Jídlo a stravování Krása Zdravé tipy

10 potravin, které je dobré konzumovat, pokud chcete snížit váhu

Hubnutí. Věčný kolotoč, který zná snad každý z nás. Určitě už jste někdy použili slovo hubnutí nebo dieta. Když na sobě pozorujete, že máte pár kilogramů navíc, pak se zaměříte na svůj jídelníček. Je v něm něco, co by se dalo zredukovat? Co by šlo trochu zmírnit? Konzumujete spoustu zpracovaných potravin? Sladkostí? Dortíků? Nebo smažených a tučných jídel? Nemůžete se divit, že těch pár kilogramů navíc máte.

Tělo jako nástroj

Ano, tělo je nástroj k životu. Když se v něm bude odehrávat vše tak, jak by mělo, pak je to problém. A nemusí jít jen o problém kilogramů navíc, když s nimi nebudete nic dělat a dále se budete stravovat špatně, bude to mít vliv na procesy v lidském těle, dokonce i na některé orgány. Výživa (ta správná samozřejmě) je klíčem k udržení funkce vašeho těla. Zdravý životní styl není jen o hubnutí, ale o celkovém zdraví pro vaše tělo, o celkovou pohodu.

Dobrá a správná strava se skládá z tuků, sacharidů, bílkovin a vlákniny. Když jsou v těle zastoupeny v dobré míře, pak je všechno v pořádku. To umožní tělu maximalizovat přínosy, které z těchto druhů živin můžete čerpat. Chcete zhubnout? Nebo lépe, chcete změnit svůj životní styl a zároveň odstranit z těla několik kilogramů? Alfou a omegou je pohyb a jídlo. Dnes se zaměříme na jídlo. Přinášíme potraviny, které vám pomohou základ pro ten zdravý životní styl.

Zelený čaj

Tento magický nápoj je znám po celém světě. Jde o tu nejzdravější věc, kterou můžete svému tělu dávat. Obsahuje antioxidanty, které mají vliv také na hubnutí. Výzkum ukazuje, že účinné látky v zeleném čaji mohou pomoci mobilizovat tuky z vašeho těla. Pomáhá zvyšovat účinky hormonů, které mají vliv na spalování tuků.

Jogurt

Obsahuje přírodní probiotika, která mohou zlepšit procesy, které se dějí ve vašem žaludku. Zdravý žaludek se může chránit proti rezistenci na leptin, což je jeden z hormonů, který má vliv na obezitu. Ujistěte se, že si vybíráte přírodní jogurty, ale ne nízkotučné nebo ochucené. Druhý typ jogurtů je plný cukrů, takže se může pojit s cukrovkou a srdečními chorobami.

Ovesné vločky

Je pravděpodobně tou nejzdravější volbou pro vaši snídani. Lidé, kteří konzumují ovesné vločky, mají vyšší hladinu cholesterolu a také pomáhají v hubnutí. Obsahují velké množství vlákniny, které pomohou pocitu sytosti po celé dopoledne. Zjistěte si, že jíte skutečné ovesné vločky, ne sladké instantní věci.

Avokádo

Avokádo má poměrně nízký obsah cukru ve srovnání s jinými plody. Podle studie, která byla publikována v Nutrition Journal ti lidé, kteří konzumují minimálně půlku avokáda denně, snižují chutě asi o 40%. Avokádo je bohaté na mononenasycené tuky, které působí jako energetické boostery a optimalizují metabolismus. Navíc, když dáváte tělu zdravé tuky, je pravděpodobnější že se uložené v tuky organismu uvolní.

Ječmen

Jde o zrno, které je bohaté na vlákninu. Je skvělou alternativou k chlebu nebo rýži. Celý obsah zrna napomáhá také ke snížení hmotnosti, snižuje totiž příjem sacharidů. Navíc ječmen také pomáhá udržovat pocit sytosti po delší dobu.

Mandle

Ořechy jako mandle bývaly něco, čemu bylo nutno se vyhnout. Proč? Existovaly mýty, že mastné kyseliny nejsou nic dobrého pro tělo. Ovšem studie naznačují, že je to jeden z nejlepších stimulantů ztráty hmotnosti. Obsahuje správné tuky, které pomáhají tělu mnoha způsoby (dlouhý pocit sytosti, pohyby střev, trávení).

Borůvky

Jsou velmi chutné, sladké a mají spoustu pozitivních látek, které mají přínos pro lidské zdraví. Pro začátek jde o antioxidanty, které obsahují vitamín C a vitamín E. Vědci také zjistili, že borůvky mají tendence odbourávat břišní tuk. Pomáhá všestranně, můžete si je dát na svačinku, vypít ve smoothie nebo přidat k ranní ovesné kaši.

Miso

Starobylá japonská polévka, která v sobě míchá vývar, fazole, tofu, hřiby nebo mořské řasy. Je skvělá, protože obsahuje jen 25 gramů kalorií, ale jen 2 gramy bílkovin. Polévka je komplexní, obsahuje ochranné mastné kyseliny B12.

Fazole a luštěniny

Zdravé fazole a luštěniny mají vysoký obsah bílkovin a vlákniny, které pomalu procházejí zažívacím ústrojím. Tím pomáhají udržovat hladinu cukru v krvi a brání hypoglykémii a hyperglykémii. Pomáhá také optimalizovat rovnováhu mikroorganismů a zvyšují produkci cholecystokininu, což potlačuje chuť k jídlu.

Kyselé zelí

Nakládané zelí je stejné jako každá jiná fermentovaná zelenina, obsahuje spoustu probiotik a prebiotik. Pomáhají udržovat zdravou střevní flóru. Právě vyvážená střevní flóra zajistí silný imunitní systém. Zdravá střeva chrání proti chronickému zánětu žaludku a inzulínové rezistenci, které se také spojují s obezitou.

Zdroj

error: Content is protected !!