Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

9 věcí, které se stanou s vaším tělem, když budete jíst 2 vejce denně

Mnoho lidí má pochybnost o slepičích vejcích. Obvykle jsou spojeny s negativním názorem. Nicméně bylo prokázáno, že složení slepičích vejcí je v mnoha ohledech velmi unikátní.

V dnešním článku se dozvíte o všech výhodách slepičích vajec, které mohou nabídnout vašemu tělu. Pokud si dopřejete dvě nebo tři vajíčka denně, pak získáte celou řadu skvělých výhod.

Slepičí vajíčka posílí vaše tělo

1.          Zpomalení procesu stárnutí

Studie nizozemských vědců potvrdila, že 87 % žen od 35-40 let, které konzumují vajíčka, se zbavilo svých stařeckých skvrn. A co víc, jejich kůže byla krásně hladká. Také vrásky kolem očí, které se objevily, najednou zmizely.

2.          Užitečné při plánování dětí

B vitamíny jsou součástí tvorby pohlavních hormonů. Například vitamín B9 nebo kyselina listová může pomoci červeným krvinkám. Také se snižuje riziko mentální retardace u dětí. Vitamín B9 je rozhodně potřebný během těhotenství. Stačí jedno slepičí vejce, které obsahuje 7 mikrogramů tohoto vitamínu.

3.          Snižuje riziko vzniku rakoviny

Cholin, který je potřebný pro mozek, je také jednou ze složek, jež obsahuje vejce, a snižuje tak riziko vzniku rakoviny. Jedna studie, která zkoumala denní diety u žen v období dospívání a zahrnovaly vejce, ukázala snížené riziko rakoviny prsu o 18 %.

4.          Pomáhají hubnout

Někteří američtí vědci došli k závěru, že kombinace nízkokalorické diety a slepičích vajec pomáhá zhubnout mnohem rychleji. Tento typ snídaně vás udrží déle syté a spotřebujete tak mnohem méně jídla než normálně.

5.          Snížení rizika kardiovaskulárních chorob

Některé nové výzkumy ukázaly, že cholesterol z vajec je v rovnováze s fosfatidy, které nepoškodí vaše zdraví. Kromě toho inhibuje vlastní produkci cholesterolu v těle. Navíc vejce obsahuje omega-3 mastné kyseliny, které snižují hladiny triglyceridů, tedy tímto způsobem snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

6.          Vitamín B komplex chrání pleť, vlasy a játra

Biotin, vitamín B12 a další stravitelné bílkoviny přispívají ke zdraví vlasů a pokožky. Také jsou zde fosfolipidy ve slepičích vejcích, které pomohou při odstraňování toxických látek z jater.

7.          Vitamín D pomáhá absorpci vápníku

Pokud si máte vybrat mezi rybím tukem, nebo vejci, asi dáte přednost druhé možnosti. Obsah vitamínu D je v obou případech stejný. Konzumace slepičích vajec tak napomáhá k dostatečně hladině vitamínu D, který pomáhá rozkládat vápník v těle a posílit tak kosti a zuby.

8.          Lutein napomáhá k dobrému zraku

Některé nové výzkumy ukázaly, že slepičí vejce jsou obohaceny na lutein. Tato látka přispívá k zdravému a ostrému zraku. Máte-li ho nedostatek, vaše oči se budou postupně zhoršovat a nastanou destruktivní změny v oční tkáni, které se začnou hromadit.

9.          Chrání mozek před poškozením

Fosfolipidy, které pomáhají s komunikací mozkových buněk, se skládají z cholinu. Je klinicky prokázáno, že tento vitamín je skvělým materiálem pro ochranu mozku. Pokud konzumujete 2 vejce denně, vaše tělo bude mít dostatek živin pro správnou činnost mozku. V případě nedostatku dochází ke zhoršení vnímání a ztrátě paměti.

zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Daniel Schiffner

Zanechte komentář