalovat tukové zásoby. Tento stav se odborně nazývá ketóza. Aby hubnoucí proces nepřinášel nežádoucí úbytek svalové hmoty, je potřeba zvýšit příjem bílkovin. Všechna tato pravidla splníme, když si vybereme některý z dietních programů nízkosacharidové diety.

Výhody keto diety

Na principu nízkosacharidové diety je založená takzvaná keto dieta, její dodržování přináší hned několik výhod. Podle zkušeností lidí, kterým tento typ diety pomohl zhubnout, je dieta skutečně účinná a navíc přináší rychlé výsledky. Při keto dietě rozhodně nebudeme hladovět, můžeme si totiž vybrat ze široké nabídky proteinových jídel a nápojů, které jsou velice chutné a navíc se snadno připravují. Jakou kombinaci jídel si zvolíme, je čistě na nás. Navíc si každé jídlo můžeme doplnit zeleninou i vybranými druhy ovoce. Všechny možné kombinace nám poradí vzorový keto jídelníček.

Dietní plány

Při keto dietě si vybereme dietní plán, který je určený přímo pro nás. Stačí, když si do speciální aplikace zadáme naši hmotnost, výšku, obvod pasu a boků a aplikace nám doporučí vhodný dietní plán. Dietní plány mají několik stupňů, které se liší tím, jak dlouho budeme dietu držet. Těm, kteří se chtějí zbavit jen několika přebytečných kilogramů, bude stačit základní a krátkodobý dietní plán. Pro ty z nás, kteří potřebují výraznější redukci hmotnosti, je určený delší typ dietního plánu.

Dieta na zkoušku

Pokud váháme, jestli bude nízkosacharidová dieta pro nás ta pravá, a chtěli bychom si ji nejprve vyzkoušet, můžeme si dietu otestovat pomocí takzvaného ochutnávkového balíčku. V balíčku najdeme všechny typy jídel a nápojů, které k dietě patří – proteinové nápoje, polévky, smoothie, croissanty, chleba, tyčinky, placky, omelety, kaše, pudinky i panna cotty. Díky této nabídce si dietu můžeme po dobu několika dnů vyzkoušet. Potom už bude jasné, jestli nám bude tento typ diety vyhovovat.

Vlastní dietní program

V případě, že nám připravené proteinové potraviny a dietní plány nevyhovují, můžeme si sestavit vlastní dietní program, který pravidla nízkosacharidové diety dodržuje. Nejvíc bude záležet na tom, které potraviny budeme do našeho dietního programu zařazovat. Mělo by se jednat o potraviny s minimálním obsahem sacharidů. Výběr nízkosacharidových neboli low crab potravin je tak bohatý, že jistě uspokojí naše chuťové buňky.

Příklady low crab potravin

  • zelenina – okurka, paprika, brokolice, květák, špenát a fazole. Vhodné nejsou například brambory, které mají vysoký obsah škrobu,
  • avokádo – superpotravina výborná pro hubnutí,
  • maso – základní složka jídelníčku při nízkosacharidové dietě, zdroj bílkovin, minerálů a vitamínů,
  • vejce – jedna z nejvýživnějších potravin, navozují pocit plnosti, zdroj minerálů a vitamínů,
  • sýry – výborná chuť a zdroj kvalitních bílkovin, vápníku a minerálů,
  • máslo a smetana – vysoký obsah tuků, velice nízký podíl sacharidů, dlouhodobé zasycení,
  • řecký jogurt a cottage – vyšší podíl sacharidů je vyvážen vysokým podílem bílkovin, navodí pocit sytosti,
  • hořká čokoláda – s obsahem kakaové sušiny minimálně 70 %.

Proteinové máslo – zdravé mlsání

Výborným doplňkem nízkosacharidové diety je proteinové máslo, které se skládá z rostlinných proteinů, neobsahuje lepek ani sóju. Jedná se zdravý a přirozený zdroj bílkovin, tuků a vlákniny, který neobsahuje rafinovaný cukr a je slazený přírodním sladidlem stévií. Proteinové máslo zasytí a tak eliminuje pocit hladu, proto je vhodné při redukci hmotnosti i pro ty, kteří se snaží udržet optimální tělesnou hmotnost. S oblibou je používáno pro doplnění energie po sportu i jako kvalitní a chutná snídaně nebo svačina. Má neutrální chuť a je vhodné pro slanou i sladkou kuchyni. Proteinové máslo je určené pro děti i pro dospělé, můžeme si vybrat z mnoha příchutí, jako je například arašídová, kokosová, kešu, kakaová, příchuť mandlí nebo vanilky.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button