CvičeníKrása

Fitness mýty, které si konečně zaslouží být zbořeny

Fitness se věnuje stále více a více lidí. Je prostě v kurzu být nejen štíhlý, ale také fit, s dobrou kondicí a výdrží, s vyrýsovanými svaly a zdravým životním stylem. Určitě to není špatný trend. Fitness styl vám pomáhá budovat si zdravý vztah k pohybu a také se správně stravovat. Bohužel je to také oblast, ve které se mnoho lidí moc neorientuje a přistupuje k ní zcela amatérsky. A proto pak vznikají mýty, které řada lidí považuje za nezlomnou pravdu.

Dnes dáme některým z těchto mýtů na frak. Chcete-li se věnovat fitness, je určitě na místě naučit se to dělat správně. Budete tím šetřit nejen svoje zdraví, ale často i peníze.

Pravidelné cardio cvičení vám zajistí štíhlou postavu

To je pravda jen zčásti. Budete-li se při svých aktivitách pohybovat výhradně v cardio režimu, jistě pár kil shodíte. Zdravé hubnutí však musí být vždy kombinací mnoha faktorů. Prvním z nich je jistě cvičení, ale nejen cardio. Vhodné je zařadit do svého režimu také posilování a aktivity, které se pohybují v nižším tepovém pásmu. Jen tak skutečně získáte tělo, po kterém toužíte. Druhým nezbytným krokem je pak i správná strava. Můžete cvičit, jak chcete, ale pokud nesnížíte příjem kalorií a nenahradíte cukry a tuky kvalitnějšími složkami stravy, pak se vysněné postavy nikdy nedočkáte.

Proteinový shake je nutnost

V poslední době se roztrhl pytel s různými proteinovými nápoji, shaky, tyčinkami atd. Jednoduše co je proteinové, je zároveň zdravé a „dietní“. To je samozřejmě velký omyl. Proteinové doplňky vám mohou pomoci dopřát si zdravou svačinu či doplnit energii před a po cvičení. Je to rozhodně mnohokrát lepší varianta než jakékoliv čokoládové tyčinky nebo sladké nápoje. Ale rozhodně to není nějaká nutnost. Proteinová strava je někdy dost nákladná, a tak když vám to úplně nezapadá do rozpočtu, nedělejte si s tím příliš těžkou hlavu. Obyčejný jogurt nebo tvaroh odvedou podobnou práci.

Cvičit s prázdným žaludkem

Podle mnohých lidí zaručí cvičení s prázdným žaludkem rychlejší a intenzivnější hubnutí. Teorie asi vychází z toho, že když není žádná energie dostupná aktuálně v břiše, začnou se spalovat tukové polštáře na bocích a břichu. Jenže tak to úplně nefunguje. Kvůli nedostatku použitelné energie, nezačne tělo pálit tuky, ale spíše začnete ztrácet svaly. Před cvičením je tedy vhodné se najíst, ale jen lehce, aby se vám neudělalo špatně.

Pocení značí množství spáleného tuku

Myslíte si, že pokud se hodně potíte, spalujete i více tuku? To bohužel není pravda. Pocení nemá s pálením kalorií nic společného. Je to způsob, jak se tělo ochlazuje. Navíc každý se potí různě a nezávisí to na míře kalorií, které zrovna pálí. Je to do jisté míry dáno geneticky a samozřejmě to závisí i na vnější teplotě a dalších okolnostech. I když se tedy potíte jen málo, neznamená to, že nespotřebováváte uloženou energii.

Běhání ničí kolena

S tímto předsudkem je třeba zatočit. Je pravda, že přehnané běhání a běhání na tvrdém asfaltu nebo betonu nemusí být pro kolena nejvhodnější. Ale pokud máte kvalitní běžeckou obuv, volíte spíše lesní cesty a běháte rozumné trasy a po rozumnou dobu, pak vám nebezpečí nehrozí. Běh je naopak velmi přirozený pohyb, na který by naše tělo mělo reagovat dobře a být na něj za ta léta evoluce zvyklé.

Nyní už víte, že ne vše, co se říká, je pravda. S chutí se tedy pusťte do fitness, ale už s novými vědomostmi, a nenechte se zmást reklamními triky nebo tím, co vám tvrdí nepoctiví trenéři ve fitku. Vy sami už víte lépe, jak to ve skutečnosti je. Spoléhejte tedy raději na vlastní úsudek a užívejte si radost z pohybu bez omezení a obav.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button