Spolupráce

Protikvasinková dieta pomůže přirozeně s infekcemi

Slyšeli jste o protikvasinkové dietě a nevíte přesně k čemu je dobrá? Máte opakované zdravotní potíže a nevíte proč? Možným důvodem mohou být právě kvasinky. Přílišné množství kvasinek v těle může vyvolávat řadu zdravotních obtíží a znepříjemňovat vám život. Jak se jich zbavit a nastolit v těle důležitou rovnováhu přirozenou cestou? Využijte protikvasinkovou dietu.

Kvasinky jsou pro lidské tělo důležité

Kvasinky jsou malé mikroorganismy, které jsou naprosto přirozenou součástí organismu. Máme je na sliznici úst, krku i nosu, na kůži, ve střevech i pohlavních orgánech. Spolu s bakteriemi vytvářejí přirozenou mikroflóru. Jejich optimální množství upravuje imunitní systém člověka. Pokud ale dojde k jeho oslabení, například vlivem nemoci, tato mikroflóra se může narušit a dojde k přemnožení kvasinek. Na zvýšený výskyt kvasinek ale mohou mít vliv i jiné skutečnosti – časté užívání antibiotik, užívání hormonální antikoncepce, narušení pH sliznice (například v bazénu), ale třeba i nevhodné spodní prádlo (mokré plavky nebo syntetické materiály).

Plísňové infekce, nebo také mykózy či kandidózy, jsou pak infekčním onemocněním, které v důsledku přemnožení kvasinek vznikají. Nejběžněji infekci způsobuji kvasinky Candida albican.

Projevy kvasinkové infekce

Jak poznáte, že trpíte obtížemi způsobené kvasinkami? Napovědět mohou různé příznaky. I když je nejdříve s kvasinkami spojovat vůbec nemusíte, mohou se totiž projevit v podstatě kdekoli v těle.

Mezi nejběžnější patří:

  • opakovaně se vracející nemoci
  • snížená imunita
  • dlouhodobá únava
  • dentální problémy, zahleněná ústní dutina, špatný dech
  • vaginální infekce
  • špatné trávení
  • bolestivost kloubů i svalů
  • senná rýma nebo astma
  • suchost v ústech i suchost očí

Jak se zbavit kvasinkové infekce?

Pomoci mohou léky, doplňky stravy – vitamín H, kosmetické přípravky apod. Ale zásadním a nejpřirozenějším způsobem, jak s nechtěnými organismy zatočit, je úprava jídelníčku. Existuje jednoduchá protikvasinková dieta, která velmi účinně pomůže s kvasinkovými potížemi. Kvasinky totiž některá jídla povzbuzují a správnou úpravou stravy lze jejich množství redukovat.

Protikvasinková dieta není dieta redukční

Protikvasinková dieta funguje proto, že eliminuje příjem potravin, které poskytují kvasinkám výživu. Omezuje tak množství přijatých cukrů, droždí, kynutého pečiva, výrobků z bílé mouky, škrobů, plísňových sýrů, polotovarů, kvasného lihového octu i alkoholu.

Naopak je třeba soustředit se na vyšší příjem potravin s probiotickými účinky (kvašená zelenina), fermentované mléčné výrobky, vyšší příjem vlákniny, kvalitních bílkovin (bílý jogurt, luštěniny, ryby, drůbež), zdravé obiloviny (pohanka, jáhly, quinoa), rýže, zelenina a ovoce. Důležitý je samozřejmě i dostatečný příjem tekutin, především neslazených – minerální vody, bylinkové či zelené čaje.

Jak by mohl vypadat takový jídelníček?

1. den

  • Snídaně – Ovesná kaše s jablkem
  • Svačina – Tofu pomazánka s pažitkou, celozrnné krekry
  • Oběd – Lososový steak se zeleninovou oblohou
  • Svačina – Bílý jogurt s oříšky a lněným semínkem
  • Večeře – Rizoto s kuřecím masem a zeleninou, kvašená zelenina

RECEPT– Tofu pomazánka s pažitkou

Doba přípravy 10 minut.

Potřebujete: balení tofu natural, nadrobno nakrájenou pažitku, slunečnicový olej, 2 stroužky česneku, sůl, pepř, 40 ml vody

V misce vidličkou nebo mixerem rozmačkejte tofu, přidejte vodu, pár kapek oleje, prolisovaný česnek, dochuťte solí a pepřem podle potřeby.  Vše důkladně promíchejte do kašovité podoby. Pomazánku můžete obměňovat přidáním jiných bylinek nebo třeba natvrdo uvařeného vejce.

2. den

  • Snídaně – Jemný domácí hummus z cizrny, pita chléb, zelenina
  • Svačina – Kefír, ovoce
  • Oběd – Pohankové lívance s polníčkem
  • Svačina – Zelný salát, kuřecí šunka, špaldové pečivo
  • Večeře – Těstoviny s brokolicovou omáčkou, kuřecí prsa

RECEPT– Brokolicová omáčka

Doba přípravy 30 minut.

Potřebujete: 500 ml smetany z ovesného mléka, 3 stroužky česneku, 250 g brokolice, sůl, pepř

Brokolici uvaříte do měkka. V jiném hrnci dáte vařit smetanu, až bude pobublávat, přidáte prolisovaný česnek a rozmačkanou brokolici. Celou směs důkladně rozmixujete, dochutíte solí a pepřem. Na talíři je možné servírovat i se strouhaným sýrem.

3. den

  • Snídaně – Proteinové vafle, čekankový sirup, ovoce
  • Svačina – Tmavý chléb, vajíčková pomazánka, zelenina
  • Oběd – Červená čočka, plátek hovězího masa, nekynutý chléb
  • Svačina – Ovoce, oříšky
  • Večeře – Dušené krůtí kousky, cuketa nebo lilek

RECEPT– Dušené krůtí kousky

Doba přípravy 25 minut.

Potřebujete: krůtí prsa, olej, sůl, pepř

Krůtí prsa nakrájejte na kousky, nudličky nebo plátky (podle toho, čemu dáváte přednost), potřete ze všech stran olejem, osolte a lehce opepřete. Duste pozvolna na pánvi za občasného podlévání vodou až do zlatavé barvy masa.

Protikvasinková dieta je rozhodně naprosto nenáročná, přesto velmi účinná. Využívejte ji do odstranění vašich obtíží, minimálně však alespoň 3 měsíce. Jejím dodržením – tedy vyvarováním se nevhodných jídel, si sami snadno poradíte se svými problémy. Dojde k postupnému zlepšení vašeho zdravotního stavu a posílení přirozené obranyschopnosti organismu.

Štítky

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button