CvičeníJídlo a stravováníKrása

Těmto potravinám se vyhněte. Zhoršují celulitidu a podporují stárnutí pleti

Boj s celulitidou je často nekonečný a mnohdy nepřináší ani při maximální snaze kýžené výsledky. Proč to tak je? Celulitida je do jisté míry zcela normální a má ji prakticky každý. Přesto však existují významné rozdíly v rozsahu a viditelnosti těchto nežádoucích hrbolků a určitě je možné mít celulitidu jen takovou, aby byla patrná pouze při stisknutí kůže v problematických oblastech. Namísto nákupu drahých krémů, zábalů a procedur bychom se ale spíše měli zaměřit na stravu a pohyb. Víme totiž, že existují konkrétní potraviny, které byste rozhodně měli ze svého jídelníčku nadobro vyřadit, abyste vznik celulitidy sami nepodporovali. Které to jsou?

Slané sýry

Všichni je máme rádi. Obzvlášť v létě nám mohou příjemně zpestřit obyčejný salát. Určitě není fajn si je čas od času dopřát – mají i spoustu zdravotních výhod, ale v zájmu redukce celulitidy bychom s jejich konzumací měli skutečně brzdit. Vysoký obsah soli totiž pomerančové kůži přímo nahrává. Sůl může způsobit zadržování vody v těle, což činí celulitidu viditelnější a výraznější. Vyplatí se proto sledovat obsah soli v potravinách, a to nejen v sýrech. Pokud se jich nechcete zcela vzdát, zacházejte opatrně s množstvím.

Grilovací omáčky a dresingy

Všichni milujeme letní grilovací party. Když se vám podaří dodržet zásady vhodného výběru masa, dostatečné konzumace zeleniny a omezení příloh, pak to může být i poměrně zdravá večeře. Ne však, pokud si ji zpestříte náloží omáček a dresinků. 

Takové omáčky mají často velmi dlouhé složení, což nikdy není dobré znamení. Dále obsahují mnoho cukru a soli a konzervačních látek. Rozhodně tedy s nimi šetřete, nebo je v ideálním případě úplně vynechte. Vědci totiž odhalili spojitost mezi příjmem cukru, stárnutím pleti a poškozením cév. Dochází k procesu zvanému neenzymová glykace, který oslabuje cévy. Následkem toho voda cirkuluje hůře a dochází k jejímu zadržování. Celulitida je pak viditelnější.

Pokud si nedokážete grilování bez těchto pochutin představit, raději sáhněte po takových, které mají snížený obsah cukru, soli a kalorií. Nejlepší volbou je ale připravit si domácí dip nebo omáčku. Třeba z jogurtu, smetany, česneku a bylinek. Můžete snadno regulovat obsah soli, ale přesto si pochutnáte.

Sojová omáčka

Hodí se nejen na přípravu nejrůznějších pokrmů, ale dopustit na ni nedají ani milovníci sushi. Jenže právě sójová omáčka se výraznou měrou může podepisovat na zhoršujícím se stavu vaší celulitidy. Na vině je opět obsah soli v sójové omáčce. Po její konzumaci se tak velmi snadno můžete cítit otekle a nafoukle. 100 ml sójové omáčky běžně obsahuje až okolo 17 g soli. A pokud si uvědomíme, že horní hranice příjmu soli za den je 5 g, může sójová omáčka představovat poměrně značný podíl našeho příjmu. Opět se dá pořídit sójová omáčka s nižším obsahem soli. K dostání je poměrně běžně, ale musíte pečlivě zkoumat etikety.

Zpracované uzeniny

Při chystání svačiny se s uzeninami raději držte trochu zpátky. Salámy, slanina, párky, klobásy a další obsahují vždy spoustu soli a tuku. Pokud si k tomu dopřejete ještě slané sýry, nebo dokonce nějaké dresinky, má u vás celulitida doslova žně. Běžně prodávané uzeniny ze svého jídelníčku vyřaďte a raději si připlaťte za skutečně kvalitní šunku, která obsahuje vysoký podíl masa a minimum soli. K sendviči nezapomeňte přidat i nějakou zeleninu a dostatečně pijte.

Bílé pečivo

Bohužel i chutné bílé pečivo vaší celulitidu jen podporuje. Již zmíněný proces glykace, ke kterému více dochází při zvýšené hladině cukru v krvi, přispívá k rychlejšímu poškození produkce kolagneu a elastinu. To jsou látky, které jsou zodpovědné za pevný vzhled kůže, a pokud nám chybí, je kůže povislá a vrásčitá. Kůže rychle ztrácí pevnost a vaše stehna můžou zdobit nechtěné ďolíčky.

Sladké nápoje

S věkem se snižuje produkce kolagenu, a proto se celulitida také objevuje stále častěji. Vysoké množství cukru ale stárnutí kůže urychluje. Pokud tedy chcete vypadat mladě nejen v obličeji, rozhodně se snažte omezit svůj příjem cukru na minimum. Kromě sladkých limonád či džusů si hlídejte taky snídaňové cereálie nebo ochucené kávy.

Zdroj: https://www.eatthis.com/foods-that-cause-cellulite/

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button