Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

Ve zdravém těle zdravý duch: 12 kroků ke zlepšení kondice

Chcete se cítit lépe? Stačí se řídit těmito kroky. Za pouhý rok se zlepší kondice, posílíte imunitu a vyléčíte řadu onemocnění. Výhodou je, že nebudete muset užívat žádné léky ani jiné zázračné doplňky stravy. Pojďme se blíže podívat na to, co radikálně změní váš život. Jedná se o rady, které znáte léta a patří právě mezi ty nejúčinnější.

První krok

Pijte více vody. Je to jednoduchá zásada, ale skvěle to funguje. Pokud chcete zhubnout nebo jste pořád unavení, pitím dostatečného množství vody vyřešíte oba problémy. Pravidelně do sebe dostaňte minimálně 2 litry vody a zbavíte se toxinů v těle, přebytečného tuku a naopak získáte energii. Nečekejte na to, až budete mít žízeň.

Druhý krok

Základem je snídaně. Výživový poradci se shodují na tom, že snídaně je základ dne. Lidé, kteří pravidelně a dostatečně snídají, snáze hubnou a jsou šťastnější. Nemusíte snídat velké množství, stačí dodržovat vyvážené složení plné živin, vitamínů a minerálů.

Třetí krok

Nedostatek spánku oslabí imunitu a vy budete více náchylní podlehnout různým nemocím. Jedinci, kteří jsou unavení, nemají dostatek hormonu štěstí a ve výsledku jsou podráždění a agresivní. Pro větší životní elán a lepší zdraví si každý den dopřejte sedm až osm hodin spánku.

Čtvrtý krok

Pokud chcete zhubnout, zapisujte si denní příjem potravin. Přehledný seznam toho, co každý den sníte, vám pomůže mít pod kontrolou vaší váhu. Pokud dieta nebude správně zabírat, rychleji přijdete na to, čím to je.

Pátý krok

Chůze nic nestojí, nevyžaduje žádné vybavení a nepotřebuje speciální místo. Stačí vám 30 minut denně. Procházku si rozdělte na více úseků, třeba 2 krát 15 minut nebo 3 krát 10 minut. Je to na vás.

Šestý krok

kondiceSe zeleninou a ovocem neuděláte nikdy žádnou chybu. Pravidelnou konzumací naopak posílíte imunitu a snáze shodíte přebytečná kila. Vyberte si vaše oblíbené ovoce nebo zeleninu a dopřávejte si libovolné množství. Nezapomeňte však občas udělat změnu.

Sedmý krok

Jestliže máte hlad nebo problém s přejídáním upravte porce jídla nebo si nandejte na menší talíř – porce bude vypadat větší. Dejte si dvě menší porce s delším časovým rozestupem. Uvidíte, jak hbitě vám půjdou kila dolů.

Osmý krok

Maso je dobré, ale všeho moc škodí. Obzvláště červené maso zvyšuje riziko srdečních onemocnění a rakoviny. Konzumujte tak dvě masitá jídla za týden a zbytek jídelníčku prokládejte zeleninou a ovocem. Vaše tělo vám za to poděkuje.

Devátý krok

Najděte si kamaráda(ku), kteří vás v těžkých chvílích podrží. Budete mít oporu při cvičení i hubnutí. Kamarád se dá považovat za skvělý motivační prvek, který vás v krizi nenechá.

Desátý krok

Než mozek zpracuje, že je žaludek plný, uplyne 20 minut. Pomalou konzumací jídla si pokrm vychutnáte a navíc sníte mnohem méně kalorií. Především tím urychlíte proces trávení.

Jedenáctý krok

Odpočívejte a relaxujte. Jednoduše jednou za čas vypněte a neřešte emaily, telefony ani účty. Zkrátka se vyhýbejte všemu, co vás stresuje. Každodenní 5 minutová relaxace dělá zázraky. Udělejte si čas pro sebe a odpočívejte. Užijte si aktivní odpočinek se svými blízkými.

Dvanáctý krok

Nevynechávejte jídla. To je jedna z nejčastějších a nejvážnějších chyb, které během diety můžete udělat. Vynecháním jídla se obíráte o energii a navíc vyhladovíte. To vašemu tělu neprospěje a vy se v závěru jen přejíte.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...