Péče o tělo Přírodní léčba Tipy čtenářů

Tato jednoduchá masáž chodidel pomůže odstranit bolest zad

Určitě znáte léčebnou metodu tlakových bodů. Stisknete či masírujete určité místo na těle po určitou dobu a zlepší se například funkce ledvin, sníží se stres a podobně. V těle existují body, které jsou přímo napojené na nejrůznější orgány a místa v lidském těle.

Jde o reflexní terapii a i když je tato metoda léčení velmi stará, mnoho z lidí se na ni dívá značně skepticky. Její účinky jsou však rychle viditelné. Možná jste ještě nikdy neslyšeli, že pouhým masírováním nohy si můžete přivodit skutečnou úlevu od bolesti zad. Je to vůbec možné?

Reflexní masáž pomáhá

Íránský časopis o ošetřovatelství a porodní asistenci provedl průzkum a zjistil, že ošetřovatelky a sestry, které měly problémy se zády, dělaly masáže nohou a snažily se z nich získávat výhody. V této studii figurovalo padesát zdravotníků, mužů i žen, kteří trpěli bolestí dolní části zad a prováděli masáž nohou po dobu čtyřiceti minut, třikrát denně po dobu dvou týdnů.

Polovina z těchto lidí zažila na vlastní kůži reflexní masáže, které se zaměřovaly na jednotlivé části těla, které jsou spojeny se zády. Závěrečná fáze studie ukázala, že ti, kteří si prošli reflexní masáží, měli větší úlevu od bolesti zad, než polovina druhá. Tato studie také prokázala, že masáž může pomoci ke snížení bolesti ve spodní oblasti zad.

Nohy a bolesti zad

Okraje nohou mají styčné body, které se zaměřují a jsou ve spojitosti se zády, respektive s bolestí v zádech. Když je budete masírovat, je pravděpodobné, že se bolesti v oblasti zad zbavíte. Teď však nastává otázka, masírovat tyto body svépomocí nebo to svěřit do cizích rukou? Rozhodněte se podle vlastního uvážení, obě varianty jsou skvělou volbou. A výsledky vašeho snažení? Ty jsou viditelné už po první masáži. Pro opravdu dobrý výsledek doporučujeme masírovat tuto oblast zhruba 10 – 20 minut, 2 – 3 krát v týdnu. Jak však takovou masáž provádět?

20

Jak na to?

Posaďte se na podlahu a přitáhněte si jednu nohu k sobě blíž. Vnitřní okraj nohy mezi patou a palcem je místo, které stimuluje vaší páteř. Představte si, že nejde o nohu, ale o vaší páteř. Představujte si kostrč, křížovou kost, bederní, hrudní a krční část páteře. Prsty přitlačte. Něžně a s citem masírujte tyto body, které specificky ovlivní vaší páteř, pomohou snížit bolest a napětí v oblasti zad.

Zdroj

Zanechte komentář