Jídlo a stravování

Máte chuť na toto nezdravé jídlo? Pak máte v těle nedostatek minerálních látek!

Každý z nás už někdy zažil, když má na něco chuť. A chutě mohou být nejrůznějšího typu, chuť na sladké či na slané. Sbíhají se vám sliny, neustále přemýšlíte nad pěkně propečeným hamburgerem či nad pěkně křupavými lupínky. A odolat? To není vůbec, ale vůbec nic snadného. Často prostě podlehnete a lupínky či čokoládu si otevřete. Je to tak slastný pocit, když si vkládáte kousek čokolády do úst, nemyslíte?

Chuť spojená s tloustnutím

Tím, že si dáte to jídlo, po kterém vaše tělo neúnavně volá, se často chuti na něj nezbavíte, ta vás bude „pronásledovat“ dál a dál. Vy tak budete podléhat a podléhat a vaše hmotnost se bude zvyšovat. Mimo zvyšování hmotnosti se také bude oslabovat imunitní systém. Co však chuť na nezdravé jídlo? Co to dokazuje? Níže uvedení potraviny jsou varováním, že vaše tělo postrádá určité minerály.

1. Čokoláda

Chuť na čokoládu je jednou z nejčastějších chutí, které máme. Co se za chutí na čokoládu skrývá? Obvykle to souvisí s nedostatkem hořčíku. Jen pro představu, více jak 80% americké populace trpí nedostatkem hořčíku. Tento minerál je však nezbytný pro více jak tři sta biochemických reakcí v lidském organismu. Má také relaxační vlastnosti.

2. Sladké potraviny

Jde o nejčastější chutě a bojovat proti nim? To chce velmi pevnou a silnou vůli. Máte-li chuť na sladké, pak trpíte nejspíše nedostatkem těchto živin:

  • Fosfor (pomáhá při výrobě energie)
  • Tryptofan (reguluje serotonin)
  • Chrom (kontroluje hladinu cukru v krvi)
  • Síra (odstraňuje toxiny z těla)

Jíst zdravě je ten nejlepší způsob, jak tělu zakázat chuť na cukry. Důležité je přijímat kompletní spektrum vitamínů a minerálů. Bude se tak mineralizovat celý váš organismus.

3. Rafinované sacharidy

Touží-li vaše chuťové buňky po sacharidech, můžete trpět nedostatkem dusíku. Jestli proti této chuti chcete bojovat, pak potřebujete jíst potraviny, které jsou bohaté na dusík. Jsou to například potraviny jako vejce, luštěniny, brambory a podobně.

Další jiné chutě

Nejčastější jsou právě chutě na sladké, „napadají“ člověka nejčastěji. Existují však další chutě, které nejsou tak časté, ale i tak se mohou občas objevovat.

4. Tučná a mastná jídla

Pokud vaše tělo takovouto chuť vykazuje, touží po vápníku, má jej nedostatek. Vaše tělo potřebuje mnoho zelených potravin, jako například brokolici, aby se hladina vápníku normalizovala.

5. Led

Máte-li chuť na led, pak vašemu tělo chybí železo. Do své stravy zařaďte více listové zeleniny, mořských plodů, melasy.

6. Slané potraviny

Máte-li chuť na slané jídlo, pak jsou ve vašem těle sníženy hladiny chloridu a křemíku. Hladinu zvýšíte, když budete jíst více ryb, ořechů a semen.

Zdroj

Zanechte komentář