Jídlo a stravování Přírodní léčba

Potraviny, které můžete konzumovat, když máte vysoký cholesterol

Cholesterol je přirozenou součástí našeho zdraví. Když jej udržujete v jisté rovině, pak je vše v pořádku. Sám o sobě cholesterol špatný není. Když je však vyšší nebo vysoký, pak to má vliv na vás a vaše zdraví. Může to mít vliv na zvýšené riziko vývoje srdečních onemocnění. O své zdraví a potažmo také cholesterol je nutno se starat!

Léčba cholesterolu

Jedním ze způsobu, jak bojovat proti riziku, které je spojené s vysokým cholesterolem je určitá změna životního stylu, zejména změna ve vaší stravě. Možná už víte, že je dobré se vyhýbat potravinám jako červené maso, trans tuky a podobně. To může pomoci snížit vysokou hladinu cholesterolu. I když chcete snížit hladinu cholesterolu, nemusíte se vzdávat svých oblíbených pokrmů, mimo sůl. Přinášíme několik možná překvapivých potravin, které si můžete dát, pokud máte vysoký cholesterol.

Mléčné výrobky

Možná si myslíte, že když máte vysoký cholesterol, je nutno se vyhnout všem druhým sýra, ale není to až tak úplná pravda. Sýry s nízkým obsahem tuku a jiné mléčné výrobky jsou dobrý způsob, jak získat do těla vápník bez zvýšení cholesterolu. I při vysokém cholesterolu budete muset najít zdroje vitamínu D, které vám pomohou užívat vápník. Vitamín je přítomen v mnoha mléčných výrobcích.

Tučná jídla

Pamatujte si, že ne všechny tuky jsou pro lidské tělo špatné. Nenasycené tuky mohou pomoci snížit hladinu cholesterolu podle Mayo Clinic. Avokádo je skvělý zdroj mononenasycených mastných kyselin. Může pomoci zlepšit hladinu LDL. Je dobré najít způsoby, jak jej do vaší stravy přidat. Vytvořte si pomazánku, dejte jej do salátu a podobně.

Maso

Je určitě dobré vyhýbat se červenému masu, protože to může mít vliv na vaši hladinu cholesterolu. Je však v pořádku konzumovat libové maso. Například vepřová panenka nebo hovězí svíčková je ta pravá. Přečtěte si štítky, maso by mělo být nejméně v 92% bez tuku.

Koření

Koření dodává vašemu jídlu nějakou tu chuť. Když vám lékař doporučí vynechat konzumace soli, neznamená to, že musíte vynechávat všechny druhy koření. Například kurkuma, červený kajenský pepř, tymiánový olej, zázvor, to vše může snížit hladinu triglyceridů. Triglyceridy jsou ty, které tvoří většinu tuku, kterou jíte. Je důležité pro vaše celkové zdraví, pokud nebudete konzumovat vysoké hladiny. Kurkumu můžete konzumovat v prášku, hořčici, másle, sýrech nebo třeba i v čaji.

error: Content is protected !!