Péče o tělo Zdravé tipy

5 jednoduchých rad, které by snížily počet infarktů o 80%, pokud by je lidé dodržovali

Ischemická srdeční choroba je nejběžnější typ onemocnění srdce a může to vést až k infarktu. Navíc polovina infarktů přichází náhle, bez předchozích varovných signálů. Ucpávají se přívody krve do různých částí srdce. Kornatění tepen, odborně ateroskleróza, brání krvi v protékání. V cévách se tvoří krevní sraženiny a to brání krvi, aby bez problémů proudila do srdce.

Jestliže se tyto krevní sraženiny neodstraní včas, srdeční sval začne pomaličku odumírat a to může vést až k infarktu.

5 jednoduchých věcí může zabránit až 80% infarktu

Infarktu zabránit můžete, podle nové studie existují věci a životní návyky, které výrazně snižují riziko infarktu. Předchozí studie, která se provedla v roce 2004, zkoumala rizika srdečních onemocnění ve více než 520 zemích světa. Výsledky této studie ukázaly, že 90% srdečních onemocnění je možno zabránit a to poměrně jednoduše, změnou stravy a celkově životního stylu.

Schránka 01

O jakých 5 věcí se jedná?

  1. Zdravé stravovací návyky
  2. Fyzická aktivita (sport, jízda na kole, cvičení, chůze a to několikrát za týden)
  3. Kontrola hmotnosti
  4. Střídmá konzumace alkoholových nápojů
  5. Přestat kouřit

Jaké potraviny jsou pro srdce vhodné?

Mnoho lidí neví, že trans tuky a rafinované sacharidy jsou pro tělo a srdce mnohem škodlivější, než nasycené tuky. Tato mylná představa ovlivnila potravinářský průmysl. Ten se této informace chytil a začal vyrábět potraviny, které mají nízký obsah tuku. Nízký obsah tuku nenahrazují zdravé nasycené tuky, ale  škodlivé trans tuky (margarín, rostlinný olej), rafinovaný cukr a zpracovanou fruktózu. Toto nahrazování pak vede ke zvyšujícímu se počtu obezity a srdečních onemocnění u lidí.

Jaká je ideální strava pro zdravé srdce?

Nejdůležitější věc, kterou je potřeba udělat, je odstranit trans tuky ze stravy, tedy odstranit všechny zpracované potraviny. To znamená vyhnout se jídlu z většiny restaurací. Chcete-li snížit riziko onemocnění srdce, pak se vyhněte cukru a fruktóze. Nahraďte takovéto potraviny větším množstvím biomasy a zeleniny.

Nejlepší zdroje zdravých tuků:

  • Avokádo
  • Máslo z biomléka
  • Výrobky ze syrového mléka
  • Kokos a kokosový olej
  • Organické maso
  • Oleje, které jsou lisované za studena a pochází z organických ořechů
  • Organické žloutky
  • Syrové ořechy (mandle, macadamia ořechy, semena a podobně)

Měli byste jít více ovoce?

Studie prezentována na ESC Congress v Barceloně ukázala, že lidé, kteří do své stravy zahrnuli pravidelnou konzumaci ovoce, mají o 40% nižší pravděpodobnost vzniku srdečních onemocnění a o 32% menší pravděpodobnost k rozvoji dalších onemocnění. Ovoce a jeho plody jsou bohaté na antioxidanty, vitamíny, minerály a další látky, které mají vliv na lidské tělo, zlepšují zdraví a působí preventivně proti zánětu.

Podobně jako se vším, ani s konzumací ovoce se to nesmí nijak přehánět, mělo by být konzumováno střídmě a to pak zejména ty sladší plody. Ty totiž mají vysoký obsah fruktózy a ta, jak víme, má na srdce negativní vliv.

Léky na cukrovku zvyšují riziko srdečních chorob

Nedávný prováděný výzkum odhalil, že některé léky, které lidé užívají na cukrovku, snižují hladinu hormonů, které pomáhají stimulovat funkci štítné žlázy. Toto může vést k mnoha vážným zdravotním problémům, srdeční choroby nevyjímaje.

Jiná odborná studie zase zjistila, že léky na cukrovku 2. typu, které snižují hladinu glukózy, výrazně zvyšují riziko možného úmrtí na srdeční choroby.

Varování před beta-blokátory a jejich zneužíváním

Beta – blokátory jsou léky, které jsou určeny k léčbě vysokého krevního tlaku a k městnavému srdečnímu selhání. Nicméně bylo zjištěno, že je možné, že právě beta – blokátory mají na svědomí až osm set tisíc úmrtí v Evropě za posledních pět let.

Co dělat, abyste nebyli součástí statistik?

Nejhorší, co pro sebe můžete udělat, je čekat, až se příznaky onemocnění srdce objeví. Přijměte opatření, postupujte podle následujících kroků a ochraňte své srdce, aby nedošlo k trvalému poškození.

  • Vyhněte se všem druhům cukru, jste-li odolní vůči inzulínu a leptinu
  • Pravidelně cvičte a zařaďte do života pohyb
  • Neseďte víc, než tři hodiny denně
  • Zařaďte do své stravy nezpracované nasycené tuky živočišného původu
  • Konzumujte optimální množství vitamínu D
  • Choďte po zemi bosí, pokud je to možné
  • Je-li to možné, vyhněte se lékům, které snižují hladinu cholesterolu v krvi, mají totiž řadu vedlejších účinků
  • Snižte stres, nestresujte se vůbec

Zanechte komentář