Jídlo a stravování

Pohanka: Potravina, která vám zajistí zdravé a štíhlé tělo

Téměř každý někdy zkoušel různé diety, koktejly či léky, které slibovaly zaručený úspěch v hubnutí. Ne vždy vše zabíralo a pokud ano, tak jen na omezenou dobu. Zkuste proto do svého jídelníčku trvale zařadit potraviny, které jsou zdravé a mají na lidské tělo a na hubnutí pozitivní vliv.Jednou z opomíjených potravin je pohanka, která je přitom velmi chutná, zdravá a snadno dostupná.

Zdravotní přínos pohanky

Schránka 01Pohanka je pro zdraví a lidské tělo velmi prospěšná, určitě byste jí do svého jídelníčku měli trvale zařadit. Pohanka je lepší než běžná mouka, jde o ideální potravu pro mozek. Zlepšuje jej a bystří, pomáhá také k lepší paměti. Kromě mnoha jiných pozitivních účinků dobře působí také při léčbě revmatu, cukrovky a glaukomu.

Takový čaj z květů pohanky má léčivé účinky na dýchací ústrojí a na plíce. Směs květů a listů z pohanky zase pomáhá při ateroskleróze cév. Pohanka umí zmírňovat účinky radiace, chemoterapie či nadměrného stresu. Pomoci může s kardiovaskulárním onemocněním, zejména s vysokým krevním tlakem i se zažívacími obtížemi.

Pohanka je účinná také v kosmetice. Můžete jí využívat jako masku či jako přírodní peeling. Pohanka se také využívá k přípravě různých mastiček na ekzémy či vředy.

Pohanka patří mezi nízkokalorický výrobek, obsahuje velké množství proteinů, aminokyselin, železa, hořčíku, draslíku, vitamínu B1, B6, P, jódu a fosforu. Odborníci a výživoví poradci jí doporučují lidem, kteří trpí anémií (chudokrevností), onemocněním jater, hypertenzí (vysokým krevním tlakem). Takto nemocní lidé by měli pohanku zahrnout do svého jídelníčku. Po dvou týdnech na dietě je možno zhubnout až 14 kilogramů a také své tělo skvěle očistit, uvolnit žaludek a střeva.

Jak pohanku vařit?

Pohanku najdete v každém obchodě se zdravou výživou, mnohé supermarkety jí rovněž mají ve své nabídce. Na pohanku nalijte vařící vodu, sceďte ji a znovu vodu nalijte. Na 1 šálek pohanky přijde 1,5 sklenice vody. Pohanku přikryjte a nechte přes noc odležet, ale nevařte ji. Jedná se o nejšetrnější způsob, jak si pohanku připravit.

Vzorové menu

Pohanky můžete denně sníst tolik, kolik chcete. Nekořeňte jí, nesolte ani nevyužívejte omáčky na dochucení (kromě omáčky sójové, ta je povolena). Během dne vypijte litr kefíru či jogurtu (1% – 1,6%). Nutno je také dodržovat pitný režim, minimálně 1,5 litru vody, doplnit jí můžete zeleným čajem. Povolena je i káva, maximálně však 2 šálky denně a to bez cukru.

Poslední jídlo je důležité sníst 4 hodiny předtím, než jdete spát. Během dne si můžete vzít ovoce či zeleninu (jablko, pomeranč, saláty, sušené švestky, zelenou zeleninu či lžíci medu). Rovněž si můžete udělat dušenou zelenou zeleninu (růžičková kapusta, hrášek, špenát, brokolice) to vše bez soli či jiného koření.

Pohanka není hladová potravina, čili byste po ní neměli mít pocit hladu. Jakmile dietu ukončíte, počkejte ještě 3–4 dny a teprve pak zkoumejte úbytky na váze.

Zanechte komentář

loading...