Přírodní léčba Zdravé tipy

Potraviny, které regulují hladinu cukru v krvi a brání tak cukrovce

Profilový obrázek
Napsáno redakce

Diabetes. Metabolická porucha, která je způsobená neschopností pankreatu produkovat inzulín. Ten je nutný k regulaci hladiny cukru v krvi. Když je inzulínu nedostatek, cukr pak nebývá metabolizován, což může vést ke vzniku cukrovce 1 typu nebo 2 typu. Často se o cukrovce říká, že jde o onemocnění, které není možno léčit a co hůř, není možno mu předcházet. Cukrovka je samozřejmě nepříjemné onemocnění, ovšem životní styl a správná strava na ní mohou mít velký vliv.

Cukrovkáři pozor!

Jste-li diabetik, pak určitě víte, že existují určité potraviny, které byste určitě jíst neměli. Do tohoto seznamu se přirozeně řadí potraviny bohaté na rafinované cukry, sodík a nasycené tuky. Chcete-li tak snížit riziko vzniku cukrovky, je určitě dobré začít tyto potraviny používat ve vaší stravě. Jaké potraviny to jsou?

Zelená listová zelenina

Mezi ní se řadí například brokolice, špenát a další, jde o velmi skvělou volbu pro všechny, kteří se snaží bojovat s cukrovkou. Jde o zeleninu bohatou na vitamíny jako například vitamín A, vitamín B6 a vitamín K. jsou potřebné pro správný metabolismus živin. Také zelená listová zelenina je známá svým nízkým obsahem sacharidů a cholesterolu. To může pomáhat tomu, vybudování cukru v krevním řečišti. Z této zeleniny je nejlepší kapusta. Má vysoký obsah hořčíku, vápníku nebo žlučových kyselin. Všechny tyto prvky mohou pomoci snížit vysokou hladinu cukru v krvi.

Fazole

Jde o výborné jídlo, které pomáhá při prevenci diabetu. Jsou naložené vlákninou, dokonce i menší množství fazolí vám pomůže, abyste se cítili lépe. Snížení množství potravin způsobuje, že tělo metabolizuje zásoby krevního cukru, čímž se sníží hladina cukru v krvi. Na rozdíl od jiných zdrojů bílkovin jsou fazole skvělou volbou. Také černé fazole jsou bohaté na vápník, který může pomoci při spalování tělesného tuku.

Jahody

Mají nízký obsah kalorií a vysoký obsah vlákniny a vody. Lidé, kteří konzumují jahody, se poté brzy necítí hladoví. Pokud lidé konzumují sacharidy méně často, tělo bude velmi účinně vyžívat zásoby živin.

Ovesné vločky

Ovesné vločky obsahují sacharidy, takže pro diabetiky asi nic dobrého. Nebo ano? Obsahují sacharidy, ale také jsou bohaté na vlákninu, díky níž se lidé cítí sytí déle. Ovesné vločky obsahují beta-glukan, což je zdravá rozpustná vláknina, která zpomaluje trávení. Budete tak jíst méně, což může pomoci u diabetu zvládnout hmotnost. Zvyšuje se rychlost metabolismu těla a pomáhá tak v kontrole hladiny cukru v krvi. Ovesné vločky jsou tak skvělé jídlo, které vás může zasytit na delší dobu.

Libové maso

Lehké maso jako například kuře, treska, losos nebo tuňák je ideální volbou pro všechny, kteří mají vysokou hladinu cukru v krvi. To je způsobeno jejich vysokým obsahem bílkovin, který napomáhá budování buněčné tkáně. Toto maso obsahuje zdravé omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají udržovat zdraví srdce. Vzhledem k tomu, že srdeční poruchy (infarkt a podobně) jsou u diabetiků časté. Právě tyto kyseliny jsou velmi přínosné. Libové maso obsahuje chróm, což je minerál, který pomáhá při správné výrobě inzulínu.

Skořice

Jde o vynikající koření pro diabetiky. Metabolizuje krevní cukr podobným způsobem jako přirozený inzulín. V německé studii, kde byla skupině diabetiků podáván výtažek ze skořice, měly sníženou hladinu cukru v krvi o 10,3%. Skupina s placebem vykazovala pouze 3,4% snížení hladiny cukru. Skořice je snadno vložitelná do vaší stravy, můžete jí přidat do ovesných vloček, přidat jí do dezertů a podobně.

Mandle a jiné ořechy

Mandle a jiné ořechy mají nízký obsah sacharidů, což přímo přináší relativně nízké hladiny cukru v krvi. Zdravá dávka ořechů může pomoci v těle vyvolat proti zánětlivý účinek. Může to zvýšit produkci inzulínu, která je často u diabetiků nedostatečná.

 Ječmen

Je další skvělá volba pro diabetiky. Jde o zrna, která jsou bohatá na beta-glukan, což je rozpustná vláknina. Konzumace ječmenu může dodávat pocit plnosti. Ječmen se v Indii používá jako potravina v době půstu. Lidé tak nebudou cítit hlad během dne. Beta-glukan má také spoustu dalších výhod, může napomoci snížit cholesterol v těle, což je další problém, kterým trpí diabetici.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

redakce