Jídlo a stravování Péče o tělo

Nafouklé břicho – které potraviny je dobré konzumovat?

Také se vám občas stává, že máte nafouklé či vystouplé břicho? Není to nic příjemného, může vám to vadit při běžných úkonech a navíc to není úplně komfortní. Navíc nafouklé břicho nevypadá úplně dobře v šatech nebo oblečení. Nadýmání je zpravidla způsobeno zadržováním vody v těle, někdy jsou to i plyny, které se mohou v oblasti břicha zadržovat. Někdy se nemusíte vejít do riflí, které najednou jsou malé, i když ještě včera perfektně seděly.

Břicho jako balón

Znáte to, někdy prostě máte pár kilogramů navíc, k tomu se nafoukne bříško a vypadá to nepříjemně. Pocit nadýmání a plynatosti se spojuje právě s nafouklým bříškem. Na vině je špatná strava, která vašemu tělu nesvědčí, během toho se uvolňují plyny. Raději volte jednoduché, lehké a stravitelné potraviny, které zamezí tvorbě plynů v těle, a tím pádem zatočíte s nafouklým břichem. Existuje pár potravin, které můžete konzumovat a snížíte tak nadýmání. Následně je můžete konzumovat jako prevenci před nafouklým bříškem. Jaké potraviny budou pro vás ty nejlepší?

Banány

Sodík může v těle udržovat vodu, což není zrovna nejlepší. Proto může vysoký obsah sodíku způsobovat v těle nafouklé břicho. Na druhou stranu draslík může pomoci eliminovat sodík. A banány jsou bohaté na draslík. Přidejte si banán do ranních ovesných vloček, dejte si je dopoledne, jako dobrou svačinku a plynatost rychle zmizí.

Jogurt

Jogurty bez tuku nebo s nízkým obsahem tuku vám může pomoci efektivně zvládnout nafouklé břicho. Je bohatý na aktivní kultury jako laktobacil a bifidobakterie. Díky tomu pomáhají usnadňovat trávení a jsou prevencí proti nafouklému břichu. Udržují dobré bakterie ve střevech. Vyvarujte se ochuceným jogurtům, které jsou sladké, obsahují cukry a podobně.

Listová zelenina

Může pomoci překonat nafouklé bříško. Mezi tuto zeleninu patří špenát, zelí a podobně. Mají nízký obsah kalorií, vysoký obsah vlákniny, což posiluje metabolismus těla. Navíc také působí proti zadržování vody v těle.

Kajenský pepř

Kajenský pepř obsahuje účinnou látku zvanou kapsaicin. Ten pomáhá snižovat nadýmání, které jsou způsobeny plyny v těle. Zvyšuje se tok trávicích enzymů ve vašich střevech. Inhibuje špatné bakterie ve střevech, které mohou způsobovat nadýmání.

Zázvor

Zázvor má antibakteriální a protizánětlivé vlastnosti, které pomáhají překonávat nafouklé břicho. Zázvor dále také pomáhá stimulovat sliny, žluč nebo žaludeční šťávy, které pomáhají při trávení. To také napomáhá uvolňovat střeva, která mohou trpět zánětem, zadržovat vodu nebo trpět na plynatost. Zázvor můžete konzumovat ve formě čaje, v jídle nebo jako šťávu.

Fenyklová semínka

Semínka fenyklu mají antispasmodické a protizánětlivé vlastnosti, které uvolňují střevní svaly a snižují zadržování vody v těle. Tím napomáhají rozptýlení zachycených plynů v těle. Semínka fenyklu obsahují sloučeniny jako anetol, fenchon a estragol.

Okurka

Jde o skvělou svačinku, která má anti nadýmavé účinky. Okurka je bohatá na vlákninu, má vysoký obsah vody, nutí vás k častému močení. Tímto způsobem se zbavíte zadržené vody v těle a na břiše, budete se cítit štíhlejší.

Chřest

Jde o superpotravinu, která pomáhá snižovat nadbytečné kilogramy. Je močopudný, takže vám pomůže snížit nadváhu. Navíc podporuje růst dobrých střevních bakterií, pomáhá vyplachovat všechen přebytečný plyn a vodu v těle, snižuje nadváhu.

Heřmánkový čaj

Cítíte se nafouklí? Můžete si dát teplý šálek čaje z heřmánku. Ten pomůže uvolnit svaly ve střevech a rozptylovat plyny z břicha pryč. Snižuje retence vody a pomáhá zmírnit žaludeční problémy.

Vodní meloun

Díky vysokému obsahu vody je močopudný, takže budete chodit častěji na toaletu. Zadržování vody v těle se projeví zejména na tváři a břiše, což není pozitivní pro váš vzhled. Konzumujte meloun nebo šťávu z něj.

error: Content is protected !!