Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

Chia semínka umí zlepšit střevo, podpořit funkci mozku a srdce

Chia semínka jsou napěchována omega-3 mastnými kyselinami, což jsou prospěšné typy nenasycených tuků. Pro lidské tělo jsou opravdu skvělými pomocníky, a pokud chcete žít zdravě, je dobré tato semínka do své každodenní stravy zařadit. Kde všude mohou tato malá a na první pohled nenápadná semínka pomoci? Možná se budete divit!

Nenasycené mastné kyseliny

Omega-6 mastné kyseliny se nacházejí takřka všude, včetně ořechů, avokád, rostlinných olejů a podobně. Pro lidské zdraví jsou důležité omega-6 mastné kyseliny a omega-3 mastné kyseliny. Je nutno konzumovat obě nenasycené mastné kyseliny. Jak dále umí chia semínka podpořit a pomoci vašemu zdraví?

Chia semínka a trávení

Chia semínka mají vysoký obsah vlákniny a poskytují téměř 11 gramů vlákniny na jednu unci. Jedna porce tak může poskytnout doporučený denní příjem vlákniny. Díky vysokému obsahu vlákniny jsou chia semínka prospěšné pro střeva a pravidelnou stolici. Bohatý obsah vlákniny v chia semínkách pomohou při pocitu sytosti, protože absorbují značné množství vody a ihned se uchycují v žaludku. V žaludku vytváří látku podobnou želatině, která se pohybuje skrz vaše tělo.

Chia semínka a srdce

Chia semínka mají schopnost zvrátit zánět, regulovat cholesterol a snížit krevní tlak. Je tedy velmi užitečné pro zdraví vašeho srdce. Pomáhají zvrátit oxidativní stres. Omega-3 mastné kyseliny navíc chránit srdce tím, že snižuje krevní tlak, špatný cholesterol a zánět. Právě ten zánět může způsobit zátěž krevních cév a způsobit onemocnění srdce.

Chia semínka – nutriční posilovač

Chia semínka byly kdysi hlavním jídlem aztéků. Mají schopnost udržet pozornost a také pomáhají ve vytrvalosti. Ve skutečnosti chia semínka obsahují 19 aminokyselin. Co dále obsahují chia semínka?

  • Jsou bez lepku
  • Obsahují vysokou hladinu vlákniny, což je skvělé pro trávení
  • Obsahuje 20% omega-3 ALA, což je super potravina pro mozek a srdce
  • Chia semínka mají osmkrát víc omega-3 mastných kyselin než losos
  • Obsahuje asi 20% bílkovin
  • Obsahuje spoustu antioxidantů
  • Obsahují pětkrát víc vápníku než mléko
  • Chia semínka obsahuje sedmkrát víc vitamínu C než pomeranče
  • Obsahuje dvakrát víc draslíku než banány
  • Obsahuje třikrát víc železa než špenát
  • Je skvělé pro pokožku, vlasy a nehty
  • Umí vyrovnávat hladinu glukózy v krvi

Jak je konzumovat?

Existuje spousta diskuzí o tom, jak vlastně chia semínka konzumovat. Syrová nebo je nutno je před jídlem namočit? Budou mít jinou chuť, když je člověk namočí? Když chia semína namočíte, tělo je může lépe strávit. Chybu však neuděláte, když je nenamočíte. Chcete-li získat co možná nejvíc živin ze semínek, pak je doporučujeme namočit před přidáním do jídla nebo smoothie. Ať už namočené nebo ne, vždycky jsou skvělým zdrojem výživy.

Zdroj

error: Content is protected !!