Detoxikace Jídlo a stravování Návod Tipy čtenářů Zdravé tipy

Změny pro vaše zdraví, které můžete udělat ještě dnes

Jana Horká
Napsáno Jana Horká

Kdo byl kdy vážně nemocný, ten nejlíp ví, že v životě není nic cennějšího, než mít skutečně pevné zdraví. Pak už je vše možné a každý problém se dá řešit. Ale bez zdraví to prostě nejde. Bohužel, řada lidí si to neuvědomí, dokud o zdraví nepřijde a nečelí nějaké vážné nemoci. Až pak si uvědomí, jak celý život zanedbávali prevenci a svoje tělo brali jen jako fungující, dobře namazaný stroj, který se přeci nemůže pokazit. Omyl, pokazit se může velice snadno, a proto o něj musíme pečovat, jak jen to jde. Tyto změny můžete udělat ještě dnes. Vaše tělo se vám odvděčí.

Nikdy nevynechat snídani

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. To není nějaké klišé fitness trenérů, to je fakt. Měli byste každé ráno odstartovat výživnou snídaní s vysokým obsahem všech důležitých látek, které vám umožní fungovat celé dopoledne a podávat optimální výkony. Nejlepší je kombinace bílkovin, tuků a vitamínů třeba v podobě ovesné kaše s ovocem nebo míchaných vajec s celozrnným pečivem. Dopřejte si ráno opravdu štědrou porci a uvidíte jak budete plni energie a elánu.

Cvičit každý den

Všichni víme jak je to těžké se každý den dokopat k nějaké fyzické aktivitě. Není čas a často ani nálada. Ale pokud se to stane vaší prioritou, čas si vždycky najdete a cvičení zaručeně dodává radost a lepší pocit sám ze sebe. Nemusíte každý den do fitka. Stačí si jen odpoledne dát svižnou procházku nebo běh, anebo si doma zacvičit sérii podle nějaké fitness aplikace ve vašem mobilu. Možností je dnes bezpočet.

Myslet na duševní pohodu

Mysleli jste si, že stačí zdravá strava, pohyb, dostatek spánku a vaše zdraví bude fungovat jako hodinky? Bohužel, tak snadno to nefunguje. Naše tělo je komplexní organismus, který se skládá nejen z fyzické oblasti, ale také s mentální. Chcete-li tedy, abyste byli opravdu v maximální kondici, musíte pečovat i ozdraví svého ducha a duše. To znamená redukovat stres, napětí a konflikty a soustředit se na dobré a pozitivní myšlenky. Mentální relaxaci pomáhá také kultura a umění a koníčky, které vás naplňují.

Zapomeňte na technologie

Lidský organismus nebyl stvořen k tomu, abychom celý den seděli u počítače a večer strávili chatovaním na sociálních sítích. Tento životní styl nám opravdu neprospívá a i když to není snadné, měli bychom ho redukovat na minimum. Pokud vaše práce vyžaduje sezení u počítače, snažte se váš volný čas trávit úplně jinak. Sportem, hovorem s přáteli, návštěvou kulturních akcí. Technologie by se neměly stát jediným zdrojem naší zábavy a potěšení.

Detoxikujte

Je jedno jaký detox zvolíte. Ovocný, proteinový, jakýkoliv. V podstatě na tom nezáleží. Důležité je to, že své tělo očistíte od nebezpečných látek z vnějšího prostředí, které se v organismu usazují a mohou být příčinou řady zdravotních potíží. Toxiny jsou běžnou součástí našeho životního prostředí a my bychom neměli zapomínat je z těla pravidelně odstraňovat. Náš organismus si s tím sám neumí poradit. My mu musíme pomoci.

Kvalitně spěte

A nejde pouze o délku spánku, ale také o prostředí, ve kterém spíte. Investujte do kvalitní matrace, ze které vás nebudou bolest záda, dobře větrejte, spěte v prodyšném a pohodlném oblečení, zajistěte si klid a tmu. To vše hraje roli. Ani desetihodinový spánek vám nebude nic platný, pokud jej prospíte po proflámované noci na gauči u kamaráda. Buďte opravdu pečliví a snažte se o spánek neobírat. Dřív nebo později se to na vašem zdraví projeví.

O autorovi

Jana Horká

Jana Horká

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

error: Content is protected !!