Péče o tělo Přírodní léčba

Máte nafouklý žaludek? Zde jsou důvody, proč tomu tak je!

Nafouklý žaludek je velmi nepříjemnou věcí, která však trápí spoustu lidí. Vysoká hladina stresu, špatná strava, konzumace léků, toxiny a mnoho dalších věcí může mít vliv právě na to, že váš žaludek je nafouklý. Tímto problémem může trpět mnoho lidí a to den co den. Nafouklý žaludek je třeba řešit a začít s tím něco dělat.

Nafouklé břicho

Mít problémy se žaludkem a nafouklé břicho je nepříjemné. Nadýmání je dočasný problém, který je však dočasný problém, který je způsoben vzduchem, který se dostává do břicha a rozšiřuje se dál. Nafouklý žaludek je problém dlouhodobější. V některých případech nafouklé břicho nemusí být znepokojivý problém. Stačí jej jen řešit.

Obvykle vám postačí několik jednoduchých kroků a žaludek bude zase zpátky tam, kde byl. Změny ve vaší strava, pravidelné jídlo a rutina pomůže. I když ne vždycky. Spolu s pocity plného břicha se může dostavit plynatost nebo bolesti v břiše. Pokud se toto objevuje spolu s dalšími příznaky v těle, je určitě dobré zajít na vyšetření.

Příčina problému

To může pomoci zjistit, co je příčinou tohoto problému a zda je to opravdu vážné k návštěvě lékaře. Zkuste se pozorovat, když se budete cítit nafoukle. Zkontrolujte další příznaky. Jaké?

  • Horečka
  • Kožní vyrážky nebo kopřivka
  • Vodnaté oči
  • Svědění v krku a další známky alergických reakcí
  • Zvracení či nevolnost
  • Zácpa nebo průjem
  • Krev v moči či stolici
  • Nepřímá ztráta hmotnosti
  • Bolest lymfatických uzlin
  • Celková únava
  • Problémy se soustředěním
  • Nepravidelná perioda
  • Hemeroidy

Co způsobuje nafouklé břicho?

  • Přejídání
  • Pálení žáhy nebo kyselý reflux
  • Hormonální nerovnováhu
  • Syndrom dráždivého střeva (IBS)
  • Dysfunkce štítné žlázy
  • Nesnášenlivost některých potravin a živin (například intolerance na laktózu)
  • Nedostatečné trávení bílkovin
  • Neschopnost rozložit cukr a sacharidy
  • Nerovnoměrnost bakterií střev

Nicméně chronické nadýmání může naznačovat vážnější zdravotní problémy. Je proto nezbytné znát některé varovné příznaky a příznaky, které se právě s chronickým nadýmáním spojují. Jaké to jsou? Přinášíme některé z nich!

Porucha trávení

Gastrointestinální poruchy jako syndrom dráždivého tračníku (IBS), celiakie, ulcerózní kolitida. To všechno má příznaky jako plynatost, nadýmání, distenze a další různé příznaky. Některé zprávy naznačují, že nadýmání bývá zaznamenáváno u 26 až 93 procent lidí se syndromem dráždivého střeva (IBS), 50 procent dyspepsií a 56 procent lidí s chronickou zácpou.

Retence tekutin

Někdy mohou být uložené tělesné tekutiny okolo těla a to včetně oblasti břicha nebo pánve. To může způsobit zvýšení hmotnosti a nadměrné nadýmání. Může to být způsobeno nemoci jater, v některých případech také rakovinou. Zkontrolujte další příznaky selhávání jater nebo hepatitidy, včetně žloutnutí pokožky, změn bělma očí nebo bolesti v břiše.

Dehydratace

Může se to zdát jako nesmysl, ale čím víc vody pijete, tím jste lépe hydratovaní a hlavně, tím méně jste nafouklí. Když se tělo pokouší dostat z dehydratace tak udržuje nadbytečnou vodu v těle. Snaží se celé situaci předejít a vytvořit si zásoby.

