Péče o tělo

9 nečekaných zdravotních přínosů pole dance

Profilový obrázek

Když lidé slyší o fitness a o zdravotních přínosech rozdílných druhů tréninků, jen málo se stává, že by jim v hlavě vyskočila myšlenka pole dancingu (tanec u tyče – ale jako cvičební forma, ne ve strip baru) jako použitelná možnost. Pole dance je jako populární latinskoamerické tance (tango například), které také začínaly nabývat na popularitě v pochybných temných uličkách v chudých čtvrtích a teprve poté se rozrostli do popularity ve světovém měřítku. Pole dance se také stal velice rychle hodně populární formou cvičení, a dokonce má vlastní soutěžní platformy.

Nejen, že je toto cvičení skvělým způsobem, jak podpořit svou vnitřní svůdnost a sebedůvěru, ale má také nesčetně zdravotních přínosů, které by neměly být přehlížené. Pokud se chcete dozvědět více o přínosech pole dancing a jak může vylepšit kvalitu vašeho života, pokračujte čile ve čtení.

  1. Pomáhá rychle spálit kalorie

Mnoho lidí v moderním světě by uvítalo shodit nějaká ta kila a udělají cokoli, hlavně že toho dosáhnou. Při pole dance se zapojují svaly v celém těle a člověk se vždy musí hýbat. Díky tomu je to skvělá izomerická a kardiovaskulární forma cvičení – dva v jednom. Během půl hodiny můžete spálit tolik kalorií jako během aerobiku a kalisteniky. Během několika měsíců kila zmizí jako zázrakem a vám zbyde krásná štíhlá postava.

  1. Pole dance buduje sebevědomí

Jakmile dostanete pod palec základy a trochu zpevníte své svaly, hodně rychle se u vás začnou projevovat působivé dovednosti a vaše tělo zapříčiní, že se otočí nejedna hlava. Sebevědomí není pouze o stavu mysli – začnete chodit zpříma s hlavou hrdě vztyčenou. Vaše dovednosti na tyči se projeví i ve skutečném životě, budete schopní se pohybovat s mrštností a elegancí kočky.

  1. Budete méně stresovaní

Jedním z největších přínosů pole dance je popravdě spojen s vaším psychologickým a emocionálním zdravím. Když jste vystresovaní, ve vašem těle se začne pomalu hromadit adrenalin. Kvůli tomu jste úzkostliví, lehce se dopálíte a trpíte depresemi. Intenzivní hodina pole dance vám pomůže upustit všechen ten adrenalin a vaše tělo na oplátku začne produkovat endorfiny – hormony spojené s pocity euforie. Po dobrém cvičení budete klidnější a šťastnější.

  1. Budete motivovanější k častějšímu cvičení

Pokud vám cvičení přijde jako povinnost a nevidíte žádné výrazné změny, nebo neposbíráte žádné dovednosti projevitelné i v reálném životě, tak hodně rychle ztratíte veškerou motivaci pokračovat. Pole dancing buduje silné tělo, vytrvalost a budete si díky němu připadat přitažliví. S tím, jak se vaše schopnosti zlepší budete více motivovanější pracovat ještě tvrději a je neuvěřitelně lehké pracovat na svých pohybech i doma – vše co potřebujete je tyč a trocha volného prostoru.

  1. Stanete se ohebnějšími

Lidé často zapomínají, jak je důležitá pohyblivost a flexibilita kloubů. Jak se stanete ohebnějšími, sníží se vaše potíže s bolestmi zad, ztuhlým krkem a bolavými svaly. Také se výrazně sníží riziko, že byste si něco zvrtli a budete schopní se pohybovat volněji než předtím.

  1. Pole dance je dobrý pro kosti a klouby

Bolesti kloubů jsou vážným a přetrvávajícím problémem pro mnoho lidí a zejména ženy mají vyšší riziko vzniku osteoporózy v pozdější etapě života. Rozvíjení silnějších kostí a pojivové tkáně spolu se zvyšující se pohyblivostí kloubů významně snižuje riziko osteoporózy u žen. Vzhledem k tomu že na klouby neukládáte tak veliký nápor jako například u běhu nebo skákání přes švihadlo, pole dance je velmi bezpečná forma cvičení. Vzhledem k tomu, že neustále zpevňujete svaly ve vašich rukou uchopením tyče, je možné se vyhnout také častým opakujícím se poraněním zahrnujících natažení nebo namožení svalu, jako je například syndrom karpálního tunelu.

  1. Toto cvičení je dobré pro vaše srdce a krevní oběh

Pole dance je stejně dobré pro vaše srdce jako jakákoli forma středně intenzivního aerobního tréninku, a protože všechny svaly jsou v určitém okamžiku zapojeny, pravidelné cvičení podporuje tok krve. To je důležité zejména pro ženy, které žijí sedavý způsob života a tráví dlouhé hodiny sezením na židli

  1. Vybudujete si lepší rovnováhu a budete si lépe uvědomovat své končetiny

Kinestetické vědomí je schopnost vašeho mozku vypočítat, kde se vaše tělo nachází v tří-dimenzionálním prostoru ve spojitosti s jinými předměty okolo vás. Jakmile začnete provádět komplikované rutiny, vaše kinestetické vědomí se posílí. To znamená, že se sníží riziko poranění následkem nárazu do věcí okolo vás. Společně s dobrou rovnováhou se budete schopni vyhnout nepěkným nehodám jako je uklouznutí, zakopnutí, nebo převrhnutí předmětů, které by vám jinak bolestivě spadli na nohy.

  1. Lehčí těhotenství a porod

Jedním z méně známých výhod pole dance je, že tato forma cvičení může být prospěšná později v životě, když se rozhodnete mít dítě. Pole dance vytváří výjimečně silné zádové a břišní svaly, které pomáhají minimalizovat bolest zad během těhotenství a skutečně vám mohou pomoci mít hladší a méně bolestivý porod.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Anita Opitzová