Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba Zdravé tipy

9 potravin, které nedoporučujeme jíst, pokud trpíte artritidou

ruce

V dnešní době je artritida poměrně rozšířené onemocnění, například ve Spojených státech touto nemocí trpí víc než padesát milionů jedinců. Každý den musí snášet bolesti, záněty a vše okolo. Nejde o jednoduché onemocnění, umí velmi nepříjemně potrápit, což se přirozeně nelíbí pacientům. Snaží se jej všemožně léčit, dokonce jemu i předcházet.

Snížit bolest ovšem nevyřešit problém

Taková ta typická léčba se soustředí především na zmírnění či odstranění bolesti. Je to v podstatě přirozené, chcete a snažíte se zbavit bolesti, tak jak to dělá asi každý člověk, kterého něco bolí. Bohužel se tento krok netýká vašeho problému, jeho příčiny. Zatím tedy, bohužel, neexistuje správná a definitivní strava, která by mohla pomoci snížit zánět nebo rovnou vyléčit tuto nemoc. Výzkumy však poukazují na to, že pokud ze stravy vyhodíte zánětlivé potraviny, pak se zánět v těle sníží, což může mít vliv na bolest při artritidě. Níže přikládáme devět jídel, které není dobré konzumovat, když máte artritidu.

ruka

Lepek a pšenice

Lepek a pšenice mohou v těle způsobovat zánětlivou reakci a to zejména u lidí, kteří nemají toleranci na obě potraviny. V mnoha studiích se právě bolest kloubů a propustnost střev spojovala právě s lepkem a pšenicí. To umožňuje toxinům a odpadům vstupovat do krevního řečiště skrz střeva.

Mléčné výrobky

Mohou přispívat k bolesti, která se spojuje s artritidou, je to způsobené typem bílkovin, které obsahují. Tento protein může u některých lidí podráždit tkáň okolo kloubů. Někteří lidé trpící bolestí artritidy úspěšně přecházejí na veganskou dietu, které neobsahuje žádné živočišné tuky.

Kukuřičný olej

Kukuřičný olej nebo přesněji jídlo s vysokými dávkami omega-6 mastných kyselin může vyvolávat zánět. Je poměrně snadné tuto mastnou kyselinu do těla dostat, protože se nachází v mnoha potravinách. Nejde o jediný průmyslový olej, který se objevuje v potravinách. Je dobré vynechat také oleje, které jsou získány ze semen (řepka olejná, sójové boby, slunečnicový olej a podobně).

Smažené a zpracované potraviny

Na lékařské fakultě v Mount Sinai se zkoumala prevence nemocí prostřednictvím stravy. Ukázalo se, že sníží-li se spotřeba smažených a zpracovaných potravin (smažená jídla, mražená jídla a podobně) může se snížit zánět a skutečně se obnovuje přirozená obranyschopnost těla.

Sůl a konzervační látky

Spousta potravin dnes vyrobených obsahuje nadbytečné množství soli a konzervačních látek. Jídlo je chutnější a prodlužuje se trvanlivost jednotlivých produktů. To v těle, přesněji v kloubech může vyvolávat zánět. Vyhněte se takovým látkám.

Jistý druh zeleniny

Jde o lilkovitou zeleninu, která obsahuje solanin – sloučeninu, která produkuje nežádoucí fyziologické reakce u pacientů s artritidou. Vyhněte se konzumace lilku, papriky, rajčat, brambor a podobně, protože to může zhoršit bolest při artritidě.

Rafinované cukry

Ukázalo se, že zpracovaný cukr vyvolává záněty v těle. Jde přesněji o cytosiny. Vyhněte se proto pečivu, cukrovinkám, zpracovaným ovocným šťávám, sýrům a podobně. Rafinovaný cukr je často označován také jako sacharóza nebo fruktóza.

Alkohol a tabák

Konzumace tabáku a alkoholu může vést ke spoustě problémů. Stáváte se více či méně závislí, ovlivňuje to váš život, vaše zdraví. vliv to má také na vaše klouby, protože třeba kuřáci jsou vystaveni riziku vývoje revmatoidní artritidy. Lidé, kteří konzumují alkohol, zase mají vyšší riziko vzniku dny.

Nižší hodnoty AGE

Jde o toxin, který se objevuje při ohřívání, grilování, smažení nebo pasterizaci potravin. Poškozuje určité bílkoviny v těle a posiluje zánětlivé posily v lidském těle. Může to mít za následek artritidu nebo jiné formy zánětu.

Co je dobré jíst?

Výše jsme uvedli potraviny, které nejsou pro artritidu nejlepšími. Přirozeně vás napadá, jaké potraviny tedy konzumovat? Co pomáhá mírnit artritidu?

  • Ryby bohaté na omega-3 – lososa, tuňáka, makrelu nebo sledě
  • Sójové boby – například tofu nebo edamame
  • Omega-3 mastné kyseliny – extra panenská olivový olej, avokádo, vlašské ořechy, ořechový olej
  • Citrusové plody – grapefruity, pomeranče, limetky
  • Celá zrna – hnědý rýže, ovesné vločky
  • Fazole – červené fazole, pinto fazole
  • Česnek
  • Třešně
  • Brokolice
  • Zelený čaj

Zdroj

error: Content is protected !!