Jídlo a stravování Přírodní léčba

Indická kuchyně prospěje vašemu zdraví jako žádná jiná

Jana H.
Napsáno Jana H.

Často se ve spojitosti se zdravým životním stylem hovoří o středomořské kuchyni. Ta by údajně měla představovat ideální základ toho, co bychom měli jíst, pokud chceme být zdraví, spokojení a udržovat si i štíhlou linii. Tomu určitě nechceme odporovat, středomořská kuchyně je skutečně velmi zdravá, ale je tu ještě jedna jiná, která má ještě lepší zdravotní účinky – kuchyně indická.

Proč právě tato? Vysvětlení je poměrně jednoduché. Indická kuchyně je typická svými výraznými chutěmi, které nemusí sednout úplně každému. Faktem ale je, že tyto chutě jsou důsledkem používání řady různých koření a bylinek, které jsou shodou okolností velice prospěšné pro zdraví. Právě v indické kuchyni se hojně využívá kurkuma, zázvor, muškátový oříšek, kmín nebo skořice, které jsou všechny mimořádně ceněné pro svůj pozitivní vliv na zdraví duše i těla.

Chcete-li si tedy dopřát jídlo skutečně nabité prospěšnými látkami, zajděte do pravé indické restaurace, nebo trochu zaexperimentujte v kuchyni. Na výraznou chuť je třeba si trošku zvyknout, ale po čase vám to ani nebude připadat. A odměnou bude zdravější organismus a méně nemocí! Proč právě tato koření jsou tak blahodárná?

Kurkuma

Jen málokteré jiné koření je tak vynášeno do nebes pro své skvělé zdravotní benefity. Kořen kurkumy je skutečně zázračným lékem, který vám prospěje prakticky kdykoliv a kdekoliv. Pomáhá třeba v boji proti druhému typu cukrovky, snižuje riziko vzniku jakéhokoliv zánětu, podporuje správné funkce metabolismu. A to je jen několik z mnoha jeho využití.

Řada lidí proto zařazuje kurkumu do svého jídelníčku i přesto, že indické jídlo jinak nejedí. Hodí se totiž ke konzumaci i jen tak, například ve formě kurkumového mléka. Stačí rozmíchat lžičku namletého kořene v teplém mléce a pomalu pít. Možná z chuti nebudete úplně nadšení, žádné kakao to není, ale zdravotní benefity tuto drobnou nepříjemnost vyváží.

Zázvor

Zázvor je známý pro svou velmi ostrou chuť a aroma. Mnohými je tak oblíbený a jiní jej nemůžou ani vidět. Pravdou ale je, že málokteré jiné koření vás tak spolehlivě ochrání před nachlazením, bolestí v krku, rýmou nebo kašlem. Jakmile nadejde zima, měl by mít zázvor pevné místo ve vaší kuchyni.

Kromě toho skvěle pomáhá proti nevolnostem, zabraňuje pálení žáhy a pomáhá jako spolehlivá úleva při nadýmání. Přidejte trochu zázvoru do jídla namísto pepře a hned tento pokrm pozvednete na léčivý pokrm.

Muškátový oříšek

Naše babičky muškátový oříšek používaly zcela běžně, ale v posledních letech se z našich receptů jaksi vytratil. Těžko říct proč, ale je to škoda. Mezi jeho největší zdravotní benefity patří: pomáhá při svalové únavě a bolestech klubů, zmírňuje nepříjemné projevy cukrovky, podporuje činnost mozku, udržuje hladinu krevního tlaku v normě a další.

Mimo to se hodí i pro ty, kteří trpí nespavostí. Prý stačí trocha muškátového oříšku hodinu před spaním a budete spokojeně chrnět až do rána. Zkuste tedy zapátrat a najděte recepty, kde se dá muškátový oříšek použít a nešetřete s ním.

Skořice

Skořice je oblíbená pro své silné aroma a příjemnou chuť, která se skvěle hodí zejména do sladkých pokrmů. Určitě snadno najdete příjemný způsob, jak zvýšit její konzumaci.

Snižuje riziko srdečních onemocnění, pomáhá bojovat proti volným radikálům a cukrovkářům také udělá dobře. Kromě toho napomáhá i správnému trávení a vstřebávání živin z potravy. Sníží se vám přirozenou cestou také hladina špatného cholesterolu v krvi.

Věříme, že jsme vás přesvědčili, že dát indické kuchyni šanci se rozhodně vyplatí. Recepty navíc obsahují vždy i hodně zeleniny a luštěnin, což je další skvělý benefit.

O autorovi

Jana H.

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.