Jídlo a stravování Péče o tělo

Jak mít zdravější srdce, kosti a ještě k tomu zhubnout? Vyzkoušejte náš recept na přírodní nápoj s chia semínky

Chia semínka se za poslední dobu stala jedním z nejoblíbenějších super potravin, které konzumují snad všichni. Kdo by si to nechal ujít? Vždyť chia semínka jsou takovým malým zázrakem, obsahují spoustu skvělých látek, které vám a vašemu zdraví mohou hodně pomoci. Jsou velmi snadno stravitelné, když jsou správně připravené a jsou přísadou, která se snadno přidává k takřka všem jídlům. Ideálně cokoliv, co se nejlépe vstřebává ve vodě nebo jiné formě kapaliny.

Zázračná chia semínka

Chia semínka s vodou jsou ideální a nejlepší formou konzumace. Příprava je poměrně jednoduchá a seznam výhod, které to vašemu zdraví a tělu přinese, je opravdu obrovská. Co všechno umí chia semínka ve vašem těle?

  • Jsou skvělým zdroj vápníku
  • Disponují mnoho vlákniny, takže vám střeva poděkují
  • Obsahují velké množství draslíku, víc než v banánech
  • Obsahuje nenasycené mastné omega 3 kyseliny
  • Obsahují fosfor, zinek, magnesium
  • Jsou bohaté na vitamíny A, C a E
  • Jsou silným zdrojem bílkovin

Co budete potřebovat:

  • 1 šálek čerstvé vody nebo kokosové vody
  • 2 polévkové lžíce chia semínek

Jak postupovat:

Kokosová voda nebo filtrovanou vodu dejte do šálku a přidejte chia semínka. Všechno pečlivě promíchejte, dokud se semínka rovnoměrně nerozptýlí a nezačnou se zvětšovat. Dejte do chladničky. Druhý den vytáhněte z lednice a konzumujte. Můžete jí také přidat do kokosové vody nebo ji můžete přidat do džusu.

Jaké výhody mají chia semínka?

Zdraví kostí

Vápník má velmi zásadní význam pro zdraví kostí, pomáhá udržovat jejich pevnost. Chia semínka obsahují spoustu vápníku, takže je to skvělý způsob, jak jej do těla dostat. Chia voda obsahuje také bór, který je dalším skvělým a nezbytným zdrojem pro zdraví kostí. Právě bór podporuje metabolismus vápníku, hořčíku, manganu a fosforu, tedy látek, které jsou pro zdraví kostí a svalů nesmírně důležité.

Zdravé srdce

Chia semínka jsou také skvělé pro podporu zdraví srdce. Obsahují koncentrovaný zdroj omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Díky tomu mohou snižovat hladinu cholesterolu a triglyceridů s nízkou hustotou lipoproteinů (LDL) a zároveň napomáhají zvyšovat dobrý cholesterol lipoproteinů s vysokou hustotou (HDL). Navíc semínka chia neobsahují žádný cholesterol. Napomáhají snížit vysoký krevní tlak.

Hubnutí

Jednou z věcí, proč jsou chia semínka tak hodně oblíbená je také to, že se díky nim lépe hubne. Absorbují až 10 krát svou vlastní hmotnost ve vodě. Z tohoto důvodu mohou chia semínka prodlužovat hydrataci a zlepšit vstřebávání živin elektrolytů. To také zpomaluje trávení a udržuje také pocit plného břicha. Chia semínka mají také vysoký obsah zinku a pomáhají tělu zvyšovat leptin.

Vláknina

Vláknina je spojená s redukcí zánětu, snížením cholesterolu a regulací střevních funkcí. Chia semínka jsou vynikajícím zdrojem vlákniny. Někdy se může stát, že ucítíte žaludeční problémy, když konzumujete nadměrné množství chia semínek. Obsahují opravdu hodně vlákniny, proto konzumace udržujte v normě.

error: Content is protected !!