Péče o tělo Přírodní léčba

4 příznaky nedostatku vitamínu B12

Vitamín B12 je jedním z nejkomplexnějších vitamínů a hraje zásadní roli ve většině procesů v lidském těle. Jeho deficit může způsobit řadu zdravotních problémů a komplikací. Je proto důležité všímat si, zda se neobjevují příznaky, které vám dávají najevo, že vám tento důležitý vitamín chybí. V takové chvíli je nutno zpozornět a tělu jej zpět dodat, než bude příliš pozdě.

Jaký je vitamín B12?

Vitamín B12 se řadí do skupiny vitamínů B a je rozpustný ve vodě. Je důležitý pro správnou funkci krvetvorby, podílí se na syntéze DNA a ATP, je rovněž nezbytný pro správnou funkci nervového systému. Nedostatek vitamínu B12 se projevuje mnoha příznaky, například chudokrevností, hubnutím, zhoršováním paměti, zhoršováním svalové koordinace, mravenčením v končetinách a podobně. Dospělý člověk si tvoří zásoby v játrech, které pokryjí jeho potřebu na 5-10 let. Novorozenec si tvoří zásoby na 3-5 měsíců.

Jaké čtyři základní výhody má vitamín B12 pro vaše zdraví?

  • Chrání srdce – kardiovaskulární nemoci jsou hlavní příčinou úmrtí v celém světě. Vitamín B12 může tomuto stavu pomoci zabránit tím, že sníží hladinu homocysteinu v lidském těle
  • Brání poškození nervů – tento vitamín má schopnost doplnit myelinový plášť okolo vašich nervů. Tento plášť působí jako štít proti všem možným problémům
  • Důležitý pro kosti – výzkumy ukazují, že lidé s diagnózou osteoporózy mají vysokou hladinu homocysteinu, ale nízkou hladinu vitamínu B12 v krvi
  • Zvýšení energetické hladiny – vitamín B12 je nezbytný pro váš metabolismus, protože přeměňuje sacharidy na energii na jedno použití, a tím zvyšuje energetickou hladinu. To je důvod, proč se lidé, kteří mají nedostatek vitamínu B12, setkávají s vyčerpáním a únavou

Nedostatek vitamínu B12 přináší spoustu zdravotních problémů a nemocí. Tyto nemoci mohou ohrožovat vaše tělo, vaše zdraví. Jaké jsou čtyři příznaky nedostatku vitamínu B12?

Anémie

Vitamín B12 zvyšuje tvorbu erytrocytů v lidském těle. Stav, který se nazývá anémie nebo také chudokrevnost (kde srdce a svaly nemohou získat dostatek kyslíku pro pravidelnou funkci), vzniká v důsledku absence vitamínu.

Vyčerpání

Nízká hladina kyslíku v těle způsobuje, že se cítíte vyčerpaní, ospalí a totálně bez energie. Právě toto se řadí mezi hlavní příznaky nedostatku vitamínu B12.

Malátnost

V důsledku nedostatku kyslíku se může objevit také malátnost.

Zduřelý a zanícený jazyk

Papila (ztráta malých hrbolků na jazyku) je dalším příznakem, na který narazíte, když v těle nemáte dostatečné množství vitamínu B12.

Přinášíme vám čtyři potraviny, které jsou skvělými zdroji pro vitamín B12.

  • Hovězí maso
  • Mušle, škeble
  • Krůta, krocan
  • Vejce

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Zuzana Žáková

Zanechte komentář

error: Content is protected !!