Jídlo a stravování Péče o tělo

Jak odvrátit cukrovku

Cukrovka je celoživotní onemocnění, které ovlivňuje způsob, jakým vaše tělo zpracovává glukózu v krvi. Většina lidí trpí prvním stupněm onemocnění, ale běžné jsou vyšší a mnohem závažnější stupně cukrovky.

V současné době je cukrovka velmi rozšířená a postihuje téměř každého druhého člověka. Od roku 1980 se počet lidí trpící cukrovkou ztrojnásobil. Jak můžete odvrátit cukrovku a co ji způsobuje? To se dozvíte níže.

Co způsobuje cukrovku?

Slinivka břišní vytváří inzulín. To je hormon, který nechává buňky vytvářet z jídla glukózu, která se proměňuje na energii. Lidé s diabetem druhého typu nemají dostatek inzulínu a z toho důvodu potřebují léky. Lékaři tento stav nazývají inzulínovou rezistencí.

Z počátku slinivka vytváří více inzulínu, aby se dostala glukóza do buněk, ale nakonec nestíhá a cukr se začne hromadit v krvi. Cukrovka je příčinou většiny srdečních onemocnění, rakoviny nebo předčasného úmrtí. Smutnou pravdou je, že spousta lidí se nesnaží s tímto problémem něco dělat, i když je náprava do určité míry možná.

Ve společnosti převládá názor, že cukrovka je nezvratná a že vede k řadě závažným problémm, jako je selhání ledvin, mrtvice, amputace, demence atd. Dokonce i někteří odborníci se shodují, že zbavit se cukrovky je nemožné. My však nesouhlasíme.

Věda ukázala, že cukrovce je možné předejít nebo minimálně zmírnit její účinky jednoduchými životními změnami. Stačí jen zlepšit svůj životní styl, jíst zdravější pokrm a mít pravidelný pohyb. Níže máme pro vás sedm doporučení, které funguje skvěle jako prevence proti cukrovce.

7 tipů, jak cukrovce nedat šanci

1. Eliminujte cukr ze svého jídelníčku

Strava bohatá na prázdné kalorie a rychle vstřebatelný cukr vede ke vzniku cukrovky. Vyhněte se sladkým limonádám, rafinovaným sacharidům a podobně. Všechny tyto potraviny vedou ke vzniku tohoto závažného onemocnění.

Chronické vysoké dávky hladiny inzulínu z této stravy vedou k tvoření zánětu, vysokému krevnímu tlaky, zvýšené riziko rakoviny a deprese.

Nejdůležitější věc, kterou můžete udělat, pro snížení vzniku cukrovky, je eliminovat a výrazně snížit cukr ve své stravě.

2. Konzumace nezpracovaných potravin

Celé a průmyslově nezpracované potraviny pozitivně ovlivní celé tělo, stabilizují hladinu cukru v krvi, snižují záněty a oxidační stres. Navíc pomáhají k detoxikaci jater, která zabraňuje inzulinové rezistenci a vzniku diabetu.

Zahrňte ovoce a zeleninu do vaší stravy. Používejte více kokosového másla, olivového oleje a potraviny, které jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jako jsou semena, ořechy a luštěniny. Nezpracované potraviny navíc zabraňují stárnutí a oddalují nemoci spojené s věkem.

3. Vitamíny

Užívání doplňků stravy a vitamínů pomáhá tělu metabolizovat cukru a tuky. To má za následek, že jsou vaše buňky citlivější na inzulín. Společně se zdravou stravou a pravidelným cvičení, užívání vitamínů reguluje hladinu cukru v krvi a funguje tak jako prevence proti diabetu. Zaměřte se na tyto doplňky:

  • 1-2 g omega-3 mastných kyselin
  • 2000 IU vitamínu D3
  • 300 až 600 mg alfa-lipoové kyseliny dvakrát denně
  • 200 až 600 mcg pikolinátu chromu
  • 5 až 15 gramů PGX, vlákniny, která podporuje zdravou hladinu cukru v těle
  • vysoce kvalitní multivitamin a minerály

4. Pravidelný pohyb

Pravidelný pohyb je základ celkového zdraví. Bohatě vám postačí každodenní chůze dlouhá 30 minut. To samotné stačí k vyrovnání hladiny cukru v těle a nižší hladině inzulínu. Doporučujeme, aby vaše tepová frekvence byla kolem 70-80 procent maximální kapacity. Pokud budete pravidelně vykonávat jakýkoliv pohyb šestkrát týdně, radikálně snížíte riziko vzniku cukrovky.

5. Kvalitní spánek

Bylo prokázáno, že nedostatek kvalitního spánku má za následek poškození metabolismu, vzniku cukrovky a další širokou škálu onemocnění. Dopřejte si pravidelný a dostačující spánek, který vás ochrání před vznikem nemocí, ale zabraňuje stárnutí a vzniku vrásek.

6. Kontrolujte hladinu stresu

Stres zvyšuje hladinu kortizolu, inzulínu, cytokinu a dalších zánětlivých látek. Tento jev vede ke vzniku metabolické dysfunkce, která vyvolává inzulinovou rezistenci, přibývání na váze a vznik cukrovky.

Chronický stres stojí za vznikem obezity a diabetu, neboť stimuluje zvýšení tělesné hmotnosti, nerovnováhy cukru v těle a duševní poruchy. Přestože nelze stres vyloučit úplně, je možné ho do určité míry ovládat.

Zmírnit stres můžete pomocí dechových cvičení, meditace, smíchu, jógy, tance nebo masáže.

7. Deník

Deník je skvělým nástroje, jak zaznamenávat své pokroky, které budete dělat při změně životního stylu. Zaznamenávejte si vše, co má společného se stravou, cvičením a změnou nálad. Vedení deníku oceníte ve chvíli, kdy ztratíte motivaci. Budete mít zaznamenán aktuální postup, který vás opět nakopne.

zdroj

Zanechte komentář

loading...