Jídlo a stravování Krása Přírodní léčba Zdravé tipy

Proč zařadit ananas do své stravy?

Profilový obrázek
Napsáno redakce

Ananas je velmi chutné a dobré ovoce, které si mnoho lidí nemůže vynachválit. Nicméně i když jde o vskutku chutné a přínosné ovoce, málokdo jej kupuje a pravidelně konzumuje. Spíš jej najdete v domácnostech konzervované. A ty čerstvé ananasy mají spoustu přínosů pro lidské tělo. Proč tedy konzumovat ananas? Přinášíme pár výhod, které potěší a možná i překvapí.

Oblíbené tropické ovoce

Ananas je skvělé tropické ovoce, které je osvěžující a chutné. Ananas přináší spoustu skvělých účinků pro lidské tělo. Jde o výživné ovoce, které dobře funguje jako spalovač tuků, pomáhá tělo nastartovat. Měl by se proto objevovat ve vašem jídelníčku pravidelně. Ideálně jako dopolední svačinka, ovšem můžete jej přidat také do jiných pokrmů. Jaké jsou jeho skvělé účinky?

Je nabit vitamínem C

Jeden šálek ananasu poskytuje víc než 100% doporučeného množství denní dávky vitamínu C. A jak je známo vitamín C pomáhá podporovat imunitu a imunitní systém. Navíc se také podílí na růstu a opravě tkání v celém těle. Jde o antioxidant, který chrání buňky proti předčasnému stárnutí a onemocnění jako například rakovina nebo srdeční choroba. Vitamín C působí také při cvičení, napomáhá spalovat kalorie během tréninku.

Podporuje zdraví pokožky

Ananas jako plodina je bohatá na mangan. Pro představu jeden šálek obsahuje víc než 75% doporučené denní dávky. Jde o minerál, který spolu s vitamínem C je nezbytný pro tvorbu kolagenu. Ten je konstrukční součástí pokožky, díky čemuž brání vráskám a předčasnému stárnutí. Mangan také funguje jako antioxidant, který chrání kožní buňky před poškozením UV záření. Díky tomu je ananas velmi důležitý i v letních měsících.

Podporuje zdravé trávení

Ananas obsahuje enzym zvaný bromelain, který rozkládá želatinu, proto není moc vhodný pro želatinové dezerty. Tuto želatinu rozkládá na stavební aminokyseliny a zabraňuje tomu, aby zůstala pevná a tuhá. Jde o enzym, která pomůže trávit bílkoviny a tím napomáhá snižovat nadýmání, poruchy trávení. Vláknina v ananasu také pomáhá udržovat pravidelný pohyb střev, což zabraňuje také tvorbě nepříjemné zácpy.

Jak do své stravy přidat víc ananasu?

Ideální možností je samozřejmě čerstvý ananas. Můžete jej nakrájet na kousky a pravidelně si jej dávat ke svačině. To se bohužel časem přejí, to je jasné. Můžete ananas přidat do řady koktejlů nebo smoothie. Přinášíme pár receptů, které by vám mohly být inspirací.

  • Ananas smíchejte s kokosovým mlékem, kokosovým máslem, hrachovým proteinem v prášku, půlku žluté papriky a špetku zázvoru.
  • Ananas můžete přidat do zelného salátu s mrkví, přidejte lžíci jablečného octa, lžíci šťávy z ananasu, lžičku medu, půlku čerstvě strouhaného zázvoru, mletého česneku, špetku soli a pepře.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

redakce