Péče o tělo Přírodní léčba Zdravé tipy

Dejte tuto směs pod jazyk před spaním a nikdy nebudete unavení

Dnes mnoho z nás žije ve stresu, který nás provází nejen v práci, ale třeba i doma. Máme spoustu starostí, jsme pořád v kalupu a tak není divu, že když si lehneme do postele, přemýšlíme, co všechno musíme udělat v nejbližších dnech. A to se může projevit také na kvalitě spánku.

Problémy se spánkem

Nekvalitní spánek je problém, protože nebudete mít dostatek energie na další den. Mnoho lidí trpí nespavostí, a když už spí, je to povětšinou jen pár hodin. Budíte se v noci a ráno se probouzíte paradoxně ještě víc unavení než večer. A nejhorší je, že mnoho lidí si myslí, že problémy se spánkem jsou zcela běžné.

Spánek v lidském životě hraje velmi důležitou roli, díky němu budete mít dostatečné množství energie na další den, vaše tělo si odpočine. Spánek je důležitý také pro vaše zdraví. Může mít dopad na vaši náladu, psychickou pohodu. Je tedy nutné jej nepodcenit.

Jak spánek ovlivňuje zdraví?

Nedostatek spánku může mít na lidské zdraví vážné následky. Podle studie z roku 2011 z časopisu European Heart Journal může nedostatek spánku zvýšit riziko vzniku úmrtí na srdeční onemocnění až o 48 %. Také studie zjistila, že tito lidé měli o 15 % vyšší riziko vývoje nebo úmrtí vlivem mozkové mrtvice.

Během spánku se vaše tělo zotavuje, a když ho nemáte dostatek, je to problém. Ve skutečnosti může lepší spánek vést ke kvalitnějšímu sexuálnímu životu, může zlepšit vaši náladu, udržet kontrolu nad vaší váhou, zlepšit paměť, posílit imunitní systém, eliminovat bolest a snížit riziko zranění.

Jak správně spát?

Spánek je přímo spojený s každodenními zvyky a zdravím. Je prokázáno, že mobilní telefony, počítače nebo televize těsně před spaním mohou snižovat a ovlivňovat usínání a kvalitu spánku. Klíčem k dobrému spánku je půlhodinová až hodinová relaxace před spaním. Toho je možno dosáhnout pomocí jógy, čtení dobré knihy nebo teplé lázně. Existuje mnoho způsobů, jak uvolnit tělo a přejít ke spánku.

Přírodní lék pro lepší spánek

Tento lék je jednoduchý, skládá se pouze ze dvou ingrediencí. Jde o skvělé řešení pro spánek. Může pomoci vašemu tělu v odpočinku, v příjemné relaxaci. Jak si tento jednoduchý recept připravit?

Ingredience:

  • 1 čajová lžička himálajské růžové soli
  • 5 čajových lžiček surového organického medu

Postup:

Vezměte obě přísady, dejte je do misky a smíchejte. Nechejte na chladném a temném místě. Když je čas na konzumaci této směsi, vložte trochu pod jazyk a nechejte rozpustit zcela přirozeně. Poté jděte spát.

Proč to funguje?

Ve chvíli, kdy po posledním jídle jdete do postele, vaše tělo bude konzumovat polovinu jaterní zásoby glykogenu. A protože spánek je poháněný energií, čím víc je glykogenu pryč, tím hůř se vám bude spát. Med vyvolává inzulín a ten stimuluje uvolňování tryptofanu v mozku.

Tryptofan se přeměňuje na serotonin, jenž se pak převede na melatonin (hormon spánku). Kombinace medu a soli zvyšuje serotonin, klíčový hormon relaxace a štěstí. Himálajská růžová sůl obsahuje víc než 80 minerálů a prvků, které vaše tělo potřebuje pro různé procesy, pomáhá tělu zotavovat se.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Zuzana Žáková

Zanechte komentář