Ostatní Péče o tělo Zdravé tipy

7 způsobů, jak přirozeně snižovat krevní tlak

Krevní tlak znamená, že srdce pumpuje krev přes krevní cévy a tlačí ji na stěny cév. Vaše tělo potřebuje krevní tlak k pohybu krve v celém lidském těle. Každá část vašeho těla tak díky tomu dostává kyslík, který nutně potřebuje. Vysoký krevní tlak nejde léčit, musí být řízen. Někde je to dáno geneticky, tedy je to mimo kontrolu. V jiných případech můžete vysoký krevní tlak ovlivnit nedostatkem pohybu, stresem a nezdravou stravou.

Problémy s vysokým krevním tlakem

Máte-li vysoký krevní tlak a ignorujete jej, pak si koledujete o závažné zdravotní problémy a rizika. Vysoký krevní tlak způsobuje řadu problémů a potíží. Oběhovému systému to škodí a jde o jednu z hlavních příčin infarktu a mozkové mrtvice. Také je vyso riziko poškození ledvin a periferní cévní onemocnění. V současnosti můžete žít celkem dobře s vysokým krevním tlakem, stačí se o sebe jen starat a hlídat ho. Docházejte pravidelně k lékaři, který bude vysoký tlak monitorovat. Můžete vyzkoušet těchto sedm přírodních způsobů, jak snížit krevní tlak.

Cvičení

Cvičení je přírodní způsob, jak pomoci snížit a kontrolovat váš krevní tlak. Pravidelná fyzická aktivita pomáhá nejen vašemu tělu, ale také posiluje srdce a to se díky tomu stává silnější. A takové silnější srdce může pumpovat víc krve s menším úsilím. Jestliže vaše srdce bude pracovat méně pumpovat a síla na tepnách klesá, snižuje se krevní tlak. Zkuste cvičení zařadit to svého životního stylu. Cvičte tak, jak to bude možné, můžete klidně každý den. Někdy stačí i něco málo, například místo výtahu vyjít schody nebo jít z práce domů pěšky.

Jezte zdravě

Máte-li vysoký krevní tlak, pak je důležité jíst zdravou stravu. Snižte příjem soli, jezte více ovoce, zeleniny, omezte nebo se zcela vyhněte tučným jídlům. K jídlu vybírejte libové maso, ryby, pečte, grilujte namísto smažení. TIP: Jezte špenát, slunečnicová semínka, fazole, banány, to vše může pomoci v boji a v prevenci vysokého krevního tlaku.

Omezte stres

Pocit stresu je nepříjemný, člověk se mu obvykle nevyhne. A stres má vliv na vysoký krevní tlak. Díky stresu způsobuje tepovou frekvenci směrem nahoru a budete dýchat rychleji. A to vede ke zvýšení krevního tlaku. Je důležité myslet na to, že stres je nepříjemný i z jiných hledisek. Je nutno se mu vyhýbat a postupně jej odstranit ze života.

Snížit konzumaci alkoholu

Nadměrné pití alkoholu může zvyšovat krevní tlak. Lidé, kteří pijí víc, než pět sklenic denně mají vyšší pravděpodobnost k dlouhodobým problémům, což nakonec vede k větší šanci na srdeční infarkt nebo mozkovou mrtvici.

Pijte čaj

Podle WebMD pití půl šálku zeleného čaje nebo oolong čaje každý den snižuje riziko vzniku vysokého krevního tlaku o téměř 50%. Výzkumníci zjistili, že muži a ženy, kteří pili čaj každý den, po dobu jednoho roku měli mnohem menší pravděpodobnost vzniku hypertenze než ti, kteří čaj nepili. Kromě jiného ze zeleného čaje získali mnohé další výhody.

Snížit příjem sodíku

Snížit příjem sodíku zabrání vysokému krevnímu tlaku. Omezte příjem sodíku a to tak, že denně přijmete méně, než 1500 mg. Sůl má na ledviny negativní dopad, zatěžuje tepny.

Meditace

Meditace je způsob, jakým obnovíte vnitřní klid, jak dosáhnete klidu. Je dokázáno, že meditace snižuje hladinu stresu. Zároveň to pomáhá snižovat krevní tlak. Podle Yoga International je meditace přesná technika pro odpočinek mysli a také dosažení stavu vědomí, který je zcela odlišný od normálního bdělého stavu. Je to prostředek pro nalezení sebe sama a také pro snížení vysokého krevního tlaku.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...