Jídlo a stravování Péče o tělo

Připravte si skvělý salát v neděli a mějte připravený oběd na každý den v týdnu

Většina lidí prostě nemá čas na domácí jídlo, což je důvod, proč je naše strava založená na zpracovaném a rychlém občerstvení. Vzácně jíme zeleninu a ovoce. Přitom Světová zdravotnická organizace doporučuje jíst minimálně 400 gr. ovoce a zeleniny každý den. Konečným výsledkem našeho nezdravého stravování jsou různé nemoci a stavy, které nás mohou ohrozit na životě.

Chutný salát pro zdravý životní styl

Chcete-li začít žít zdravěji, připravte si tento chutný salát, který je snadný na přípravu a vydrží vám čerstvý až jeden týden. Navíc je velmi výživný.

Vyberte si oblíbené druhy zeleniny, dobře je umyjte a ponořte do vody s jednou lžící jedlé sody. Nechte zeleninu namočenou po dobu 15 minut, poté opláchněte vodou a osušte papírovou utěrkou. Některé druhy zeleniny je lepší trochu povařit, například brokolice, zelí a květák mají lepší chuť, když je necháte 5 minut ve vroucí vodě. Jakmile uplyne čas, dejte povařenou zeleninu do ledové vody, aby zůstali svěží.

Výhodou mrkve je, že se nemusí loupat. To jen v případě, že je z biologického zemědělství. Dalším skvělým doplňkem do salátu jsou okurky nebo cherry rajčata, která jsou vhodná do jakéhokoliv salátu. Navíc mají pěknou barvu a chuť.

Skladujte salát ve skleněné nádobě. Zálivku nalijte na dno zavařovací sklenice. Dále přidejte mrkev, okurky, brokolici, květák, cherry rajčata atd. A je to! Nyní uzavřete sklenici, dejte ji do lednice a váš salát si můžete vychutnávat každý den po celý týden. Díky němu získáte potřebné živiny a začnete žít zdravěji.

zdr

Zanechte komentář

loading...