Jídlo a stravováníZdravé tipy

Jednoduché snídaňové tipy, které dodají energii 1. díl

Asi už jste někdy slyšeli, že snídaně je tím nejdůležitějším jídlem dne. Je to pravda, ovšem musíte myslet také na to, co jíte. Když budete snídat tučné, zpracované a sladké pokrmy, pravděpodobně to nebude mít kýžený efekt na vaše tělo, jako když budete snídat správné potraviny. Takové, které uvolňují cukry do těla postupně a tím pádem dodávají energii na celé dopoledne.

Snídaně je základ dne

A je tomu skutečně tak, chcete-li mít úspěšný den, stihnout hodně práce, pak se ráno pořádně a hlavně zdravě nasnídejte. Ve vaší snídani by měly být bílkoviny, ovoce a celozrnné látky. Udržíte si tak svou váhu, budete mít energii během celého dne, nebudete mít pocit hladu pár chvil po snídani. Jaké jsou doporučení, které je dobré u snídaně dodržovat? Přinášíme pár tipů!

Arašídové máslo namísto smetanového sýra

Čas od času si k snídani dáte pečivo a potřete jej smetanovým sýrem? Je to pořádná lahůdka, na které si pochutnáte. Nicméně takový smetanový sýr má 15% denní dávky nasycených tuků v jedné lžíci. A ruku na srdce, kdo si dá opravdu jen jednu lžíci? Smetanový sýr vyměňte za přírodní arašídové máslo nebo přírodní mandlové máslo. To je nabito nenasycenými tuky, které pomáhají udržovat srdce zdravé a přináší do těla také bílkoviny.

Káva namísto energetického nápoje

Všichni víme, že po ránu je nejlepší variantou zelený čaj. Pokud mu však zrovna neholdujete, pak vyzkoušejte kávu. Ta obsahuje také kofein, díky čemuž se vaše tělo nabudí a zrychlí se metabolismus. Rozhodně je lepší dát si kávu, než energetické nápoje či jiné kofeinové zázraky. Černá káva je nízkokalorická, a když si jí neosladíte, neobsahuje ani cukr. Takový energetický nápoj má v sobě 110 kalorií a až 29 gramů tuku. Takže si určitě dovedete představit, co takový energetický nápoj po ránu udělá s vaším tělem!

Řecký jogurt s ovocem

Nemáte na snídani příliš času? Proto si už dopředu koupíte pláto jogurtů, které obsahují nějaké to ovoce. Nemusíte tak ráno připravovat klasický jogurt, loupat a krájet ovoce a vše poté smíchat, v klidu si sednout a snídat. V tomhle ohledu je rozhodně lepší si přivstat. Ostatně, ovoce si můžete očistit večer předtím a ráno jen smíchat řecký jogurt a nasnídat se. Ochucené jogurty jsou totiž plné přidaných cukrů a umělých sladidel, což tělu rozhodně nepomáhá. Řecký jogurt s ovocem bude pro vaše tělo mnohem lepší, snížíte množství přidaných cukrů a zvýšíte nutriční obsah snídaně.

Miska plná vlákniny

Chcete-li, aby byla vaše snídaně zdravá a plná těch správných živin vsaďte na vlákninu. Konkrétně je dobré si na snídani udělat ovesné vločky. Studie v časopise Journal of the American College of Nutrition zjistila, že lidé, kteří snídali pravidelně ovesné vločky, snědli menší porci při obědě než ti, kteří jedli stejný počet kalorií, ale z obilovin. Ovesné vločky obsahují spoustu vlákniny, navíc mohou pomoci snížit cholesterol, krevní tlak a přispět tak k posílení celého imunitního systému. Nemáte-li čas si připravit ovesné vločky ráno, udělejte to večer předtím a ráno jen ohřejte. Pozor na instantní ovesné vločky, ty jsou samé cukry, barviva a éčka.

 

Celozrnné sušenky namísto pekařských výrobků

Potřebujete-li rychlou snídani? Nemáte moc času, zaspali jste či podobně? Pak si po cestě do práce zaběhnete do prvního pekařství a tam si koupíte nějaký koláč, koblihu nebo cokoliv, co jejich sortiment nabízí. To je velká chyba! Raději sáhněte po celozrnných sušenkách, které mají podobnou chuť, ale umí pracovat s energií a cukry. Dávkují ji do vašeho těla postupně a ona tak nekolísá. Najděte (nebo upečte) si takové sušenky, které jsou pro vás a váš start dne vhodné.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button