Přírodní léčba Zdravé tipy

Prediabetes je poslední varování těla před tím, než člověk onemocní cukrovkou. Jaké jsou příznaky a co s tím dělat

Prediabetes je stav, který naznačuje, že dochází ke zvýšení hladiny cukru v krvi, ale že zvýšení není ještě dostatečně vysoké, aby se diagnostikovala cukrovka 2. typu. Jedná se o poslední varování před plným vývojem diabetu 2. typu.

V této fázi může slinivka stále produkovat dostatek inzulinu, ale je méně účinná při odstraňování cukru z krevního řečiště. To způsobuje inzulinovou rezistenci, což je jedna z prvních příhod, ke kterým dochází při vývoji cukrovky 2. typu.

Jaké jsou příznaky prediabetes?

Prediabetes je často považován za „tichý“ stav, protože obecně nemá žádné známky nebo příznaky. Pokud existují známky, jsou obvykle slabé a lidé, kteří trpí těmito snadno přehlíženými vlastnostmi, mohou předpokládat, že jsou právě kvůli jejich každodenním návykům.

Příznaky zahrnují:

Ztmavená kůže v určitých oblastech těla (podpaží, krk, klouby a / nebo svaly)

Dna

Lesklé, šupinaté skvrny na kůži

Voskovitá kůže

Nepravidelné vyprazdňování

Ztráta vlasů

Časté močení

Extrémní únava

Zvýšená žízeň

Stejně jako u jiných chronických degenerativních onemocnění, existují některé rizikové faktory, které mohou zanechat další předispozici k rozvoji onemocnění. Rizikové faktory, jako je obezita, vysoký cholesterol, vysoký krevní tlak nebo genetika (blízký člen rodiny s diabetem typu 2).

Máte-li některý z následujících příznaků, můžete zvážit plánování pravidelné prohlídky u lékaře, abyste mohli kontrolovat svou hladinu cukru v krvi.

Tak co můžete udělat, aby jste to zvrátili?

Musíte žít zdravější životní styl. Bez tohoto je pravděpodobnější, že by tento stav mohl postupovat k diagnóze diabetu 2. typu. Stejné zásady platí pro jiné chronické nemoci, když pracujete na zlepšení svého zdraví.

Zde je několik změn, které můžete provést s cílem snížit riziko nebo zvrátit prediabetický stav:

1. Přijměte zdravější stravovací návyky

Jíst vyváženou stravu bohatou na vlákninu, sacharidy, organické ovoce, zeleninu a chudé bílkoviny pomůže vyvážit hladinu cukru v krvi. Bude také poskytovat základní živiny, které jsou nezbytné pro udržení energie a sytosti po celý den.

2. Hýbejte se

Jděte na procházku, ať se vaše tělo často pohybuje. Nemusíte se potit po celou dobu nějakého tréninku. Ale příjemná procházka venku, aby jste nasáli vitamin D, dýchali čerstvý vzduch a to může dělat zázraky pro vaše zdraví. Dělat nějakou fyzickou aktivitu berte jako prioritu ve své každodenní rutině.

3. Zhubněte

Mít nadváhu může zvýšit riziko, že se stane prediabetickou formou jako předchůdce diabetu 2. typu. Proto je důležité udržovat zdravou váhu. Zavedením zdravějších stravovacích návyků a zapojením do toho fyzickou aktivitu můžete mít jistě pozitivní vliv i na váhu.

4. Chrom

Pokud se snažíte snížit riziko vzniku cukrovky, mohlo by být dobré, přidat do svého denního režimu známý antidiabetický minerál, chróm. Chrom je podstatným faktorem schopnosti těla produkovat glukózový toleranční faktor – důležitou součást logiky inzulinové účinnosti.

Užívání vysoce kvalitního přírodního doplňku nebo konzumace jídla, jako je brokolice, ječmen a oves, které jsou bohaté na chróm, pomůže udržet vaše hladiny cukru v krvi a tím zabránit prediabetice.

5. Ženšen

V klinických studiích bylo prokázáno, že ženšen přispívá ke snížení jak postprandiálních hladin glukózy po jídle, tak i celkových hladin A1C. Používání ženšenu jako preventivního nástroje k odvrácení potenciální diagnostiky diabetu může poskytnout určitou úroveň ochrany proti tomu, co by bylo obvykle nevyhnutelnou diagnózou.

6. Hořčík

Vztah hořčíku s diabetem byl intenzivně studován již řadu let, ačkoli je stále nejasné, zda doplněk minerálu postačuje jako způsob léčby diabetu.

To, co víme, je, že u lidí s nízkým obsahem hořčíku je schopnost těla vylučovat inzulín, což způsobuje, že schopnost těla přirozeně regulovat cukry v krvi je obtížnější. U osob, které jsou již diabetické, byla zjištěna korelace mezi nedostatkem hořčíku a zvýšeným potenciálem vzniku diabetických komplikací.

Je zvláště důležité, aby lidé, kteří jsou vystaveni riziku vývoje diabetu, zajistili, že dostanou svůj doporučený denní příjem. Nejlepší způsob, jak to udělat, je konzumace na hořčík bohatých potravin, jako jsou špenát, dýňová semena, mandle a avokádo.

Prediabetes nemusí nutně znamenat, že jste určeni k rozvoji diabetu 2. typu. Jak jste se dozvěděli, existují akce, které můžete podniknout, abyste zlepšili své podmínky a zvrátili vaše příznaky.

error: Content is protected !!