Jídlo a stravování Zdravé tipy

Top 10 plodů pro zdravé koktejly

Špatné stravovací návyky a nezdravý životní styl vede k zanášení těla a organismu škodlivými látkami a toxiny. Naštěstí existuje snadné řešení, jak se těchto nezdravých látek zbavit. Stačí si vytvořit zdravý ovocný nebo zeleninový koktejl z plodů, které pročistí tělo a zajistí optimální funkci střev.

Po požití jednoho z deseti nejlepších plodin na detoxikaci těla se vám zlepší pleť, budete mít více energie, pravidelné zažívání a spousty dalších pozitivních účinků. Pojďme si blíže představit těchto 10 zázračných plodin a jaké výhody nám přináší.

Kapusta

Tato brukvovitá zelenina je zabijákem toxinů. Kapusta je bohatým zdrojem železa a chrání před anémií. Obsahuje také kyselinu listovou, která je velmi prospěšná pro lidský mozek. Přestože má kapusta intenzivní chuť, měli byste ji do svého jídelníčku zařadit. Už jen kvůli výhodám, které přináší pro organismus.

Ananas

Ananas je bohatý na vitamín C, který je silný antioxidant a ničí volné radikály a mnoho jiných toxických látek. Ananas je navíc vhodný pro naše zažívání. Odstraňuje ze střev přebytečný odpad a pomáhá tak ke správnému fungování střev.

Borůvky

Tyto malé plody v sobě skrývají hodně síly. Borůvky obsahují nejvyšší koncentrací antioxidantů. Šťáva z nich odstraní škodlivé a rakovinotvorné látky. Zároveň pomáhá udržovat buňky ve zdravém stavu a posilovat jejich obranyschopnost.

Zelí

Další zástupce brukvovité zeleniny. Zelí je vynikající v detoxikaci těla. Vysoká koncentrace vlákniny a vody pomáhá pročistit střeva a zlepšit celý chod trávicího traktu. Navíc je prevencí proti zácpě.

Celer

Celer by měl být zařazen v koktejlu celkem pravidelně. Stejně jako zelí obsahuje vysoký obsah vlákniny a vody. Proto je dobrý pro trávicí ústrojí.

Citróny

Citrón je základem pro každou zdravou šťávu, kterou se chystáte vytvořit. Toto ovoce je jedním z nejvíce zdraví prospěšným plodem. Je velmi bohatý na vitamín C. Díky tomu vytváří v našem organismu zásadité prostředí, což znamená, že nás chrání před záněty a mnoha dalšími onemocněními, které s nimi souvisí.

Mrkve

Mrkve jsou častou ingrediencí ovocných koktejlů, protože v sobě mají hodně šťávy a chutnají sladce. Mrkev však obsahuje antioxidanty, které ničí volné radikály. Obsahují také vitamín A, který je důležitý pro náš zrak a pokožku.

Řepa

Sladká chuť je důvodem, proč je řepa oblíbenou surovinou zeleninových šťáv. Poskytuje organismu důležité látky v podobě vitamínu C, draslíku a hořčíku. Nebojte se použít ve svém koktejlu i listy, jsou bohaté na vápník a železo.

Okurky

Okurky mají vysoký obsah vody. Díky tomu se snadno odšťavňují. Slouží tedy pro lepší konzumaci koktejlů a zároveň jsou bohaté na vitamín C a vyplavování toxinů z těla.

Papája

Protizánětlivé vlastnosti jsou jedním z předností papáji. Její konzumací se zbavíte zánětů, snížíte si hladinu cukru v těle a zničíte rakovinotvorné buňky. Papája je kromě toho bohatá na vitamín C, který je důležitý pro silný a zdravý organismus. Zapomenout nesmíme ani na vitamín A, který posiluje zrak.

Zdroj

Zanechte komentář