Zácpa

Může být zjevným důvodem, proč máte žaludek nafouklý. Může to způsobit stolice, která zůstává v těle a kvůli ní tvrdne břicho, objevuje se bolest nebo plynatost. Důvody pro zácpu bývají nedostatek konzumace vlákniny, nedostatek tekutin, vyhýbání se fyzické aktivitě nebo nadmíra stresu.

Alergie na potraviny

Potravinová alergie bývá velmi častým důvodem k plynatosti a nadýmání. Mezi potraviny, které se na plynatosti podílí, jsou například mléčné výrobky a potraviny, které obsahují lepek. Patří zde také desítky dalších potravinových alergií (ořechy, mandle, pistácie…), ale pravděpodobně nebudete přesně vědět, na co vaše tělo reaguje, symptomy bývají o dost výraznější.

SIBO neboli bakteriální přerůstání v tenkém střevě

Je to způsobeno vysokými hladinami abnormálních bakterií žijících v zažívacím traktu, obvykle ve střevě. Zde mohou po akutní akumulaci nebo při zánětech a špatném trávení kumulovat. Když k tomu dojde, způsobuje to mnoho příznaků a to právě včetně nadýmání.

Infekce

Pokud se v těle objevuje infekce, může to zvyšovat záněty, které jsou způsobené zvýšeným počtem bílých krvinek v pánevních, močových a gastrointestinálních orgánů. Sledujte u sebe příznaky horečky, zarudnutí, bolesti nebo zduření lymfatických uzli, které obvykle doprovázejí závažnou infekci.

Střevní neprůchodnost

Někdy také silně nafouklé břicho způsobuje neprůchodnost střev, která může být způsobena nádorem v tenkém nebo tlustém střevě. Střeva se stlačují a zablokovávají se. Tento stav je obvykle velmi bolestivý a zabraňuje vám běžně chodit na toaletu.

Hormonální změny

PMS je období, kdy se objevuje nafouklé břicho a také problémy s trávením, protože k zácpě se přidává také zadržování tekutin. Mnohdy je to ženami odmávnuto jako nepodstatný problém, který se u menstruace objevuje. Pokud je však menstruační cyklus nepravidelný či se objevují těžké křeče, je to na pováženou.

Rakovina

Nadýmání může být jedním z příznaků tlustého střeva. To je důvod, proč je nutno o nadýmání a nafouklém břiše hovořit s lékařem. Snažte se proto nadýmání snížit a pátrat po příčině.

Jídlo pomáhá

Existují potraviny, které pomáhají v boji s nadýmáním. Patří zde například:

Probiotika – jde o správné bakterie, které zabíjí ty špatné. Mohou vyvolat zánětlivé reakce. Konzumujte probiotické doplňky. Získat je můžete z kombuchy, kefíru, jogurtu, kimchi nebo kyselého zelí.

Raw mléčné výrobky – výrobní procesy mohou zabíjet enzymy, které jsou potřebné pro správné trávení, dokonce až do té míry, že někteří lidí, kteří si myslí, že mají intoleranci na laktózu, mohou konzumovat surové mléčné výrobky bez negativních reakcí.

Ovoce a zelenina – ideální takové, které jsou bohaté na vodu, klíčové elektrolyty a příznivé enzymy. Zkuste tedy konzumovat vařenou listovou zeleninu, okurku, celer, fenykl, artyčok, meloun, dušenou zeleninu a fermentovanou zeleninu.

Bylinky, koření a čaje – může pomoci přirozenému trávení. Vyzkoušejte uklidňující bylinky jako zázvor, aloe vera, pampelišku nebo fenykl. Nezapomeňte také na zelený čaj, který působí protizánětlivě a skvěle podporuje zdravé střevo.

Nejhorší potraviny pro nadýmání

Nyní si ukážeme, která jídla není dobré konzumovat, protože ty ještě mohou zhoršit vaše nadýmání. Jaké potraviny to jsou?

  • Cukr a sladké potraviny
  • Většina mléčných výrobků
  • Rafinovaná zrna a obilné výrobky
  • Těžce stravitelná zelenina (brokolice, kapusta, cibule, česnek, květák…)
  • Fazole a luštěniny
  • Žvýkačky
  • Umělá sladidla
  • Sladké alkoholové nápoje

Zdroj

error: Content is protected !!