Jídlo a stravováníKrásaNávodPéče o těloZdravé tipy

Ovoce nemusí být při dietě tabu. Vyzkoušejte tyto druhy

Hubnutí může být pro mnohé z nás opravdovou životní zkouškou. Odpírání si všemožných dobrot, nutné cvičení a výsledky, které se dostavují jen pomalu a tak nějak nejistě. To je realitu pro velkou část lidí.

Určitě vám už také bylo řečeno, že kromě všemožných sladkostí nebo tučných pokrmů, bystě měli zapomenout i na ovoce. Protože to je, samozřejmě, také plné cukru, byť toho přírodního. Každopádně řada dietních plánů ovoce buď úplně zakazuje, anebo jej doporučuje pouze dopoledne a jen některé druhy.

Vy se však při dietě nemusíte zbavit všech sladkých radostí. Budete-li vybírat správně, můžete si ovoce stále dopřát jako zdravý mls kdykoliv během dne a zároveň se o svou váhu nemusíte bát. Jděte na to chytře a nevěřte všemu, co se dočtete. Ovoce je přeci zdravé a plné vitamínů a minerálů a byla by tedy škoda se ho vzdávat.

Při hubnutí byste navíc neměli na cukr úplně zanevřít. Naše tělo jej nutně potřebuje pro řadu důležitých procesů. Proto se tzv. nízkosacharidové diety úplně nedoporučují. V dlouhodobém měřítku jsou totiž neudržitelné a navíc mohou být řadu negativních vedlejších efektů. Dopřejte si zdravé sacharidy a užívejte si života naplno.

Jahody

Prvním ovocem, které si můžete bez výčitek dopřát jsou jahody. Jsou totiž skvělým zdrojem antioxidantů, které naše tělo zbavují volných radikálů a obsahují živiny, které nás chrání před řadou nemocí. Jahody jsou obvykle velmi příjemně sladké, ale obsah cukru není ani pro dietáře příliš vysoký a navíc se to vykompenzuje vysokým obsahem vitamínu C. Ten zlepší fungování vašeho imunitního systému a také vám dopomůže ke krásnější pleti.

Vodní meloun

Toto oblíbené letní ovoce poskytuje skvělé osvěžení právě proto, že obsahuje velké množství vody a téměř minimum kalorií. Přesto vás může příjemně zasytit a ochránit vás před záchvatovým přejídáním. Dodá vám také potřebnou dávku vitamínu A a dostatek hydratace, která prospěje vašemu hubnutí i kráse.

Broskve

Při dietě se nemusíte bát sáhnout ani po broskvích. Sto gramů tohoto ovoce obsahuje jen devět gramů sacharidů, což je naprosto v limitu. Broskve mají také mnoho vlákniny a vitamínu C a pomáhají udržovat vaše srdce zdravé. Podle studie je toto ovoce také schopno zabraňovat vzniku cukrovky nebo kardiovaskulárních chorob.

Avokádo

Avokádo můžeme bez obav zařadit mezi tzv. superpotraviny. Má totiž tolik zdravotních benefitů, že je skoro hřích jich nevyužít. Avokádo obsahuje kromě vitamínů i zdravé tuky, takže může dobře nahradit nezdravé pomazánky, máslo nebo sýr. Obsahuje také živiny, které se v jiném ovoci příliš nevyskytují, takže je skutečně velice jedinečnou potravinou, kterou byste si měli dopřát co nejčastěji.

Pomeranče

Citrusy patří mezi nejoblíbenější ovoce vůbec, protože jsou sladké, osvěžující a snadno dostupné. S pomerančem skutečně neuděláte krok vedle. Může být skvělou svačinkou, která vám dodá vitamíny i minerály, které každý den nezbytně potřebujete. Pomáhá zejména zlepšovat funkce imunitního systému a v zimních měsících vás může úspěšně ochránit před chřipkou či nachlazením.

Vidíte tedy, že ovoci se při dietě není nutné vyhýbat. Vybírejte jen takové druhy, které vám kromě cukru dodají i pořádnou dávku vlákniny, vitamínů a minerálů a máte vyhráno. Vyhněte se přezrálému ovoci, to totiž může obsahovat až dvojnásobné dávky cukru, než pokud jej jíte zrovna uzrálé.

Zapomeňte také na takové ovoce jako je hroznové víno či banány. Ty se pro dietu skutečně nehodí, protože jsou velmi sladké a kalorické. Později, když už vám nepůjde tolik o redukci jako spíše o udržení váhy, však budou vaším skvělým společníkem. Pozor taky na sušené ovoce, je také velmi kalorické a může vám vaše dietní plány lehce zhatit. Dopřejte si ho jen výjimečně a v každém případě ideálně k snídani. Podobně jako i ořechy jsou sušené plody velmi zrádnou potravinou, která se nehodí pro každého. Vždy tedy dejte přednost ovoci čerstvému.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button