Jídlo a stravování

14 potravin, které vás udělají chytřejšími

Bylo prokázáno, že osoby, které poslouchají Mozarta, dosahují lepších výsledků v testech inteligence. Víte, že kromě hudby má velký vliv na inteligenci i strava? Podívejte se na 14 potravin, které ovlivní vaši inteligenci. S jídlem nejen roste chuť, ale také IQ.

Rybí tuk

Více než polovina mozkové hmoty se skládá z lipidů a více než 65% lipidů je složena z omega mastných kyselin, které jsou životně důležité pro výrobu a vývoj mozkových buněk a udržování kapaliny v buněčných membránách. Také hrají klíčovou roli v neuronových aktivitách. Ryby, jako je losos, tuňák a sardinky, obsahuje omega 3 mastné kyseliny, které pomáhají mozkovým buňkám.

Nejlepší způsob, jak zajistit dostatečný přísun těchto látek, je jíst alespoň dvě ryby za týden. Čerstvé ryby obsahují omega 3 mastné kyseliny, ale v rybích konzervách je nehledejte. Čerstvá ryba je také bohatá na fosfor a jód, které jsou důležité pro správnou funkci mozku.

Mléčné výrobky

Podle studií, osoby, které pravidelně konzumují mléčné výroby, mají lepší skóre v testech na logické myšlení a paměť, než ostatní. Nedostatek těchto klíčových tuků může být příčinou roztroušené sklerózy. Mléčné tuky jsou bohaté na hořčík, vápník a vitamín D.

Játra

Mozek využívá kolem 25 % kyslíku, které tělo potřebuje. Železo je důležité, aby se kyslík mohl přenášet z hemoglobinu v krvi do mozku. Játra obsahují velké množství železa a navíc jsou bohatým zdrojem vitamínu B1, B6, B9, B12. Pravidelnou konzumací si zajistíte lepší kognitivní funkce a vyšší inteligenci.

Cereálie

Obiloviny bohaté na vláknu, ovoce, zeleninu, semena, ořechy, váno a olivový olej pomáhají bojovat proti poškození mozku a degenerativních onemocnění. Jsou také úspěšné pro snížení oxidačního stresu, zánětu a jiných cévních rizikových faktorů, jako je vysoký krevní tlak. Všechny tyto výhody hrají roli při snižování rizika vzniku mozkové choroby a jiných poškození. Protože tělo odbourává sacharidy z obilovin pomalu, dodává vám dostatek energie a schopnost soustředění po delší dobu.

Červené maso

Studie prokázaly, že ženy se zdravou úrovní železa, mají lepší výsledky v testech inteligence, než ženy s nedostatkem této látky. Železo pomáhá dopravovat kyslík do mozku a v případě, že je ho nedostatek, mozek nemůže správně fungovat.

Nedostatek železa způsobuje únavu, rychlou ztrátu energie, neschopnost soustředit se, atd. Červené maso s nízkým obsahem tuku je výborným zdrojem železa, zinku a je velmi vhodný pro kognitivní funkce mozku. Také se podílí na mitóze mozkových buněk a syntéze DNA.

Vajíčka

Nejlepší vegetariánským zdrojem železa je vaječný žloutek. Vejce obsahují fosfolipidy a lecitin, který prodlužuje buněčné membrány mozku. Jsou skvělé na posílení intelektu a jejich moc spočívá v proteinech.

Vajíčka obsahují aminokyseliny, které jsou zásadní při výrobě základních neurotransmiterů. Syntéza serinu a metioninu se používá při zápisu do paměti, kde noradrenalin stimuluje proces učení, jehož výroba je založena na přítomnosti tyrosinu a fenylalaninu, který je obsažen ve vaječné bílkovině.

Špenát

Studie ukazují, že konzumace špenátu zlepšuje výsledky ve vědomostních disciplínách. Pravidelná konzumace 5 porcí různé zeleniny a ovoce denně zlepšuje funkci mozku. Listová zelenina, jako je špenát, je bohatá na vitamin B6, nebo kyselinu listovou, která je velmi důležitá při vývoji nervových tkání u plodu.

