Péče o tělo Přírodní léčba

Jak působí každodenní pití zeleného čaje?

Pití zelného čaje je velmi populární, snad každý už někdy tento čaj vyzkoušel. Má spoustu výhod a příznivých účinků na lidské tělo. Od minulého století byl součástí japonské kultury, ale v poslední době se tento zvyk pití zeleného čaje rozšířil i do ostatních částí světa.

Pití zeleného čaje

Zelený čaj doporučují všichni odborníci na výživu, jako alternativu ke kávě. Obsahuje mnoho antioxidantů a jeho přínos pro lidské tělo je velmi působivý. Díky své schopnosti zlepšit celkové zdraví je zelený čaj správně považován za krále všech čajů. Když jej budete popíjet každý den, získáte spoustu pozitivních výhod. Jaké například?

Pomáhá v prevenci rakoviny

Několik studií ukázalo, že dva šálky zeleného čaje denně mohou zastavit růst rakovinných buněk. Zelený čaj je zvláště účinný proti rakovině prsu. Studie se účastnilo na pět set žen a bylo zjištěno, že ženy, které pijí zelený čaj před a po operaci mají menší riziko opětovného vzniku rakoviny. Existuje také studie, která dokázala účinnost zeleného čaje proti rakovině tlustého střeva, rakovině prostaty, rakovině pankreatu a rakovině plic. V kalifornské studii z roku 2014 bylo prokázáno, že pouze jeden šálek zeleného čaje může výrazným způsobem snížit riziko vzniku rakoviny plic. Zelený čaj obsahuje také kyselinu elegickou, která může zničit kmenové buňky rakoviny a to bez poškození zdravých buněk. Také zabraňuje aktivitě enzymu urokinasa.

Snižuje se riziko kardiovaskulárního onemocnění

Studie také prokazují, že antioxidanty, které se nacházejí v zeleném čaji, mohou snížit hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů v krvi. Napomáhá také zvyšovat flexibilitu cév a brání poškození srdečního svalu. U pacientů, kteří prodělali infarkt, bylo prokázáno rychlejší a snadnější zotavení. Nedávná studie také prokázala, že dva až tři šálky zeleného čaje denně mohou snížit pravděpodobnost infarktu až o třiačtyřicet procent.

Zlepšuje funkci jater

Játra jsou jedním z nejdůležitějších orgánů v lidském těle a je nutno je tedy udržovat stále zdravé. Každodenní popíjení zeleného čaje napomáhá snížit riziko vzniku ztukovatění jater a celkově pomáhá zlepšit funkci tohoto orgánu. Extrakt ze zeleného čaje zvyšuje aktivitu enzymů odpovědných za detoxikaci jater, plic a tenkého střeva.

Podporuje úbytek hmotnosti

Zelený čaj obsahuje katechiny a kofein. Tyto látky pomáhají urychlovat metabolismus a stimulují spalování tuků v těle. V jedné studii se prokázalo, že oxidace tuků se zvýšila o sedmnáct procent. To naznačuje, že zelený čaj může pomáhat při hubnutí, zvyšuje spalování tuků.

Působí jako mírné projímadlo

Zelený čaj pomáhá při regulaci mnoha problémů s trávením a to včetně zácpy. Působí jako mírné projímadlo a má schopnost urychlit pochod střev a bojuje také se zácpou.

Mírní plešatost

Zelený čaj obsahuje polyfenoly jako jsou katechiny, které mohou zablokovat produkci DHT ve vlasových folikulech. To je faktor, který souvisí se ztrátou vlasů. tím, že se blokuje aktivita tohoto hormonu, budou se moci vlasy regenerovat. Navíc, zelený čas obsahuje sloučeninu známou jako EGCG (epigallocatechin gallate), které můžou zvýšit růst vlasů a léčit problémy jako suchá pokožka hlavy, lupy nebo seborrhea.

Prevence cukrovky 2. typu

Dlouhodobá konzumace zeleného čaje, tedy jeden až dva šálky denně poskytují dobrou preventivní ochranu proti cukrovce. Zelený čaj zlepšuje metabolismus lipidů a glukózy a zabraňuje prudkému zvýšení hladiny cukru v krvi. Jedna japonská studie zjistila, že ti, kteří pijí zelený čaj, mají o dvaačtyřicet procent nižší riziko vzniku cukrovky 2. typu.

Léčba depresí

Zelený čaj obsahuje aminokyselinu známou jako aanin, která se přirozeně vyskytuje v listech rostliny. Theatine má vlastnosti, které působí proti depresím a proti stresu. Zvyšuje se také schopnost učení a zlepšuje se celkové soustředění. Také může zvýšit hladinu dopaminu v mozku, což může způsobit zlepšení nálady.

Prevence osteoporózy

S věkem se kosti stávají slabší a tenčí. To vede ke ztrátě kostní hmoty. Nedávné studie ukázaly, že pití nejméně dvou šálků zeleného čaje denně mohou nejméně po dobu šesti let vést ke zvýšení hustoty kostí. Zelený čaj obsahuje quercetin, chemickou sloučeninu zodpovědnou za jeho protizánětlivou aktivitu.

Zabíjí bakterie a viry

Zelený čaj má antibakteriální a antivirové vlastnosti, posiluje imunitní systém a pomáhá tělu bojovat proti patogenním organismům. Vitamín C v zeleném čaji zase pomáhá v boji proti nachlazení a chřipce. Další provedené studie ukazují, že některé polyfenoly v zeleném čaji (katechiny) mohou likvidovat virus chřipky. V jiné studii se zase ukázalo, že zelený čaj může zvyšovat výkon antibiotik. S pitím zeleného čaje by měly být takřka třikrát účinnější.

Jak správně připravit zelený čaj?

Chcete si správně připravit zelený čaj? Nemusíte kvůli tomu do speciální čajovny, zvládnete to i doma.

Ingredience:

  • 1 čajová lžička zeleného čaje
  • 200 ml teplé vody

Postup:

Jednu lžičku zeleného čaje dejte do teplé vody a nechejte louhovat tři až pět minut. Je důležité vědět, že pro dosažení určité hodnoty jsou dostačující dva šálky zeleného čaje denně, nic se nemá přehánět. Vzhledem k obsahu kofeinu je dobré se vyvarovat konzumace zeleného čaje před spaním. Pokud nepijete zelený čaj pravidelně nebo s tím začínáte, doporučuje se začít s jedním šálkem denně.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Zuzana Žáková