Péče o tělo Zdravé tipy

10 návyků, které ničí vaše ledviny

Ledviny se starají o filtraci našeho těla. Zbavují se škodlivých látek a přebytečné vody. Pro náš život jsou nezbytné. Přesto jim nevěnujeme tolik pozornosti a péče, kterou si zaslouží. Každoročně tak umře milión lidí na nemoc ledvin. Mohou za to škodlivé návyky, které je ničí. Přinášíme vám seznam nejhorších návyků, kterými ničíte své ledviny.

Nedostatek vody

Největším prohřeškem je nedostatečný pitný režim. Hlavním úkolem ledvin je vypustit odpad z našeho těla. Nedostatečná hydratace snižuje průtok krve ledvinami a dochází tak k hromadění toxinů. Ty se pomalu dostávají zpět do krve a celého těla.

Plný močový měchýř

Dalším špatným zvykem je zadržování, když nás volá příroda. Mnohé komplikace močových cest vznikají příliš častým odkládáním toalety. Přílišný tlak moči na ledviny může způsobit vážné nemoci od chronického pocitu častého močení až k selhání ledvin a potřeby dialýzy. Tuto skutečnost není radno podceňovat, proto choďte pravidelně na malou stranu.

Příliš mnoho sodíku

Další funkcí ledvin je metabolizace sodíku. Sůl se nachází v každém jídle a je hlavním zdrojem sodíku. Většina sodíku je však vylučována. Jelikož jíme často příliš slaná jídla, dochází k neúměrnému zatížení ledvin, které mohou dlouhodobě vyvolat zdravotní komplikace. Solte s mírou.

Příliš mnoho kofeinu

Když máme žízeň, často sáhneme po jiném nápoji, než je čistá voda. Nealkoholické nápoje, limonády nebo energy drinky. Mnoho z těchto nápojů obsahuje kofein. Ten zvyšuje krevní tlak, který zatěžuje ledviny a z dlouhodobého hlediska je může poškodit.

Léky proti bolesti

Léky proti bolesti plno lidí polyká jako lentilky. Je to ale nebezpečná hra. Plno léků má vedlejší účinky, které mohou poškodit různé orgány. Nejčastěji to jsou právě ledviny. Podle nejnovějších výzkumů snižují  prášky proti bolest průtok krve a díky tomu se zhoršuje funkce ledvin. Důsledky si už vyvodíte sami.

Příliš mnoho bílkovin

Červené maso, a další potraviny s vysokým obsahem bílkovin, mohou zhoršit stav ledvin, které jsou již poškozené. Strava bohatá na bílkoviny je v podstatě zdravá. Pokud však trpíte poškozením ledvin, většina lékařů vám doporučí snížit jejich příjem. Velké množství bílkovin totiž zvyšuje metabolickou zátěž na ledviny.

Konzumace alkoholu

Nadměrný příjem alkoholu poškozuje celé tělo. O tom se ví. Vyjímkou nejsou ani ledviny. Alkohol obsahuje toxiny, které zatěžují ledviny a dochází tak k jejich poškození. Možnost, jak zmírnit účinky alkoholu na ledviny, je konzumace skleničky vody po skleničce alkoholu.

Kouření

Kouření má kromě plic vliv i na ledviny. Studie potvrzují, že existuje spojitost mezi kouřením a onemocnění ledvin.

Přecházení chřipky

Ignorování nachlazení a chřipky je špatný zvyk, který může způsobit poškození ledvin. Oslabené tělo je náchylné a vyčerpané. To, kromě pocitu únavy, zvyšuje zátěž na orgány v celém těle, ledviny nevyjímaje. Dopřejte si dostatek klidu a odpočinku, pokud jste nachlazení a máte chřipku.

Nespavost

Během spánku dochází k obnově tkání orgánů. Nedostatečný spánek ruší tento proces obnovy a dochází tak k poškození ledvin a dalších orgánů. Dopřejte si pravidelný odpočinek a minimálně 7 hodin spánku denně.

Zdroj

Zanechte komentář