Krása

Sport je dobrý pro zdraví i štíhlou linii

Toužíte po skvělé postavě? Svého cíle můžete dosáhnout vhodným stravováním a aktivním sportováním. Sport posiluje celkový zdravotní stav – optimalizuje hmotnost, zlepšuje kondici, odplavuje stres a osvěžuje mysl.

Pohyb je přirozená lidská potřeba a jeho nedostatek má obvykle nepříznivý vliv na zdraví. Když tělo není aktivní, zpomaluje se trávení, ochabují svaly, zhoršuje se fungování vnitřních orgánů a často vzniká nadváha. Pohyb spaluje kalorie, zrychluje metabolismus a posiluje celý imunitní systém. Sportování výborně utužuje zdraví – nejen že obnovuje psychické a fyzické síly, ale také tvaruje postavu.

Pevná vůle nadevše

K pravidelnému cvičení však člověk potřebuje určitou motivaci a dostatek pevné vůle. Chcete-li, aby se na vaší postavě co nejdříve poznalo, že sportujete, je dobré cvičit denně a sporty vhodně kombinovat. Například turistiku s během a lyžováním. Dobrá zpráva je, že když všechno půjde dobře, k vysněné postavě se dopracujete už za pár měsíců.

Atraktivní zimní sporty

Sportovní lyžování vzniklo v Norsku, a to už v první polovině 19. století. Ruku v ruce s klasickým a sportovním lyžováním se vyvíjelo i běžecké lyžování, které dnes – společně se skoky na lyžích – patří k nejatraktivnějším zimním sportům. Běžecké lyžování je disciplína, která si získává stále více příznivců nejen mezi profesionálními sportovci, ale i mezi lidmi, kteří se mu věnují jen ve volném čase.

Chystáte se kupovat nové běžky? Vybíráte lyže pro dospělé nebo dětské běžecké lyže? Vždy si pohlídejte tato kritéria: výška, hmotnost a úroveň zkušenosti. Podle stejného klíče vybírejte i běžecké hole. Jejich délka by měla odpovídat dvěma třetinám výšky sportovce. Pečlivě vybírejte i boty na běžky. Ty by měly být zateplené a v oblasti zánártí dostatečně ohebné. Nohy by v nich při lyžování měly být v teple i v pohodlí.

Zárukou úspěchu je dobrý plán

Začátečníci by se sportu měli věnovat jednu, maximálně dvě hodiny denně. S každou sportovní aktivitou je vhodné začínat postupně. Před sportováním si raději dávejte jen lehčí jídla, která vám nezatíží žaludek. Důležitý je i dostatečný příjem tekutin. A při sportování určitě nezapomínejte správně dýchat. Správné dýchání se totiž při sportování často podceňuje, ale ve skutečnosti na něm dost závisí, zda si pohyb užijeme či ne. Sport je nezbytnou součástí zdravého životního stylu, pomáhá předcházet mnoha civilizačním chorobám a navíc vám ještě vytvaruje postavu. Tak proč toho nevyužít?

Zdroj náhledového obrázku: Dreamstime.com

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button