Spolupráce

Ořechová másla vám dodají zdravé tuky, které vaše tělo bezpodmínečně potřebuje

Tuk byl od pradávna považován za nepřítele zdravé stravy a štíhlé postavy. Mnoho lidí si jej spojuje jen se samými negativy, ale zapomíná se na to, že i tuky mají v naší stravě nenahraditelné místo. Jen je nutné umět vybrat ty správné. A asi všichni tušíme, že smažené hranolky nebo bůček nebude patřit zrovna k těm ideálním zdrojům. Naopak ořechová másla – to je jiná.

Zdravé tuky prospívají celému organismu

Másla vyrobená z ořechů jsou bohatá na mononenasycené tuky, které mají řadu benefitů. Takové tuky do naší stravy patří a mohou nám v lecčem pomoci. Například pomáhají se snižováním cholesterolu, eliminují riziko srdečních nemocí a pomáhají udržet zdravý krevní tlak. Mimo to jsou také skvělým zdrojem bílkovin a vlákniny. Jejich každodenní konzumace v rozumné míře tedy rozhodně není žádným problémem.

Druhy ořechových másel

Dnes se dají na trhu pořídit másla z různých druhů ořechů. Asi nejoblíbenější stále zůstávají arašídová másla, ale chutný výrobek můžete pořídit také z mandlí, kešu nebo lískových ořechů. Právě arašídy obsahují více bílkovin než jiné ořechy, takže mohou být ideální volbou pro vyváženou stravu. Také obsahují velmi důležitý hořčík, který pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.

Na co si dát pozor?

Jako u všeho, i u másel je třeba si dávat pozor na složení. Nejlepší volbou je samozřejmě takové máslo, které obsahuje pouze dané ořechy – žádný cukr navíc, ani jiné přísady. Na druhou stranu určitě nevadí, pokud bude máslo například ochuceno kvalitní čokoládou, protože se tak z něj stane dokonalá pochoutka, navíc s výbornými výživovými hodnotami.

Zdravá výživa velí přistupovat ke konzumaci ořechových másel rozumně a s mírou. Lžička ráno do kaše nebo odpoledne k ochucení ovoce na svačinu ale rozhodně není žádný problém a pomůže vám doplnit zdravé tuky, které jsou ve stravě zcela nezastupitelné.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay

Podobné články

Back to top button