Jídlo a stravování Péče o tělo

10 potravin, které vám sníží cholesterol

Pravděpodobně jste slyšeli o cholesterolu a jeho pozitivním či negativním vlivu na naše zdraví. Lipidová molekula je součástí všech živočišných buněčných membrán a je odpovědná za zachování strukturální integrity a plynulosti. Existují dva typy cholesterolu v krvi – HDL a LDL cholesterol. Ten druhý patří mezi záporáky.

Vysoké procento obyvatel trpí na zvýšenou hladinu cholesterolu

Velká většina celosvětové populace trpí zvýšenou hladinou cholesterolu nebo vysoké hladiny LDL cholesterolu, což výrazně zvyšuje riziko vzniku srdečních chorob a dalších kardiovaskulárních problémů. Vysoká hladina cholesterolu LDL v krvi je způsobena v důsledku špatných stravovacích návyků, kouření, nezdravých návyků, nedostatku fyzické aktivity nebo genetiky. Vysoká hladina se neprojeví prostřednictvím konkrétních příznaků a jediný způsob, jak to zjistit, jsou pravidelné krevní testy. Níže jsou bezpečné hladiny cholesterolu v krvi doporučené CDC:

Celkový cholesterol – <200 mg / dl

HDL cholesterol – 40 mg / dl nebo vyšší

LDL cholesterol – <100 mg / dl

Triglyceridy – 150 mg / dl

Vysoká hladina cholesterolu vás vystavuje zvýšenému riziku srdečního infarktu, onemocnění srdce nebo cévní mozkové příhodě. Existují způsoby, jak snížit hladinu cholesterolu, a zabránit tak dalším problémům. Níže naleznete 10 potravin, které regulují hladinu cholesterolu.

Mandle

Obsahují velké množství zdravých živin, jako jsou omega-3 mastné kyseliny, mononenasycené mastné kyseliny stejně jako polynenasycené tuky, které mohou snižovat hladinu LDL cholesterolu. Podle studie z roku 2011 pouhá konzumace 3 mandlí denně může snížit hladinu cholesterolu v krvi o 3-19 %. Další studie z roku 2015 zjistila, že konzumace mandlí má pozitivní vliv na zdraví srdce. Ačkoli jsou mandle zdravé, konzumujte je s mírou.

Ovesné vločky

Ovesná kaše je ideální snídaní. Obsahuje velké množství vlákniny a dalších důležitých živin, které zvyšují hladinu energie a zlepšují trávení. Vláknina pomáhá snížit cholesterol a chrání vás před kardiovaskulárními problémy. Vědci tvrdí, že konzumace ovesných vloček k snídani snižuje riziko vzniku cukrovky typu 2, což je důvod, proč je co nejdříve začít jíst.

Losos

Zdravá ryba, která obsahuje vysoké množství omega-3 mastných kyselin a dalších živin, které mohou vést ke snížení hladiny cholesterolu a triglyceridů v krvi. Odborníci doporučují konzumovat 2 kusy grilovaného nebo pečeného lososa každý týden.

Pomerančový džus

Pomerančový džus je bohatý na vitamín C a antioxidanty, jež zlepšují profil lipidů v krvi a snižují riziko srdečních onemocnění. 2 až 3 šálky pomerančové šťávy nebo několik pomerančů každý den vám reguluje hladinu LDL cholesterolu v krvi.

Zelený čaj

Nejjednodušší způsob, jak snížit hladinu LDL cholesterolu, je pití zeleného čaje. Kromě toho, že vám odbourá škodlivý cholesterol, obsahuje také živiny, které vyplavuj z těla škodlivé látky. Dopřejte si minimálně 1 šálek zeleného čaje každý den a budete jako rybička.

Sójové boby a výrobky ze sóji

Obsahuje rostlinný protein, který je ideální pro snížení cholesterolu. Kromě toho je plná minerálů, vitamínů, vlákniny a nasycených a polynenasycených tuků, jež jsou skvělé pro naše srdce. Konzumací 15-30 gramů sojových bílkovin denně může snížit rizikové faktory lipoproteinů a reguluje hladinu cholesterolu v krvi.

Avokádo

Toto tropické ovoce je neuvěřitelně bohaté na mononenasycené tuky, které mohou snížit hladinu cholesterolu. Navíc funguje jako prevence na kardiovaskulární problémy. Obsahuje velké množství vitamínu B a K, vlákniny, bílkovin a minerálních látek, které mohou zvýšit vaše celkové zdraví.

Olivový olej

Jedná se o jeden z nejzdravějších olejů, které můžete konzumovat. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, mononenasycené tuky a další užitečné živiny, které mohou regulovat hladinu cholesterolu a chrání zdraví vašeho srdce. Vyměňte rostlinné oleje za olivový olej a používejte ho na všechny vámi připravené pokrmy.

Hořká čokoláda

Obsahuje sloučeninu zvanou theobromin, která zvyšuje hladinu HDL cholesterolu, ale snižuje LDL cholesterol v krvi. Hořká čokoláda je bohatá na flavanoidy a antioxidanty, které snižují riziko ucpání tepen, a snižují tak možnost vzniku infarktu, mrtvice a dalších kardiovaskulárních chorob. Nicméně to neznamená, že máte čokoládu konzumovat každý den. Klíčové je jíst s mírou. Vezměte si 1-2 malé kousky každý den a ujistěte se, že se jedná o čokoládu s vysokým obsahem kakaa (minimálně 60 %).

Česnek

Je bohatý na živiny a je skvělý pro naše srdce a celkový imunitní systém. Studie prokázaly, že konzumace česneku snižuje hladinu LDL cholesterolu a účinně brání různým kardiovaskulárním problémům. Použijte česnek ve sém jídle nebo jej konzumujte syrový a posílíte své kardiovaskulární zdraví.

Kromě konzumace výše uvedených potravin je velmi důležité, abyste se zbavit kouření, špatných stravovacích návyků. Také musíte pravidelně cvičit a držet se dál od stresu.

TOP 10 SUPERFOODS TO LOWER CHOLESTEROL

Zanechte komentář

error: Content is protected !!