Jídlo a stravování

Nechte mandle namáčet přes noc a ráno je snězte! S vaším tělem se stanou úžasné věci

Už vám někdy řekla babička, abyste jedli namočené mandle? Je to proto, že namočené mandle mají zdravotní přínosy, které vám zamotají hlavu! Mandle jsou nacpané nezbytnými vitamíny a minerály jako je vitamín E, zinek, vápník, hořčík a omega-3 mastné kyseliny. Mandle vám mohou velmi prospět, když přijde na vaše zdraví.

Proč byste měli namočit mandle před konzumací

Suché mandle obsahují enzymový inhibitor ve slupce, který je v zásadě určen k ochraně semene, dokud se mu nedostane vlhkosti pro klíčení. Jakmile jsou mandle namočené ve vodě, tento enzymový inhibitor se uvolní. Když budete jíst předem namočené mandle, budou mnohem lehčí na strávení a dostane se vám z nich také více živin. Většina ořechů a semen se popravdě lépe tráví a vzroste jejich obsah živin, když se před konzumací přes večer namočí.

Zdravotní přínosy každodenní konzumace namočených mandlí

Více energie

Když budete každý den konzumovat hrst mandlí, brzy se zvýší vaše energie. Mandle jsou totiž plné manganu, mědi a riboflavinu, což zvyšuje produkci energie a rychlost metabolismu.

Zdravé srdce

Mandle jsou prospěšné pro srdce, protože jsou bohaté na mononenasycené tuky, bílkoviny a draslík. Obsahují také vitamín E, který snižuje riziko onemocnění srdce, zatímco hořčík zabraňuje infarktu. Mandle mají také schopnost redukovat zánět poškozující arterie.

Dobré pro mozek

Mandle mají přehršel živin, které jsou nezbytné pro správný vývoj zdravého mozku. Jsou bohaté na živiny prospěšných mozku jako je riboflavin a L-karnitin. Tyto živiny zvyšují aktivitu mozku a vytváří nové nervové spoje, čímž se snižuje riziko Alzheimerovy choroby.

Mandle snižují cholesterol

Vitamín E a vápník, který obsahují mandle, jsou velmi účinné, pokud jde o regulaci hladin cholesterolu.

Zdravé kosti

Dobré množství vitamínů, minerálů a fosforu prospěje zdraví kostí. Fosfor posiluje nejen kosti a zuby, ale také zabraňuje stavům, jako je osteoporóza.

Normální krevní tlak

Draslík v mandlích pomáhá regulovat krevní tlak. Nízký obsah sodíku navíc pomáhá řídit kolísavý krevní tlak.

Prevence rakoviny

Bylo prokázáno, že mandle snižují riziko rakoviny tlustého střeva, protože zlepšují pohyb potravin skrze tlusté střevo a předchází nánosům.

Zdroj