Z toho důvodu konzumujte pravidelně špenát, zelený salát, rozmarýn, brokolici, atd. Tyto druhy zeleniny jsou bohaté na flavonoidy, které pomáhají k lepší paměti a soustředění.

Luštěniny

Aby byla hladina cukru v těle stabilní, měli byste jíst alespoň dvakrát denně luštěniny. Mozek je závislý na glukóze, což znamená, že ji používá jako palivo. Průměrná spotřeba je 5 gramů za hodinu. Mozek však neví, jak ji uchovat, tak je zapotřebí neustále dodávat novou dávku. Komplexní cukry s nízkým glykemickým indexem mají zásadní vliv na lidské tělo.

Luštěniny jsou bohaté na komplexní cuky a přitom mají jeden z nejnižších hodnot. Díky tomu umožňují vyrovnávat hladinu glukózy v krvi a zásobují mozek, ani by došlo k hyperglykémii.

Ústřice

Mají přímý vliv na výkonnost mozku, zlepšují náladu a udržují mozek aktivní. Jsou bohaté na proteiny a vitamín B12. Kromě ústřic jsou zdravé i další mořské plody a korýši, které obsahují stejné živiny a jsou též důležité pro správnou funkci mozku a prevenci stresu.

Ústřice jsou skvělou zbraní proti depresi, jelikož pomáhají překonávat psychickou únavu, úzkost a nervové slabosti. Látky, jako draslík, mangan, zinek, lithium a jód mají stejný účinek.

Červené plody

Chrání nervové buňky před poškozením pomocí antioxidačních živin. Jejich schopnost posílat impulzy po celém těle, závisí na rovnováze metabolismu kyslíku, kterého může být dosaženo pouze tímto způsobem.

Červené plody pomáhají udržovat tuto rovnováhu a zlepšují činnost nervových buněk. Všechny jedlé plody obsahují vysoké množství vitamínu C. Jejich červenou barvu, jim dodávají antioxidační mikroelementy, které pomáhají zlepšit krevní oběh. To umožňuje správné okysličení mozku a boj proti volným radikálům, které mají vliv na nervové buňky.

Banány

Jsou bohaté na hořčík, základní minerály a vitamín B6. Pomáhají také při přenosu nervových signálů v těle, při tvorbě aminokyselin a fungování nervového systému. Navíc pomáhají vyrábět tělu serotonin.

Avokádo

Obsahuje zdravé tuky, které přispívají správnému toku krve a zdravému mozku. Avokádu snižuje vysoký krevní tlak. Jelikož je hypertenze rizikovým faktorem pro pokles kognitivních schopností, nízký krevní tlak znamená zdravý mozek.

Je také bohaté na vitamín E, který je nejlepší a nejsilnější přírodní antioxidant, protože chrání tkáně před stárnutím. Absorpci klíčových karotenoidů, antioxidantů, betakarotenu a lykopenu významně zvyšujete s konzumací avokáda nebo avokádového oleje. Vzhledem k tomu, že má vysokou úroveň kalorií, konzumujte pouze polovinu avokáda, jako doplněk k jídlu.

Káva a čaj

Tyto nápoje mají moc zlepšit kognitivní funkce a zabránit vzniku Alzheimerovy choroby. Vědci tvrdí, že káva může sloužit jako lék pro osoby trpící touto nemocí. Čaj také chrání mozek před poškozením.

Antioxidanty obsažené v čaji a kávě pomáhají při boji proti volným radikálům a zvyšují mozkovou aktivitu. Osoby pijící pravidelně čaj a kávu, mají lepší výsledky v testech.

Ořechy a semena

Jsou dobrým zdrojem vitamínu E a zabraňují vzniku krevních sraženin. Podporují správné dýchání mozkových buněk. Pravidelně konzumujte arašídy, sezam, lněná semínka, arašídové máslo, lískové ořechy, indické ořechy, slunečnicová semínka a další druhy ořechů. Každodenní konzumace dýňových semínek vám dodá doporučenou denní dávku zinku, který zlepší vaše přemýšlení a schopnost pamatovat si.

zdroj

Zanechte komentář

loading...