Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

15 alkalických potravin, které skvěle fungují proti obezitě, rakovině a onemocnění srdce

Jak možná víte, zpracované potraviny nejsou dobré pro naše zdraví. Víte, ale proč? Je to proto, aby naše pH v těle nebylo příliš kyselé a nezvyšovalo se riziko obezity, onemocnění srdce a dokonce i rakovina. Z toho důvodu by měly být vyloučeny zpracované potraviny z vašeho jídelníčku. Jedině tak udržíte zásadité pH a snížíte tak riziko závažných onemocnění.

Přinášíme vám seznam alkalických potravin, které udrží vaše tělo zásadité a navíc dodají spousty důležitých vitamínů a minerálů.

Meloun

Pomůže s odstraňováním toxinů a udrží tělo hydratované. Má hodnotu pH 8,5.

Olivový olej

Reguluje hladinu cukru v krvi a snižuje riziko srdečních onemocnění. Je bohatý na antioxidanty, vitamín E a mono-nenasycené mastné kyseliny.

Banány

Vyrovnávají hladinu cukru v krvi a chrání srdce. Zlepšují také trávení a jsou bohatí na vitamíny a minerální látky, jako je hořčík, mangan, draslík a vitamín B.

Lněné semínko

Snižuje zánět, chrání srdce a zabraňuje návalům horka během menopauzy. Lněné semínko je také bohaté na antioxidanty, vitamín E a vlákninu.

Avokádo

Reguluje hladinu cholesterolu v krvi, zlepšuje vstřebávání živin z ovoce a zeleniny. Obsahuje vlákninu a mono-nenasycené mastné kyseliny.

Hrozny

Zabraňuje vysokému krevnímu tlaku, funguje jako prevence proti úzkosti a snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty, plic, tlustého střeva nebo jícnu.

Špenát

S volnými radikály můžete bojovat pomocí špenátu. Navíc zlepšuje paměť a vaše srdce bude silnější. Má jen malé množství cholesterolu a tuků. Je bohatý na vitamíny A, C, J, B6 a také hořčík, draslík, železo, zinek, niacin a vápník.

Quinoa

Je bohatá na bílkoviny a má dvojnásobné množství vlákniny, než ostatní obiloviny. Také snižuje vysokou hladinu cukru v krvi a vysokou hladinu špatného cholesterolu. Je bohatý na mangan, hořčík, železo nebo riboflavin.

Citron

Pomáhá při léčbě ledvinových kamenů a snižuje riziko mrtvice. Zabraňuje vzniku rakoviny, vysokému krevnímu tlaku a zácpě. Citrony mají vitamín E, A, C, B6 a minerály, jako je vápník, zinek, draslík, riboflavin nebo měď.

Pohanka

Zlepšuje kardiovaskulární systém a pomáhá doplňovat tělo energií. Také je skvělá v prevenci vzniku cukrovky. Dále je bohatá na bílkoviny, vitamíny a železo. Jedná se o skvělé zimní jídlo, protože zahřívá celé tělo.

Mangold

Tato listová zelenina snižuje hladinu cukru v krvi a zlepšuje zdravotní stav srdce. Bojuje s volnými radikály, škodlivými bakteriemi a viry.

Květák

Obsahuje draslík, hořčík, thiamin, mangan a vitamín K. Dělá srdce silnější a má protizánětlivé vlastnosti.

Mrkve

Mrkve jsou bohaté na beta-karoten, který zabraňuje poškození volnými radikály. Také zlepšuje funkci mozku a zraku. Kromě jiných živin obsahuje také vlákninu, draslík, železo a vitamín K, A, C a B8.

Jeřabiny

Zpomalují proces stárnutí, udržují paměť a pomáhají k mladistvé a krásné pleti.

Brokolice

Je skvělá pro zdraví kosti a lepší krevní oběh. Snižuje hladinu cholesterolu a udržuje fit kardiovaskulární oběh. Je také bohatá na vlákninu, měď, vitamín K, B6, C, E a draslík.

zdroj

Zanechte komentář

error: Content is protected !!